۷۰۳۸۸۱
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

درباره مرتضوی؛ زیباکلام: پیدایش می‌شود، جوان: از او کینه دارند، ایران: اذهان عمومی را قانع کنید

بعید به نظر می‌رسد مرتضوی به خارج از کشور رفته باشد چون او حتی زبان انگلیسی هم نمی‌داند؛ اما حتی اگر به خارج از کشور هم برود، کجا برود؟ به روسیه برود؟ به عراق برود یا سوریه؟! او هیچ کجا نرفته و داخل کشور است

برترین ها: ماجراهای مرتضوی ادامه دارد و هر کسی از ظن خودش یار ماجرا می شود، امروز هم روزنامه ها به طور مفصل به این ماجرا پرداخته اند و هرکدام دیدگاهی داشتند؛ اصلاح طلب ها به تبع عملکرد قضایی مرتضوی منتقد او هستند و اصولگرایان هم همچنان از مرتضوی حمایت میکنند برخی از واکنش ها را در ادامه می خوانید:

صادق زیباکلام در شهروند نوشت:بعید به نظر می‌رسد مرتضوی به خارج از کشور رفته باشد چون او حتی زبان انگلیسی هم نمی‌داند؛ اما حتی اگر به خارج از کشور هم برود، کجا برود؟ به روسیه برود؟ به عراق برود یا سوریه؟! او هیچ کجا نرفته و داخل کشور است

او ادامه می‌دهد: «مرتضوی امیدوار است رئیس قوه قضائیه از اختیارات خودش استفاده کند و پرونده او را مجددا برای دادرسی به دادگاه بفرستد اما بعید به نظر می‌رسد که آیت‌الله آملی‌لاریجانی چنین کاری را انجام بدهد.»

زیباکلام با بیان این‌که شاید مرتضوی کارهای شخصی دارد و رفته تا به آنها رسیدگی کند، می‌گوید: «من فکر می‌کنم او به‌زودی خودش را به دادگاه معرفی می‌کند و اگر هم زندانی شود، برای او در زندان تسهیلاتی را در نظر می‌گیرند و به او مرخصی می‌دهند. بنابراین فکر می‌کنم او به همین زودی‌ها ظاهر می‌شود.»

صادق فقفوری هم در یادداشتی متفاوت در روزنامه اصولگرای جوان نوشته است:

زنداني نشدن يك محكوم قضايي، اگرچه غيرمعمول است ولي چندان عجيب نيست. تأخير در زنداني شدن «يك مقام سابق قضايي که به زندان محکوم شده» احتمالاً غیرمعمول هم نيست، عجيب الصاق معدود تصاوير مرتضوي بر در و ديوار و انتشار بي‌حد آن در صفحه اول روزنامه‌هاي زنجيره‌اي و فضاهاي مجازي اجاره‌اي با تيترهاي «تحت تعقيب» و «WANTED» است. پي بردن به پشت پرده اين پروپاگاندا هم سهل است هم ممتنع؛ ادامه مطلب را بخوانيد.

كينه شتري ۲۰ ساله كارگزار - اصلاح‌طلب از مرتضوي دليل قانع‌كننده‌اي است كه حالا همه ظرفيت‌هاي خود را به خط كنند تا روند غيرمعمول معرفي نشدن وي به زندان را، بحراني بنمايانند و ترند كنند. البته چسباندن پوستر مرتضوي در برخي معابر و بازنشر آن در همه رسانه‌هاي زنجيره‌اي و عكس و تيتر يك شدنش در روزنامه‌هاي كارگزار - اصلاح‌طلب، دلايل ديگري هم دارد.

سال ۸۲ زمزمه‌هايي مبني بر دخالت مرتضوي در مرگ كاظمي شنيده شد اما هیچ سندی برای آن ارائه نشد که می‌توان گفت همان موقع نیز حس انتقام و پاتک تجدیدنظرطلبان عامل آن حملات بود اما آن‌قدر ناچيز و در واقع بي‌اساس و دون‌پايه بود كه كسي به آنها وقعي نمي‌نهاد تا اينكه اخيراً و با محكوميت مرتضوي به دو سال حبس همان صاحبان كينه شتري مصاحبه‌ها منتشر كردند و مطالب بازنشر دادند كانّه مرتضوي قاتل كاظمي جاسوس است. البته اگر مرتضوی در آن پرونده هم قانوناً مقصر و محکوم می‌شد، همانند پرونده کهریزک باید مجازات می‌شد.

زماني كه كشف حجاب، اولين بار كارويژه اپوزیسيون خارج‌نشين با همكاري رسانه‌هاي غربي و پادوهاي داخلي شده بود، مرتضوي حامي و مجري طرح ارتقاي امنيت اجتماعي براي مقابله با اين شبيخون بود. اين مورد هم بر كينه تجديدنظرطلبان از مرتضوي افزود.

مسعود رضا بلادری از لحاظ حقوقی و با دیدگاهی معتدل تر در روزنامه ایران نوشته است:

چگونه ممکن است افکار عمومی و شاکیان خصوصی برتابند پس از ماه‌ها انتظار جهت اجرای عدالت، اینک که موعد اجرای حکم است، محکومی چون سعید مرتضوی براحتی از دست پر توان و شایسته دادستان کشور و قاضی اجرای حکم رهیده باشد و بمانند پرونده‌هایی چون موضوع خروج آقای خاوری، ابهامات و خسارات معنوی بسیاری را به انقلاب بار نماید. در ماده ۲۵۰ قانون آیین دادرسی کیفری برای قضاتی که در صدور قرار تأمین متناسب با اتهام متهم تقصیر نمایند، ضمانت اجرایی محکومیت انتظامی، توسط قانونگذار وضع گردیده است لکن این قسم ضمانت‌های قضایی به نظر می‌رسد دست‌کم در پرونده‌هایی چون پرونده آقای سعید مرتضوی جوابگوی اذهان عمومی در جهت تأمین منافع نظام اسلامی نخواهد بود.

بنابراین به عنوان عضوی کوچک از جامعه حقوقی، امیدوارم دادستان محترم کشور و نهادهای نظارتی و امنیتی همه امکانات قضایی خود را به کار گیرند تا دستان آقای سعید مرتضوی به عدالت سپرده شود و احکام قطعی وی اجرا گردد تا برگی دیگر از افتخارات عدالتخواهانه نظام مقدس جمهوری اسلامی رقم خورد بی شک به غیر از اجرای حکم نمی‌توان براحتی سرنوشت دیگری را برای پایان این پرونده و محکوم علیه آن، متصور بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      گل گفتی زیباکلام. ...

    • بدون نام

      حالا به فرض که نسبت به مرتضوی کینه وجود داره که به حق هم هست بحثو به انحراف نبر مرتضوی الان کجا س اینو جواب بده روزنامه جوان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج