جاباما
۷۰۳۷۱۱
۲۰ نظر
۵۰۴۸
۲۰ نظر
۵۰۴۸
پ

وزیر کشاورزی دولت نهم:

باید دعا کرد که خدا، احمدی‌نژاد را نجات دهد

وزیر جهاد کشاورزی دولت نهم گفت که نظرش را بارها درباره عملکرد دولت دهم و شخص احمدی‌نژاد مطرح کرده است و به نظر او، احمدی‌نژاد به سه دوره تقسیم می‌شود که در دولت نهم به عنوان احیاکننده ارزش‌های انقلاب روی کار آمد و تلاش کرد اما در دولت دهم با وجود برخی عناصر انقلابی در کابینه‌اش، بعضی‌ها باعث ویروسی شدن نرم‌افزار دولت شدند و او به تدریج از ریل انقلاب خارج شد و در حال حاضر کاملا از مسیر انقلاب خارج شده و باید دعا کرد که خدا او را نجات دهد؛ چرا که در باتلاق ضد انقلاب می‌رود و جزو ریزش‌های انقلاب است و بعید به نظر می‌رسد، برگردد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر جهاد کشاورزی در دولت نهم اعلام کرد که عملکردش در دولت نهم در بخش کشاورزی قابل دفاع بوده و حاضر است با وزیران کشاورزی پس از دوران جنگ مناظره کند تا مشخص شود چه کسی مقصر مشکلات کنونی کشور در بخش کشاورزی است.

محمدرضا اسکندری بالاخره پس از سال‌ها امروز (دوشنبه) نشست خبری برگزار کرد تا درباره عملکرد خویش در حوزه کشاورزی و مشکلاتی که امروز این بخش با آن دست و پنجه نرم می‌کند، صحبت کرده و در این میان نیز بحث‌هایی را در حوزه سیاسی به ویژه درباره دولت دهم و رئیس جمهور دولت گذشته مطرح کرد.

او در این نشست گفت که اگر امروز مشکلات متعددی در بخش کشاورزی وجود دارد، به دوره وزارت ۱۳ ساله عیسی کلانتری، دوره وزارت ۱۰ ساله محمود حجتی، دوره وزارت چهار ساله خودش و دوران وزارت چهار ساله خلیلیان در دولت دهم برمی‌گردد و آماده است تا مناظره‌ای در این زمینه با این وزرا انجام دهد تا مشخص شود چه کسی مسئول اصلی مشکلات به وجود آمده در بخش کشاورزی است.

وی افزود: این درست نیست که در دوره وزارت خودمان، نهضت سدسازی راه بیفتد و پس از سال‌ها بیاییم و بگوییم آب در کشور به دلیل سدسازی از بین رفته است؛ چرا که سدهایی که تاکنون در کشور ساخته شده، تنها ۱۶ میلیارد مترمکعب آب را نگه داشته‌اند که مشخص نیست چقدر از آن به بخش کشاورزی وارد شده است. جالب‌تر اینکه با وجود متوسط بارندگی سالانه ۴۱۷ میلیارد مترمکعبی در کشور، بیشترین میزان آب در سال‌های ۱۳۷۱ و ۱۳۷۲ به حوزه‌های آبریز واریز شده است که به ۶۱۰ میلیارد مترمکعب می‌ رسد. در حالی که این میزان در سال جاری پیش‌بینی می‌شود به ۲۲۰ میلیارد مترمکعب کاهش یابد که طی ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

وی ادامه داد: شاید مشکل کم‌آبی داشته باشیم اما بحران آب نداریم بلکه بحران مدیریت آب داریم و در چنین شرایط سختی می‌توان برای ۳۰۰ میلیون ایرانی هم برنامه‌ریزی کرد؛ در حالی که الگوی کشت که در دوران وزارت من تدوین و آماده شد، هنوز در وزارت جهاد کشاورزی باقی مانده و به مجلس نرفته است.

"احمدی‌نژاد جزو ریزش‌های انقلاب است و برایش دعا کنیم"

وزیر جهاد کشاورزی دولت نهم اضافه کرد که نظرش را بارها درباره عملکرد دولت دهم و شخص احمدی‌نژاد مطرح کرده است و به نظر او، احمدی‌نژاد به سه دوره تقسیم می‌شود که در دولت نهم به عنوان احیاکننده ارزش‌های انقلاب روی کار آمد و تلاش کرد اما در دولت دهم با وجود برخی عناصر انقلابی در کابینه‌اش، بعضی‌ها باعث ویروسی شدن نرم‌افزار دولت شدند و او به تدریج از ریل انقلاب خارج شد و در حال حاضر کاملا از مسیر انقلاب خارج شده و باید دعا کرد که خدا او را نجات دهد؛ چرا که در باتلاق ضد انقلاب می‌رود و جزو ریزش‌های انقلاب است و بعید به نظر می‌رسد، برگردد.

اسکندری همچنین تصریح کرد: در دوره وزارتم بارها با بسیاری از تصمیمات مخالفت کردم. به عنوان مثال در کمیسیون پنج نفره‌ای درباره واردات کالاهای مختلف مانند محصولات کشاورزی تصمیم‌گیری می‌شد که وزیر اقتصاد، وزیر بازرگانی، وزیر صنعت، وزیر جهاد کشاورزی و معاون اول رئیس جمهور حضور داشتند اما من در بسیاری موارد پای آن برگه‌ها را امضا نکردم و مخالفت خودم را اعلام کردم اما شاهد بودیم که برخی از آن تصمیمات اجرایی می‌شد.

چرا قوانین در دوره وزارت من، همچنان معطل مانده است!؟

وی خاطرنشان کرد: طرح جامع مقابله با ریزگردها در سال ۱۳۸۷ و در دوره وزارت من تصویب شد اما بعد از آن و در دولت دهم و دولت‌های پس از آن به بایگانی رفت و اجرا نشد. اینکه گفته می‌شود خوزستان ۳۲۰ هزار هکتار کانون ریزگرد دارد، در همان طرح دیده شد اما هیچ گاه به مرحله اجرا نرسید که البته در حال حاضر با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و استانداری وقت استان خوزستان همان طرح را با همان مدیریت سابق پیشنهاد داده‌ایم و در مرحله اول حدود ۳۰ هزار هکتار از استان خوزستان را پوشش می‌دهد.

وزیر اسبق وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: یکی دیگر از قوانینی که در دوره وزارت من تصویب شد اما به مراحل اجرایی نرسید، قانون افزایش بهره‌وری بود که پس از آنکه به این نتیجه رسیدیم نمی‌توانیم از طریق دولت آن را تصویب کنیم، با همکاری نمایندگان مجلس آن را به صورت طرح ارائه دادیم و با وجود تصویب و ابلاغ در ابتدای دولت دهم به خلیلیان (وزیر وقت جهاد کشاورزی) اعلام کردند که حق اجرای آن را ندارد و حتی او به شورای نگهبان نامه زد و نوشت که این طرح آسیب‌های بسیاری به کشور و بخش کشاورزی وارد می‌کند و از آنها خواست تا آن را تایید نکنند که در آن زمان به دلیل آنکه وزیر نبودم و نمی‌خواستم در کشور تشنجی به وجود بیاید، چند نفر را به عنوان نماینده به شورای نگهبان فرستادم تا ثابت کنم این طرح چه مزایایی دارد.

اسکندری گفت: در ماده ۱۶ این قانون آمده است که واردات و صادرات باید با اختیار وزیر جهاد کشاورزی در این بخش انجام شود؛ چرا که معتقد بودم اگر وزیر جهاد کشاورزی مسئول در این بخش باشد، باید اختیاراتش را هم داشته باشد. یکی دیگر از مفاد این قانون آن است که باید در راستای افزایش بهره‌وری آب سالانه درصدی از آن صرفه‌جویی شود اما هیچ گاه این قانون اجرایی نشد.

وی با اشاره به تدوین ۹۳ سند راهبردی درباره محصولات و موضوعات مختلف بخش کشاورزی به صورت منطقه‌ای و ملی و اجرایی نشدن آنها اعلام کرد عملکرد من در دوره حضورم در دولت نهم قابل دفاع بوده است و همه آمارهایی که داده‌ام، درست بوده‌اند. هیچ گاه پنج میلیون تن گندم وارد نکرده‌ام که بگویم خودکفا شده‌ام و خودکفایی گندم در دوره من واقعی بوده است و اینکه شکر زرد وارد نکرده‌ام تا آن را سفید کنم و بگویم وارداتی انجام نشده است. همچنین همیشه پول کشاورزان را به موقع داده‌ام و مثل امروز مطالبات کشاورزان ماه‌ها باقی نمی‌ماند.

وزیر جهاد کشاورزی دولت نهم تصریح کرد: قانون دولت را موظف کرده است تا هر ساله پیش از آغاز فصل کشت، نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی را اعلام کند و این نرخ‌ها بر اساس قانون باید به اندازه نرخ تورم سالانه افزایش یابد.

اسکندری افزود: در کشور ما بعد از انقلاب تاکنون دو گروه رشد کرده‌اند؛ یک گروه آنهایی هستند که به "ما می‌توانیم" اعتقاد دارند و یک عده دائما بر طبل "ما نمی‌توانیم" می‌کوبند. چگونه است که با این همه ظرفیت در بخش کشاورزی باز هم ساز نمی‌توانیم زده می‌شود؟ این نشان می‌دهد که عوامل نفوذی در کارند و فریادشان همچنان بلندتر از بقیه است؛ چرا که آنها دوران طولانی‌تری در این کشور مسئولیت داشته و دارند اما به اعتقاد من ما می‌توانیم برای ۳۰۰ میلیون نفر ایرانی هم غذا تولید کنیم اما باید بگوییم چگونه از آب محدود استفاده خواهیم کرد.

وی تاکید کرد که همواره در دوره وزارتش با تولید و عرضه محصولات تراریخته مخالف بوده است اما با تحقیقاتش موافق؛ به همین دلیل قانون ایمنی‌زیستی در دوره دولت نهم به عنوان لایحه به مجلس رفت اما هیچ گاه با وجود ابلاغ آن در سال ۱۳۸۸ از طرف مجلس اجرایی نشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احمدی نژاد را مصلحت نجات می دهد!؟

    • بدون نام

      باید دعا کرد خدا مردم رو از روحاني نجات دهد

    • ایرانی

      این که دیگر نگرانی نداره دستگیرش کنید همه بلایا زیر سرش بود تودوره احمدی نژادبود پراید شش میلیونی شد بیست میلیون مردم روبیچاره کرد دیگه گند ازاین بدتر!!!!!!

    • محمود

      باز گیر دادید به محمود... بابا نمیدونم چش ندارید محبوبیتش روببیند... محبوب قبلهاست... زورتون میاد.. حاله ای از نور. دکل نفتی.. بازم بگم

    • بدون نام

      خداتورونجات بدتهمت میزنی توپل صراط

    • ح

      زمانی که جیره خوار احمدی نژاد بودید چرا جرات بیان نداشتید درود بر احمدی نژاد

    • بدون نام

      هرکس حرف حق بزندریزش میکند

    • بدون نام

      چطور کسانی که اختلاس میکنن صد انقلاب نامیده نمیشم علت صفر ما مسولیت به انگلیس در حالی که مدام شعار مرگ بر انگلیس سر میدهن چیست ایا دارن با عقیدهای مردم بازی میکنن

    • بدون نام

      احمدی شیفته خدمت به ملت

    • بدون نام

      چطور برای کسان دیگری بازداشت و زندان و غیره هست برای این ...فقط دعا؟...

    • بدون نام

      خداوند توراهم لعنت کند که گندکاری خودرا در غیاب او بیان میکنی اگر مردهستی درحضورخودش ور بزن خجالت دارد یکطرفه قضاوت معنیش همینه ...

    • ای خدا

      ننگ بر احمدی نژاد فتنه گر و ضد انقلاب

    • بهزاد

      خخخ چرا ...چرا حالا ازاو بد می گوید قول می دهم اگه دوباره رییس جمهور بشه دوباره چاپلوس اومیشه وحرف های امروز فراموش میشه...

    • علی

      خدایا کشور ما را از خشکسالی و دروغ حفظ کن..... آدم ها ی منافق مثل این وزیر. را به راه راست هدایت فرما...

    • رضا

      خیلی ثابت قدمی
      نون به نرخ روز میخوری

    • غریبه

      صد رحمت به احمدی نژاد مردبزرگ ایران زمین

    • بدون نام

      درمورد موسوی هم دعا کردید؟ یا اول محصور شد و بعد هم دعا فراموش شد؟ احمدی نژاد گرفتار دعاهای نیمه شب موسوی و رفسنجانی و دیگر زحمت کشان انقلاب است که او با آبرویشان بازی کرد وصدا و سیما هم برایش میدان داری کرد است

    • بدون نام

      حجتی کشاورزی را به گند کشید

    • بدون نام

      برین برا این دولت دعا کنید که خدا بخواد روحانی داغونش کرده محمود مرد بود

    • بدون نام

      دعا براخودتون کنیین نه احمدی نژاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج