جاباما
۷۰۳۹۴۳
۳ نظر
۵۰۱۷
۳ نظر
۵۰۱۷
پ

راهنمای کامل سفر به چین (۱)

مدرنیزه شدن چین به این معناست که بسیاری از امکانات کشور‌های غربی حالا در این کشور مهیا است، هر چند هنوز موانعی وجود دارد که باید از پیش برای رویارویی با آن‌ها آماده شد. در این مطلب نکاتی را گردآوری کرده ایم که لازم است پیش از سفر به چین بدانید.

برترین ها - ترجمه از حمید پاشایی: از وقتی که چین در دهه ۷۰ میلادی درهای خود را به روی جهان باز کرد، دوره ای از رشد و تغییرات سریع را تجربه کرده است.

این روزها، گردشگران بیشتر و بیشتری از همه جای دنیا به سمت این کشور باستانی هجوم می آورند تا تاریخ غنی آن را تجربه کنند و شاید هم نگاهی گذرا به آینده درخشان آن داشته باشند.

مدرنیزه شدن چین به این معناست که بسیاری از امکانات کشورهای غربی حالا در این کشور مهیا است، هر چند هنوز موانعی وجود دارد که باید از پیش برای رویارویی با آن ها آماده شد.

در این مطلب نکاتی را گردآوری کرده ایم که لازم است پیش از سفر به چین بدانید.

استفاده از پول در چین

راهنمای کامل سفر به چین (۱)
1. پول نقد ترجیح داده می شود

با اینکه کسب و کارهای زیادی (به ویژه هتل های زنجیره ای و رستوران های بزرگ) اکنون کارت های اعتباری بین المللی را قبول می کنند، ولی در بیشتر جاهایی که در چین سفر می کنید مجبور خواهید بود که با پول نقد هزینه هایتان را پرداخت کنید.

2. چین فقط واحد پولی خود را به رسمیت می شناسد

واحد پول رسمی چین «یوان» است که که با حروف اختصاری RMB شناخته می شود. اسکناس ها در واحدهای ۱ یوان، ۱۰ یوان، ۲۰ یوان، ۵۰ یوان و ۱۰۰ یوان موجود هستد. سکه های ۱ یوان به همراه تقسیمات کوچکتر پولی به نام «مائو» نیز موجود هستند.

کسب و کارهای چینی هیچ واحد پولی دیگر از جمله دلار آمریکا را قبول نمی کنند.

3. همراه خود مترجم داشته باشید

اگر نیاز دارید که کارهای بانکی و تجاری خود را چهره به چهره انجام دهید، شاید احتیاج داشته باشید که یک نفر محلی به شما در ترجمه کمک کند. کارمندان بسیار کمی در بانک ها تسلط کافی به زبان انگلیسی دارند که بتوانند به شما کمک کنند، هر چند در شهرهای بزرگتر مثل پکن یا شانگهای معمولاً کارمندان مسلط به زبان انگلیسی را می توانید پیدا کنید.

4. در چین انعام ندهید

انعام دادن بین چینی ها مرسوم نیست، و از شما هم چنین انتظاری نمی رود.

5. از مهارت های چانه زنی خود استفاده کنید

خارج از فروشگاه های زنجیره ای و بوتیک ها، کاملاً امکان پذیر است که مهارت های چانه زنی خود را به کار بگیرید. هرگز قیمت لیبل زده شده یا اولین قیمت پیشنهادی را قبول نکنید.

با مذاکرات زیرکانه، می توانید سوغاتی و کالاهایی از این دست را با قیمتی بسیار پایین تر از قیمت اعلام شده بخرید.

آماده کردن مدارک سفر به چین

راهنمای کامل سفر به چین (۱)
6. ویزای چین

یکی از مهم ترین نکاتی که پیش از سفر به چین باید بدانید این است که امکان گرفتن ویزای فرودگاهی در این کشور وجود ندارد. بنابراین پیش از سفر به چین لازم است که مقدمات ویزای خود را از پیش انجام دهید.

برای دریافت ویزای چین باید درخواست خود را به سفارت این کشور در تهران ارائه دهید.

7. رزرو هتل در چین

اگر می خواهید که در برنامه سفر خود انعطاف پذیری داشته باشید، از سایت هایی استفاده کنید که نیازمند پیش پرداخت برای رزرو هتل نیستند.

8. بیمه مسافرتی برای چین

با اینکه چین کشور بسیار امنی است و جرائم نسبتاً کمی در آن اتفاق می افتد، با این حال بهتر است که از قبل آمادگی داشته باشید. یکی از نکات مهم سفر به چین این است که اگر شما از پس هزینه بیمه بر نیایید، بنابراین از پس هزینه های سفر هم بر نخواهید آمد.

رسیدگی به سلامت تان در چین

راهنمای کامل سفر به چین (۱)
9. نوشیدن آب در چین

یکی از کارهای مهمی که در چین نباید انجام دهید، نوشیدن آب است.

در اغلب بخش های این کشور، آب شیر قابل نوشیدن نیست. آب آشامیدنی درون بطری را می توان به قیمتی بسیار ارزان در بیشتر رستوران ها و مغازه ها خرید.

10. داروخانه ها در چین

داروخانه های چینی هم داروهای غربی و هم داروهای شرقی را با قیمتی بسیار مناسب ارائه می دهند. داروهای نسخه دار را معمولاً می توانید بدون نسخه (ولی با دلیل) با ارائه اطلاعاتتان به داروخانه خریداری کنید.

11. یافتن پزشک در چین

بیمارستان های چینی ممکن است شلوغ و دلهره آور باشند، ولی بیشتر شهرهای بزرگ دارای بیمارستان هایی تخصصی هستند که به خارجی هایی که در این کشور زندگی و کار می کنند خدمات ارائه می دهند.

حتی در بیمارستان های عمومی شلوغ نیز بسیاری از پزشک ها انگلیسی صحبت می کنند.

12. مقابله با آلودگی هوا در چین

شهرهای بزرگتر، به ویژه پکن، دارای مشکلات جدی آلودگی هوا هستند. بسیاری از مردم محلی با استفاده از ماسک روزهای پر خطر از نظر آلودگی هوا را سپری می کنند، ولی بهتر است که در روزهایی که آلودگی هوا شدید است از فعالیت های پرانرژی خودداری کنید.

13. دستمال توالت به همراه داشته باشید

یکی از نکات غیر معمول که پیش از سفر به چین لازم است بدانید این است که بیشتر توالت ها در چین دستمال توالت در اختیار قرار نمی دهند. هتل ها و رستوران های خوب آن را موجود دارند، ولی همیشه خوب است که یک رول دستمال توالت یا یک بسته دستمال کاغذی با خود داشته باشید.

14 صابون دست یا ضد عفونی کننده دست به همراه داشته باشید

درست مثل دستمال توالت، صابون دست نیز در بسیاری از توالت های چینی فراهم نیست. محض اطمینان، بطری کوچکی از مرطوب کننده دست نیز با خود داشته باشید.

ادامه دارد...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اقا جعفر

      هزینه یک سفر 5روزه به چین چنده؟

    • بدون نام

      در چين اسكناس تقلبى زياده بايد مواظب باشيد اجناس اول دوبرابر قيمت ميگن بايد خيلى چونه زد تا قيمت رو به نصف رسوند انگليسى نمى تونن حرف بزنن وبفهمن حتى بايد كارت هتل را همراه داشته باشيد چون اسم هتل بالهجه ايرانى راهم متوجه نميشن دزد زياده كه به بهونه خريد ارزان توريستها رو به كوچه هاى خلوت ميبرن وپولاشونو ميدزدن

    • بدون نام

      آخرش برای ما ایرانیها ترکیه و دبی اول ،و بعد اروپا و آمریکا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج