جاباما
۷۰۳۷۰۷
۹ نظر
۵۰۰۷
۹ نظر
۵۰۰۷
پ

۸۰ درصد کاربران فعال تلگرام، ایرانی‌ هستند

با پیشرفت روافزون فضای ارتباطاتی استفاده از شبکه‌های اجتماعی به امری اجتناب‌ناپذیر تبدیل شده است؛ اما نحوه استفاده و میزان زمانی که در این شبکه‌های صرف می‌شود یا به تعبیر بهتر فرهنگ استفاده از فضای مجازی، مساله‌ای است که در کشور ما چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

خبرگزاری ایسنا: با پیشرفت روافزون فضای ارتباطاتی استفاده از شبکه‌های اجتماعی به امری اجتناب‌ناپذیر تبدیل شده است؛ اما نحوه استفاده و میزان زمانی که در این شبکه‌های صرف می‌شود یا به تعبیر بهتر فرهنگ استفاده از فضای مجازی، مساله‌ای است که در کشور ما چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی با انتشار نتایج یک تحقیق، به میزان استفاده از فضای مجازی و مدیریت زمان در این فضا پرداخته است؛ «امروز فضای مجازی و به ویژه شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها جایگاه بسیار بزرگی را در زندگی شخصی و کاری افراد به خود اختصاص داده‌اند. عواملی مانند سهولت استفاده و سرعت تبادل اطلاعات باعث شده که زمان زیادی در زندگی افراد به استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی اختصاص یابد. در این میان، ضعف فرهنگ استفاده موجب شده است این فضا در کنار برخورداری از مزایا و اعطای فرصت‌های ویژه، به بستری برای وقت‌گذاری منفعلانه و بی‌هف تبدیل شود.»

این تحقیق، بر اساس آمار مدعی شده است که ۸۷ درصد از افراد ۱۸ تا ۲۹ ساله در تهران حداقل عضو یک شبکه اجتماعی و ۸۰ درصد از کاربران فعال تلگرام ایرانی‌ها هستند.

همچنین ۵۳ درصد از میانگین گذران وقت ایرانیان در شبکه‌های اجتماعی بین ۵ تا ۹ ساعت در روز اعلام شده است. در این میان ۶۵ درصد از کودکان نیز ۴۰ تا ۵۰ ساعت از وقت خود در هفته را در اینترنت و به بازی کردن می‌گذرانند.

اختصاص زمان‌های مشخص به استفاده از فضای مجازی، پرهیز از عضویت در اپلیکشن‌ها و کانال‌های موازی، عدم مطالعه تمام نظرات ذیل مطالب سایت‌ها، استفاده هدفمند از اینترنت و پرهیز از وب‌گردی، عدم مشاکرت در گفت‌وگوهای دو یا چند نفره در گروه‌ها و تمرکز روی مطلب هدف از جمله راه‌کارهای عنوان شده برای مدیریت زمان در فضای مجازی عنوان شده است.

همچنین کاهش انگیزه و ایجاد اختلال در روابط اجتماعی، کاهش صمیمیت و اختلال در روابط خانوادگی، تداخل در زان استراحت و خواب، بازماندن از انجام امور روزمره، افت تحصیلی و کاری و اضطراب و افسردگی از آسیب‌های عدم مدیریت زمان در فضای مجازی مطرح شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      40 میلیون ایرانی عضو تلگرام هستند،پس نتیجه میگیریم که اعضای تلگرام در دنیا 50 میلیون نفر ند!؟ نگو،مگه داریم، بابا کم آمار دروغ بدین!

      پاسخ ها

      • لیندا

        کاربران تلگرام 200

    • بدون نام

      تلگرام باعث بسیاری از ناهنجاریها در ایران هست وباید کسانی که دلشان برای رفاه و پیشرفت و عدم بروز مشکلات مبسوزد هر چه زودتر آنرا مسدود کنند که هر چه از فعالیت آن میگذرد ضربات جبران ناپذیرتری بر مردم و کشور وارد میکنو

    • بدون نام

      از مسئولان سوال میکنم که اگر برای اینهمه کاربر که تلگرام هیچ گونه در قبال آنان پاسخگو نیست اگر مشکلاتی برای مردم بوجود بیاید یا دچار ضرر و زیان شوند آیا توان احقاق حق و پیگیری مشکلات را دارید اگر نه چرا در مسدود کردن تلگرام اقدام نمیشود ومسئولیت آن با چه کسانی هست

    • بدون نام

      شاید بخاطر اینکه در تلگرام راحت میتونم حرفه ای خود را بزنم اگر آزادی بیان در کشور ما وجود داشت مردم راحت صحبتهای خود را انجام میدادن امروز به راحتی به پیام رسان داخلی مهاجرت میکردن هر عملی عکس العملی دارد نباید مردم را مغصر دانست البته خیلی ها هم گروه خانوادگی تشکیل دادن

    • ایرانی

      تلگرام بیش از دویست میلیون کاربر دارد که حدود 28 میلیون ایرانی نیز کاربر تلگرام هستند. چگونه میشه هشتاد درصد؟؟، هشتاد درصد دویست میلیون کاربر یعنی 160 میلیون کاربر. مگه ایران کلا چقدر جمعیت دارد؟؟؟

      پاسخ ها

      • لیندا

        45میلیون کاربرایرانی درتلگرام وجودداره

    • م خسروی

      تااین حد؟

    • بدون نام

      به خاطر بیکاری!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج