۷۰۳۸۳۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

تاکید آلمان بر لزوم حفظ برجام

وزیر امور خارجه آلمان از تمایل اتحادیه اروپا برای حفظ برجام سخن گفت.

خبرگزاری تسنیم: روزنامه "دویچه ویرتشافتز ناخریشتن" آلمان در گزارشی نوشت: کشورهای عضو اتحادیه اروپا فعلا نتوانستند درباره مسئله وضع تحریم های جدید علیه ایران به توافق دست یابند.

به گزارش این رسانه آلمانی در دیدار امروز وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ، آلمان، فرانسه و انگلیس در تلاش های خود برای برطرف کردن تردیدهای کشورهایی مانند ایتالیا درباره چنین اقدامی شکست خوردند. اما مذاکرات در این باره باید دنبال شود.

"هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان در این راستا گفت که ما با نقشی که ایران در سوریه بازی می کند موافق نیستیم و این مسئله همچنین درباره برنامه موشک های بالستیک ایران و مشارکت آن در جنگ نمایندگی سوریه هم صدق می کند. این موضوع همچنان در دستور کار ما قرار خواهد داشت.

وزیر امور خارجه آلمان هم زمان تاکید کرد که اتحادیه اروپا می خواهد برجام را حفظ کند.

کشورهای ایتالیا، سوئد و اسپانیا مخالف تحریم های جدید علیه ایران هستند. این مسئله حالا باید در یک گروه کاری مورد مشورت بیشتر قرار گیرد.

امروز هفته نامه اشپیگل در گزارشی از تصمیمات اتحادیه اروپا برای تحریم های جدید علیه ایران به دلیل دخالت این کشور در درگیری های سوریه خبر داد.

هفته نامه اشپیگل امروز قبل از آغاز نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ با استناد به منابع آگاه خبر داد که وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نظر دارند به پیشنهاد کمیته سیاسی و امنیتی، شماری از اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی را به فهرست تحریم‌های ایران اضافه کنند.

به نوشته اشپیگل دلیل این اقدام ادامه حمایت‌های ایران از بشار اسد و عملیات نظامی دولت سوریه علیه شهروندانش است.

اشپیگل در گزارش خود نوشت که اتحادیه اروپا با گنجاندن اسامی جدید به فهرست تحریم های ایران تلاش دارد اقدامی برای نجات برجام انجام دهد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از مخالفان سرسخت برجام به شمار می‌رود و از زمان ورود به کاخ سفید بارها تهدید کرده که ایالات متحده از برجام خارج خواهد شد و بار دیگر تحریم‌ها علیه ایران را که پیش از امضای توافق هسته‌ای پابرجا بودند، احیا خواهد کرد.

در پی تهدیدهای ترامپ کشورهای اروپایی به ویژه آلمان به دنبال یافتن راه‌حلی برای متقاعد کردن آمریکا به عدم خروج از برجام بوده‌اند. اتحادیه اروپا بر این باور است که توافق هسته‌ای گامی مهم در راستای نزدیکی آرام جامعه بین‌الملل به ایران بوده و تا بدین‌جا نیز موفق عمل کرده است.

دونالد ترامپ پیش‌تر به کشورهای اروپایی و کنگره آمریکا تا روز ۱۲ مه (۲۲ اردیبهشت) برای رفع "نقص‌های برجام" مهلت داده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج