۷۰۳۶۱۴
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

ویژگی‌های جذاب هواوی پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو

بعد از چند روز کار با گوشی های جدید هواوی، در ادامه نگاهی اجمالی به بهترین ویژگی های هواوی پی ۲۰ (Huawei P۲۰) و هواوی پی ۲۰ پرو (Huawei P۲۰ Pro) خواهیم داشت.

وب سایت گجت نیوز: بعد از چند روز کار با گوشی های جدید هواوی، در ادامه نگاهی اجمالی به بهترین ویژگی های هواوی پی ۲۰ (Huawei P۲۰) و هواوی پی ۲۰ پرو (Huawei P۲۰ Pro) خواهیم داشت. هواوی سال ۲۰۱۷ میلادی را با عرضه دو گوشی بسیار خوب میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو به پایان رسانید و در سال ۲۰۱۸، می‌خواهد راه موفق خود را با قدرت بالاتری ادامه دهد.

ویژگی‌های جذاب هواوی پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو

تفاوت‌های این گوشی های جدید با نسل قبلی یعنی P10 به اندازه‌ای بوده که هواوی مجبور به تغییر نام و استفاده از عدد «20» به جای «11» شده است. اما چه چیزی گوشی های جدید هواوی را به محصولاتی فوق‌العاده تبدیل می‌کند؟ در ادامه، با بررسی پنج مورد از بهترین ویژگی های هواوی پی 20 و پی 20 پرو به این سوال پاسخ خواهیم داد.

ویژگی‌های جذاب هواوی پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو

طراحی شیشه‌ای

زمانی که فلسفه طراحی گوشی های امسال هواوی را در نظر می‌گیریم، می‌توان گفت هواوی به گونه‌ای از سایر سازندگان الهام گرفته است که نقاش‌ها برای برجسته کردن نقاشی و دیگر ابعاد هنر خود از نور استفاده می‌کنند. در این صورت، بحث در رابطه با نتیجه نهایی دشوار است. یکی از موارد قابل توجه در رابطه با این تلفن های هوشمند، بهره‌گیری از شیشه روی فریم فلزی منحنی است. این یعنی دیگر خبری از طراحی قبلی نیست و حالا قاب پشتی، میزبان دوربین دوگانه در P۲۰ و سه گانه در P۲۰ Pro با آرایشی عمودی است.

هواوی P۲۰ در پنج رنگ مختلف ارائه می‌شود: آبی (Midnight Blue)؛ مشکی (Black)؛ طلایی (Champagne Gold)؛ پینک گلد (Pink Gold) و البته "Twilight". این رنگ خاص و نحوه تغییر آن به شکلی است که توجه کاربران از هر زاویه‌ای که به آن نگاه کنند را به خود جلب می‌کند. علاوه بر این، ما با موبایلی بسیار باریک رو به رو هستیم و سازندگان موفق شده‌اند یک باتری ۴ هزار میلی‌آمپری را در دستگاهی با ضخامت تنها ۷.۸ میلی‌متر جای دهند.

ویژگی‌های جذاب هواوی پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو

نمایشگر بدون حاشیه FullView (همراه با ناچ)

نمی‌توان در رابطه با تغییر گوشی های جدید هواوی صحبت کرد و اشاره‌ای به نسخه جدید نمایشگر FullView و استفاده از ناچ در آن نداشت. بعد از عرضه اسنشال فون با طراحی مشابه، هواوی پی 20 را می‌توان پیشرفته‌ترین موبایل اندرویدی با طراحی ناچ در نظر گرفت. به علاوه، کاربران به راحتی می‌توانند طراحی این موبایل را با آیفون ایکس مقایسه کنند. هواوی دلیل استفاده از بریدگی بالای صفحه را افزایش حداکثری فضای صفحه عنوان کرده است که در نتیجه آن، کاربران با نسبت تصویر 18.7:9 در هر دو گوشی P20 و P20 پرو رو به رو هستند.

هرچند، شاید این طراحی باب میل همه کاربران نباشد. به همین دلیل، هواوی در حرکتی هوشمندانه این امکان را فراهم کرده است که کاربران با ایجاد یک نوار مشکی در بخش بالایی صفحه، ناچ را به صورت نرم افزاری حذف کنند. در این صورت ما با یک نوار اعلان ساده رو به رو خواهیم بود.

در رابطه با خود صفحه نمایش، هواوی پی 20 به نمایشگر 5.8 اینچی LCD با وضوح +FHD تجهیز شده است، در حالی که هواوی پی 20 پرو با نمایشگر 6.1 اینچی اولد و +FHD به دست کاربران می‌رسد. همچنین با اینکه اسمارت فون های پیش رو با نمایشگر کشیده و بلند تولید شده‌اند، اما هم‌چنان در بخش جلویی آنها می‌توان اسکنر اثر انگشت را پیدا کرد. این‌که این طراحی یک مشکل باشد یا نه، موضوعی کاملا سلیقه‌ای است. با این حال، به نظر می‌رسد کاهش حاشیه‌های بالایی سبب شده تا هواوی حاشیه پایینی را فراموش کند.

ویژگی‌های جذاب هواوی پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو

دوربین سه گانه لایکا

یکی دیگر از بهترین ویژگی های هواوی پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو در دوربین آنها خلاصه می‌شود. هواوی P۲۰ به دوربین دوگانه لایکا متشکل از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی رنگی و یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی مونوکروم تجهیز شده تا شاهد پیشرفتی قابل توجه در مقایسه با سری P۱۰ و حتی Mate ۱۰ باشیم. این سیستم در هواوی P۲۰ پرو کمی پیشرفته‌تر بوده و شامل یک سنسور ۴۰ مگاپیکسلی رنگی، یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی مونوکروم و یک سنسور ۸ مگاپیکسلی با لنز تله فوتو می‌شود. در نتیجه دوربین سه گانه پشتی با مجموع رزولوشن ۶۸ مگاپیکسل و حداکثر ISO ترکیبی ۱۰۲ هزار و ۴۰۰، آماده ثبت تصاویر با کیفیتی بسیار بالا خواهد بود.

دوربین نسخه Pro از فوکوس پیش‌بینی‌شده ۴D برای ردیابی سوژه‌های در حال حرکت هم پشتیبانی می‌کند. در نتیجه ترکیب چهار پیکسل با یکدیگر به منظور ایجاد یک پیکسل ۲ میکرومتری نیز ما شاهد بهره‌گیری از بزرگ‌ترین پیکسل‌ها در میان سایر تلفن های هوشمند هستیم. از دیگر قابلیت‌های قابل توجه دوربین این گوشی ها می‌توان به ضبط ویدیوهای صحنه آهسته ۷۲۰p با نرخ بسیار بالای ۹۶۰ فریم بر ثانیه اشاره کرد.
زوم هیبریدی پنج مرحله‌ای

همان‌طور که از عنوان پیداست، زوم پنج برابری تنها در هواوی پی 20 پرو وجود داشته و سیستم آن از نوع هیبرید است، نه زوم پنج برابری اپتیکال. لنز تله فوتو ضمن فراهم کردن زوم سه مرحله‌ای اپتیکال، آن را با سنسور رنگی اصلی به منظور ثبت تصاویر با بزرگ‌نمایی پنج برابری ترکیب می‌کند. تست‌های انجام‌شده روی این قابلیت در محیط‌های مختلف، از عملکرد بسیار خوب آن خبر دارند. تارشدگی به لطف وجود قابلیت تشخیص حرکت واحد پردازش عصبی تراشه کایرین 970، در کمترین میزان ممکن است، در حالی که سیستم فوکوس هیبرید 4 در 1 تصاویری با نویز بسیار پایین و رنگ‌های پرطروات و غنی را حتی در زوم پنج برابری ثبت می‌کند. هوش مصنوعی و توانایی‌های آن، یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی های هواوی پی 20 و هواوی پی 20 پرو است. در گوشی های سری پی 20 می‌توان قابلیت تشخیص صحنه موجود در گوشی های سری میت 10 را پیدا کرد؛ ویژگی بسیار جالبی که تنظیمات دوربین را مطابق با سوژه مورد نظر تنظیم می‌کند.

به جای آن‌که هواوی این قابلیت را به صورت کامل متحول کند، در تعامل با عکاسان حرفه‌ای کشورهای مختلف تلاش کرده است تا شرایط مناسب صحنه‌های مختلف را تنظیم کند. به عنوان مثال زمانی که قصد ثبت تصویری از یک کیک را داشته باشید، P20 با شناسایی خودکار آن، تنظیمات مربوط به «غذا» را اعمال خواهد کرد. خوشبختانه این‌بار هواوی پی 20 به اندازه‌ای هوشمند شده است که بتواند دسرها را از یک تکه گوشت بزرگ تشخیص داده و شرایط ثبت بهترین تصویر ممکن را فراهم کند.

ویژگی‌های جذاب هواوی پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو

جدای از شش صحنه جدید برای شناسایی در مقایسه با میت ۱۰، هوش مصنوعی به شما در کج کردن دست خود برای تغییر صحنه، حرکت یا زوم به منظور ثبت یک عکس گروهی کمک می‌‌کند. به علاوه، هواوی می‌گوید فناوری تثبت‌کننده مبتنی بر هوش مصنوعی آن، عکاسی با نوردهی طولانی تا حداکثر چهار ثانیه را فعال می‌کند تا بتوانید تصاویری فوق‌العاده را در تاریکی ثبت کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mohadeseh

      انگار از روی ایفون ۱۰ کپی شده:/

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج