۷۰۴۰۱۳
۶ نظر
۵۰۰۳
۶ نظر
۵۰۰۳
پ

روحانی طرفدار احمدی نژاد: او حامی انقلاب است

بهمن شریف‌زاده، روحانی حامی احمدی‌نژاد و مشایی در گفتگویی دلایل عدم برخورد حاکمیت با رئیس دولت‌های نهم و دهم را تشریح کرد.

خبرآنلاین: بهمن شریف‌زاده، روحانی حامی احمدی‌نژاد و مشایی در گفتگویی دلایل عدم برخورد حاکمیت با رئیس دولت‌های نهم و دهم را تشریح کرد.

بخشی از گفتگو با روحانی حامی احمدی‌نژاد و مشایی را می خوانید:

آیا آقای احمدی نژاد مدارکی در دست دارد که یک احتیاط در مواجهه مستقیم با او وجود دارد؟

نه؛ اصلا این نیست. اینکه می گویند حکمتی وجود دارد تنها بحث حفظ آبرو است چراکه وقتی دادگاه علنی شود همه چشم های دنیا شاهد خواهند بود که چه مدارکی قوه قضائیه و دادگاه برای محکوم کردن آقای بقایی ارائه می کند. آقای احمدی نژاد، آقای بقایی و آقای مشایی و همه وکلایی که پرونده بقایی را دیده اند اعتقاد دارند هیچ مدرکی برای محکوم کردن آقای بقایی وجود ندارد وقتی در شرایطی که هیچ مدرکی وجود ندارد دادگاه علنی شود همه می بینند بدون وجود هیچ مدرک محکمه پسندی یک فردی محکوم می شود؛ سوال اینجاست که اینجا چه کسی نابود می شود؟ بنابراین قوه قضائیه باید پاسخ گو باشد و علت اینکه تا حالا دادگاه را علنی برگزار نکرده اند همین است.

برخی می گویند آقای احمدی نژاد در زمان سرپرستی بر وزارت اطلاعات پرونده ای از این وزارتخانه با خود بیرون آورده و از این بابت گروکشی می کند؟

نه اصلا چنین چیزی نیست اینها مسائل انحرافی است که برای انحراف ذهن مردم مطرح می کنند. ما نمی گوییم آنچه ما می خواهیم را انجام دهند فقط می گوییم پاسخی قانع کنند بدهند. و از رسانه ها می خواهم این سوال را از قوه قضادیه بپرسد اقای بقایی با اعتصاب خود برای علنی شدن دادگاه تلاش کرد تا یک مطالبه عمومی شکل بگیرد الان این مطالبه شکل گرفته است. اگر پاسخی هم ندارند از مردم عذرخواهی کنند.

این بست نشینی ها و اعتراضات با آزادی آقای بقایی تمام نمی شود؟

ببینید مسئله رهایی آقای بقایی در حقیقت یک نماد است و با رهایی آقای بقایی و مشایی اتفاقی می افتد آن اصلاحی که آقای احمد نژاد به دنبال آن هستند محقق می شود. ایشان با نامه ای که به رهبری نوشتند پیشنهاد اصلاحات اساسی دادند که یک بند از آن آزادی همه کسانی بود که به دلیل انتقاد به نظام در زندان به سر می برند. این هدف،مطلوب و مطالبه است اما همه را که نمی تواند اسم برد که چه کسانی در زندان بسر می برند و در چه وضعیتی هستند یکی از اینها می شود نماد نه اینکه فقط آنها مطرح باشند. شما دیدید در بست نشینی امامزاده صالح آقای احمدی نژاد اسمی از آقای بقایی نیاورد و خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی شدند. بنابراین بحث آقای احمدی نژاد صرفا آزادی آقای بقایی نیست بلکه اصلاحی است در روندها و رویه های ما نسبت به انتقاداتی که درباره ضعف های نظام مطرح می شود.

اما در این بین تناقض های زیادی وجود دارد که نمی توان برداشت رفتار صادقانه از آقای احمدی نژاد داشت به هر حال 8 سال ایشان رئیس قوه مجریه بود و اتفاقا در دولت دوم ایشان بیشترین زندان سیاسی را با حکم های سنگین آن هم به جرم توهین به رئیس جمهور در زندان ها داشتیم چرا آن زمان آقای احمدی نژاد چیزی نگفت و یادش نبود ظلم شده است؟

این چند جواب دارد. اول اینکه اعتراضات آقای احمدی نژاد به قوه قضائیه مربوط به الان نیست و در دوره ریاست جمهوری ایشان که اتفاقا در مطبوعات هم درج شده و شما اگر سرچ کنید می بینید.

بحث عافیت طلبی و منفعت طلبی درباره احمدی نژاد مطرح است اینکه تا وقتی رد صلاحیت نشده بود و بقایی به زندان نیافتاده بود هیچ صحبتی نمی کردند اما امروز علم مخالفت به دست گرفته است

اجازه بدهید؛ تند نروید. الان که آقای بقایی در حال مرگ است و آقای مشایی که رفت جلوی سفارت انگلستان یک تنه همه چیز را منتسب به انگلستان کرد و کیفرخواست را آتش زد. چه ترس و واهمه ای؟ شما می گویید آقای احمدی نژاد چرا قبلا هیچ چیز نگفته است.

شما می گویید گذشته مهم نیست ولی همین گذشته است که می گوید در حقانیت آقای احمدی نژاد شک و تردید هست؟

شما صبر کنید من صحبت هاین تمام بشود به همه آنها می پردازم. گفتم که جواب من از چند بخش تشکیل می شود. الان من جواب آنها را هم می دهم. اقای احمدی نژاد که گفت من خیلی چیزها می دانم اما بسیاری از آنها را با خود به گور می برم برای حفظ انقلاب و تنها ۱۰ درصد آن را گفته ام. خود ایشان گفت اگر من دهن باز کنم همه چیز به باد می رود.

یعنی همان زمان که در قدرت بودند گفتند سکوتشان درباره برخی مسائل این است که مردم به یاس نرسند و این را یک سال قبل از انتخابات ریاست جمهوری مطرح کردند که همان زمان صحبت هایی هم درباره آقای متکی و برخی آقایان دیگر هم عنوان کردند که بلوایی به پا شد آقای احمدی نژاد گفت من فقط چند درصد آن چیزهایی را که می دانستم گفتم و بخش اعظم آن را با خود به گور می برم. ( شما گوش بدهید قول می دهم قانع شوید) آقای احمدی نژاد سکوت کردند تا اینکه گفتند مردم به یاس رسیدند و بی‌اعتمادی به مسئولان اوج گرفته است.

خب رفتار آقای احمدی نژاد این شیب را تندتر کرد دائما گفت همه دزد هستند و تخلفات دولت خودش هم زیاد بود؟

نه اصلا این طور نیست اتفاقا آقای احمدی نژاد وقتی این وضعیت را دید شروع کرد به اعتراض کردن. البته زیرکان خارج می دانستند تنها نیروی جمهوری اسلامی ایران مردم هستند و اگر مردم نباشند کار تمام است برای همین دائم شکاف درست کردند؛ الان آنها می خواهند جمهوری اسلامی را ذبح کنند احمدی نژاد آمده است کار آنها را به تعویق بیاندازد. برای همین می گویند احمدی نژاد آمده است و دوباره در مردم امید ایجاد کرده است.

دقیقا وقتی کسی سالها پیش اعتراض مردم را خس و خاشاک می خواند نمی تواند امروز دم از اعتراض بزند.

البته آن زمان هم آقای مشایی می گفت ما نمی دانستیم وضعیت اینگونه است و امروز که خودمان دیدیم می فهمیم چه خبر است. البته نمی گویم این حرف را کاملا قبول دارم اما تا اندازه ای درست است. به هر حال اخبار و اطلاعات به مرور می رسد من تا زمانی که خودم به زندان نرفته بودم نمی دانستم چه خبر است. وقتی رفتم گفتم چقدر خوب شد که آمدم؛ چراکه اگر فردا روزی حرفی خواستم بزنم بدانم مشکل کجاست. قبلش می شنیدم اما بین شنیدن و دیدن فاصله زیاد است. حتی اگر شما به عنوان یک قاضی بروید ببینید نمی توانید به درکی برسید که به عنوان یک زندانی می روید و می بینید.

الان کسی بود که در مرحله بازجویی بود و هنوز به دادگاه نرسیده بود گزارشی داد که ما شاخ در می آوردیم که چرا باید اینگونه باید باشد. آقای جوانفکر از درون زندان این گزارشات را داد که آقای احمدی نژاد تصمیم گرفت بازدید کند. آقای بقایی وقتی از هفت ماه انفرادی بیرون آمد به اقای احمدی نژاد گزارش داد که در آنجا چه می گذرد.

آقای شریف زاده باز من نمی توانم قانع شوم چرا که درست زمانی که سه نفر در بازداشتگاه کهریزک کشته شدند آقای احمدی نژاد تمام قد پشت سعید مرتضوی که مسئولیت داشت ایستاد و حتی حاضر شد وزیر کارش را برای عامل کهریزک قربانی کند؟

ببنید بحث مرتضوی با بحث کهریزک دوتا است.

نه آقای احمدی نژاد که با بحث کهریزک به جد مخالفت کرد. اما موضوع آقای مرتضوی موضوع دیگری است و اول باید به این سوال پاسخ داده شود که آیا موضوعات کهریزک متوجه آقای مرتضوی است یا آقای طائب. شاید ما بازی بخوریم. یعنی ما را بازی بدهند تا اینکه آن فرد مقصر سالم بماند. البته می دانم این سوال خطرناکی است اما یک سوال است. خب همین دادگاهی که می خواست سر به تن آقای مرتضوی نباشد که ایشان را تبرئه کرد. آیا از آقای مرتضوی می ترسد؟ اگر می ترسد چرا این همه مشکل برایش درست کرد اما نتوانست حکم بدهد شاید؟ چون مدرکی نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احمدی حقه...

    • بدون نام

      دمت گرم خوب جوابشون دادی

    • بدون نام

      اینا بعد این همه خسارت و دزدی ، هنوز هم ملتو نادان فرض می کنند .

      پاسخ ها

      • محمد

        اگه منظورت اصلتح طلب ها و لیبرال های غربزدست که آره حرفت درسته اینا خودشوت نادان تشریف دارن اما ملت رو نادان و خر فرض میکنن

    • بدون نام

      درود بر سانسورچی .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دیگه حنین رنگی نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج