جاباما
۷۰۳۷۵۴
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

کاخ سفید از ادعای تحریم فوری روسیه پا پس کشید

سخنگوی کاخ سفید از ادعای اخیر نیکی هیلی مبنی بر اعمال تحریم‌های جدید روسیه از امروز، پا پس کشید و گفت که این تحریم‌ها پس از بررسی‌های لازم و «به زودی» اعمال می‌شود.

خبرگزاری فارس: در حالی که «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل وعده داده بود که امروز تحریم‌های جدید علیه روسیه اعلام می‌شود، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید از این ادعا پا پس کشید.

نیکی هیلی دیروز گفته بود که این تحریم‌ها به دلیل حمایت اشخاص و شرکت‌های روسی از برنامه تسلیحات شیمیایی سوریه، اجرایی می‌شود؛ همان برنامه تسلیحاتی که بهانه‌ای شد برای حمله موشکی بامداد شنبه به سوریه و شلیک ۱۰۵ موشکی که ۷۱ تیرش به هدف نخورد.

امروز دوشنبه اما، سخنگوی کاخ سفید گفت که «در حال بررسی (اعمال) تحریم‌های بیشتر علیه روسیه هستیم و تصمیم مقتضی در آینده نزدیک اتخاذ می‌شود.»

چند ساعت پیش، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه تهدید کرده بود که به محض اعلام تحریم‌های ضدروسی از جانب آمریکا، مسکو پاسخی فوری می‌دهد؛ ریابکوف از برداشته شدن گام‌های لازم برای آمادگی هم خبر داده و گفته بود که دوما در حال بررسی لایحه‌ای است که در صورت تصویب، مجوز اعمال محدودیت و ممنوعیت بر روی کالا و خدمات وارداتی از آمریکا به کرملین داده می‌شود.

در صورت ارائه چنین مجوزی به دولت روسیه و استفاده وزرای پوتین از آن، روسیه دومین بازار بزرگی خواهد بود که درب‌هایش به دلیل سیاست‌های ترامپ بر روی تجار آمریکایی نیمه‌بسته می‌شود.

پیش از این هم در پی اعمال تعرفه اضافی بر روی واردات فولاد و آلومینیوم برای کشورهای صادرکننده به آمریکا و تهدید آمریکایی‌ها به افزایش تعرفه برای ۱۳۰۰ کالای دیگر با منشأ چین، چینی‌ها اعلام کرده بودند که در صورت عملی شدن این تهدید، تعرفه ۱۰۶ قلم کالای صادراتی آمریکا به چین، بالا می‌رود.

این ۱۰۶ قلم رقمی معادل ۳۸ درصد از کل صادرات آمریکا به چین را پوشش می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      این آمریکا فقط بلده زر بزنه

    • بدون نام

      به نظر میاد حمله شیمیایی در کار نبوده صحنه آب ریختن روی بچه ها هیچ علایم شیمیایی ندارد . چون بچها کاملا بی اختیار سرشون رو با زور زیر آب میکنن . فیلم نمایش کاملا کلک مشخصه .

    • پویان

      طفلک عمه پوتین!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج