جاباما
۷۰۳۷۲۹
۱۸ نظر
۵۰۱۰
۱۸ نظر
۵۰۱۰
پ

جهانگیری: فهرست مشکلات کشور پیش روی ماست

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: لازم است به طور جدی به این نکته بیاندیشیم که آیا اداره مطلوب کشور فقط نیازمند مقررات، قوانین و مصوبات است و یا موضوعات دیگر نیز باید مورد توجه قرار گیرد؟ متاسفانه فهرست بلند بالایی از مشکلات و چالش های کشور پیش روی ماست که وقتی این مشکلات را مورد بررسی قرار می دهیم می‌بینیم که این فهرست تقریبا در ادوار گذشته و در دولت‌های مختلف نیز وجود داشته است و علیرغم تلاش های صورت گرفته این چالش ها همچنان وجود دارند.

خبرگزاری تسنیم: جلسه دیدار دبیران کمیسیون‌های دفتر هیات دولت با معاون اول رییس جمهور عصر امروز (دوشنبه) برگزار شد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در این جلسه با یادآوری اینکه جایگاه دولت در حقیقت اداره کننده کشور است و قوه مجریه نقشی کلیدی در اداره امور جاری و راهبردی کشور دارد، خاطر نشان کرد: دولت برای اینکه بتواند در جایگاه اداره کننده کشور نقش خود را به خوبی ایفا کند، تصمیمات و سیاست گذاری هایش باید از پختگی و پشتوانه علمی برخوردار باشد.

معاون اول رییس جمهور ضمن قدردانی از عملکرد کمیسیون‌های هیات دولت اظهار داشت: نقش کمیسیون های دولت در فرایند تصمیم‌گیری هیات وزیران نقشی تعیین کننده است و هرچقدر که عملکرد این کمیسیون‌ها بهتر باشد مصوبات هیات دولت از استحکام و کیفیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی افزود: لازم است به طور جدی به این نکته بیاندیشیم که آیا اداره مطلوب کشور فقط نیازمند مقررات، قوانین و مصوبات است و یا موضوعات دیگر نیز باید مورد توجه قرار گیرد؟ متاسفانه فهرست بلند بالایی از مشکلات و چالش های کشور پیش روی ماست که وقتی این مشکلات را مورد بررسی قرار می دهیم می‌بینیم که این فهرست تقریبا در ادوار گذشته و در دولت‌های مختلف نیز وجود داشته است و علیرغم تلاش های صورت گرفته این چالش ها همچنان وجود دارند.

جهانگیری کارآمدی دولت و نظام را در حل مسائل و چالش های پیش روی کشور دانست و افزود: از دیدگاه مردم کارآمدی دولت به این است که مجموعه مدیریتی کشور چقدر توانسته مشکلات آنان را حل و فصل کند و در ذهن مردم و افکار عمومی تعداد جلسات برگزار شده اهمیت چندانی ندارد و آنچه از نظر جامعه مهم است این است که دولت تا چه حد قادر است به نیازهای آنان پاسخ بگوید و مشکلاتشان را مرتفع کند.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: متاسفانه خلائی جدی در این زمینه وجود دارد و تمرکز اصلی در ادوار مختلف بر حل مسائل اصلی معطوف نبوده و فقط زمانی که مسائل در حال تبدیل شدن به بحران هستند مورد توجه قرار می‌گیرند و برای حل آنها چاره اندیشی می‌شود.

وی از دبیران کمیسیون‌های هیات دولت خواست ضمن انجام وظایف جاری خود، هر کمیسیون مسائل اصلی کشور در حوزه مسئولیت خود را احصاء کند و گزارشی از سوابق این مسائل در ادوار گذشته و برنامه‌هایی که دولت‌های قبل برای حل این چالش ها داشته‌اند ارائه دهند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به پشتوانه کارشناسی تخصصی که در دبیرخانه هیات دولت وجود دارد، تصریح کرد: کمیسیون‌های دولت با تهیه و احصاء‌ مسائل اصلی کشور، دولت را در تمرکز بر اصلی ترین چالش های کشور یاری کنند تا بتوانیم هر ساله تعدادی از مشکلات و مسائل اصلی که در فهرست مهمترین چالش های کشور وجود دارند را مرتفع کنیم.

در این جلسه دبیر هیات دولت و دبیران کمیسیون‌های دفتر هیات دولت نیز هر کدام در سخنانی گزارشی از اقدامات صورت گرفته، تعداد جلسات اصلی و فرعی تشکیل شده و تعداد مصوبات در سال ۹۶ ارائه کردند و به بیان پیشنهاداتی در راستای بهبود عملکرد دولت در اتخاذ تصمیم و سیاست گذاری‌ها پرداختند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خواستن= توانستن

    • بدون نام

      اقای جهانگیری اگر دولت واطرافیانش از اختلاس هاتون. کم کنید مشکلات حل میشود

    • رضا ط

      پس قشنگ معلومه که ۶ ساله دست به...سینه!! نشستید و در خوش بینانه ترین حالت تنها فعالیت عملیتون این بوده که انگشت اشارتون رو به سمت دیگری نگه داشتید که البته تازگیا انگار از فرط خستگی اونم افتاده!! باید گفت که این لیست بلند و سیل روز افزون جمعیت پشیمانها هم از نشانه های کاردانی و مدبر و عمل گرا بودن شماست!! اصلا همین که از روز اول تا الان و قطعا تا آخرین لحظه عمر سیاسیتون فقط یه جمله رو تکرار میکنید : مشکلات زیاده و باید حل بشه!!! نشان از تشخیص کاملا درست رای دهندگان به شماست که یادمه کلی هم با افتخار و غررووورررر این کارو ( ریختن خاک بر سرمان) انجام دادند ، فقط ایکاش حداقل همان طور که این همه کار نمیکنید! ، اینقدر حرف بی معنا هم نمیزدید .

    • شکیبه

      دست خوش . تبریک

    • بدون نام

      فهرست خریدهایی که مردم بیچاره باید انجام بدهند،پیش روی اوناست.

    • ایرانی نگران

      برو بابا

    • بدون نام

      اگر دوتا آدم واقعا باسواد استخدام کرده بودید اینقدر گیر نمیکردید .اشکال کار اینجاست که عده ای ادم پول ندیده را بدون اینکه متمدنشان کنید به کارهای مهم گماردید

    • رفیعی نسب

      چی بگم افکرعمومی میگن شما رفاه عراق وخارجی برات مهمه مشکلات باحرف حل نمیشه من یکی ساکت نمیمانم اگر مشکل ارز خواهشا دیگه ربط ندین که حال ماخرابه همه چی دارین تخلیه میکنید جیب مارا بربن همون قبلی رابخونید

    • بدون نام

      چی میگی آقا! همش ادوار گذشته، ادوار گذشته!
      شما الان 5 ساله سرکارید. چیکار کردید برای مردم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • Hasan Jalil

      سلام و درود
      با یه بررسی ساده مشخص میشه که بعضی از این مشکلات ۳۵ سال از عمرشون می گذره

    • اکبری

      لیست مفسدان اقتصادی هم توی جیب یه بنده خدایی بود

    • بدون نام

      خیلی خوبه میخواهید چکارش کنید من میگم هرکدام از وزرا برای مشق شب ازروی ان بیست مرتبه با خط خوش بنویسند .بلکه حقوق های نجومیشان را که در خانه های چند میلیاردی خرج میکنند حلال باشه.

    • گم نام

      وعده سال 97جناب جهانگیری وعده سال 96هم که سهام عدالت بود.

    • بدون نام

      یک شبکه تلویزیون راه بینداز ودایم حرف بزن . بدرد مملکت داری نمی خوری این را براحتی از صحبت وعملکردت می توان فهمید.

    • سعید

      بروعامو

    • بدون نام

      میبنیدچه فایدنمیتونیدونمیخواهیدحل کنید

    • سالار

      فهرست مشکلات که همه ملت از حفظ هستند وتا دلت بخوا مشکل
      بگو چه راه حلی برای عبور از این مشکلات دارید؟ کدام مشکل حل کرده اید؟

    • بدون نام

      باکاربررضا ط موافقم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج