جاباما
۷۰۳۹۰۶
۳ نظر
۵۰۱۲
۳ نظر
۵۰۱۲
پ

طرح عجیب ایرباس برای صندلی‌های هواپیما

چینش صندلی های هواپیما، مانند نحوه قرار گرفتن صندلی های یک اتوبوس بین شهری و حتی برخی از قطارها، از روشی استاندارد و کلاسیک پیروی می کند. معمولا در هواپیماها با توجه به ابعاد و عرض آنها، دو یا سه بلوک که هر یک از دو یا سه ستون و چندین ردیف صندلی تشکیل شده اند به کار گرفته می شود. اما اخیرا مهندسین کمپانی ایرباس ایده ای بسیار عجیب و البته جالب برای نحوه چینش صندلی ها در یک هواپیما پیشنهاد کرده اند.

وبسایت سخت افزار - محمد یوسفی زاده: چینش صندلی های هواپیما، مانند نحوه قرار گرفتن صندلی های یک اتوبوس بین شهری و حتی برخی از قطارها، از روشی استاندارد و کلاسیک پیروی می کند. معمولا در هواپیماها با توجه به ابعاد و عرض آنها، دو یا سه بلوک که هر یک از دو یا سه ستون و چندین ردیف صندلی تشکیل شده اند به کار گرفته می شود. اما اخیرا مهندسین کمپانی ایرباس ایده ای بسیار عجیب و البته جالب برای نحوه چینش صندلی ها در یک هواپیما پیشنهاد کرده اند.

طرح عجیب ایرباس برای صندلی‌های هواپیما

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که ممکن است بتوان از فضای بالای سر مسافران در یک هواپیما (یا اتوبوس) به شکلی بهتر استفاده کرد. این فضای خالی عموما کاربرد چندانی ندارد و البته راه حلی برای استفاده بهینه از آن هم در دسترس نیست. با این وجود پتنتی که اخیرا توسط کمپانی ایرباس به ثبت رسیده نشان می دهد می توان از این فضا برای حمل تعداد بیشتری سرنشین در یک هواپیما استفاده کرد. همان طور که در تصاویر منتشر شده از این طرح مشاهده می کنید، این بار تنها با ردیف هایی از صندلی مسافرین روبرو نیستیم، بلکه صندلی ها چندین لایه را تشکیل می دهند که مسافرین می توانند در آنها ساکن شوند. دسترسی به صندلی های ردیف بالاتر از طریف پله های کوچکی که بین لایه ها قرار داده شده اند امکان پذیر خواهد بود و برای اینکه سرنشینان ردیف عقب در طول پرواز تنها نظاره گر پای مسافرین بالایی نباشند یک پنل روبروی آنها قرار داده خواهد شد که احتمالا شامل یک نمایشگر و یا تجهیزات صوتی برای اتصال هدفون و هدست و گوش کردن به موسیقی است.

طرح عجیب ایرباس برای صندلی‌های هواپیما

به گفته ایرباس این طرح نه تنها قابلیت اجرا در هواپیماها را دارد، بلکه می توان از آن در چینش صندلی های اتوبوس یا قطار نیز استفاده کرد. البته توجه به این نکته نیز ضروری است که طرح ایرباس تنها برای هواپیماهای پهن پیکر ارائه شده و قرار نیست هواپیماهای کوچک از آن استفاده کنند (زیرا اصولا فضایی برای این کار وجود ندارد). با این حال شاید بهینه سازی طرح پیشنهادی با در نظر گرفتن توانایی های فنی یک هواپیما بتواند تاثیر بسیار زیادی در قابلیت حمل مسافر در یک پرواز داشته و در نتیجه از نظر اقتصادی نیز برای خطوط هواپیمایی به صرفه تر باشد. البته این طرح تنها یک ایده ثبت شده است و مشخص نیست در آینده شاهد اجرای آن خواهیم بود یا خیر. اما به نظر می رسد ایرباس راه حل خوبی برای استفاده از فضای خالی بالای سر مسافرین و در عین حال سود بیشتر ایرلاین ها به دست آورده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به نظر من که اصلا جالب نیومد

    • بدون نام

      آن بالا هر که حالش بهم خورد بریزه روی سر پائینی :

    • بدون نام

      همه رو به خواب مصنوعی ببرند و مثل ماهی ساردین جفت هم بچینند , نه غذایی, نه ابی ,.........

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج