جاباما
۷۰۴۱۱۰
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

اختلاف میان کشور‌های اروپایی برای تحریم ایران

وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست دیروز خود در لوکزامبورگ بر سر اعمال تحریم های جدید علیه ایران به توافق نرسیدند.

عصر ایران نوشت: وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست دیروز خود در لوکزامبورگ بر سر اعمال تحریم های جدید علیه ایران به توافق نرسیدند.

در حالی که ضرب‌الاجل دولت ایالات متحده آمریکا به شرکای اروپایی درباره اعمال فشار بیشتر به جمهوری اسلامی ایران در قبال برنامه موشکی و سیاست‌های منطقه‌ای و نیز اصلاح و تغییر برجام، در هفته‌های پایانی خود است- تا تاریخ ۲۲ اردیبهشت موعد تصمیم گیری دوباره دولت آمریکا درباره تعلیق تحریم‌های هسته ای ایران- مخالفت برخی کشورهای اروپایی با درخواست ۳ کشور فرانسه، بریتانیا و آلمان برای اعمال تحریم‌هایی علیه ایران، وزرای خارجه این اتحادیه را در تصمیم‌گیری در این باره ناکام گذاشت.

۳ کشور اروپایی عضو گروه ۱+۵ ، به بهانه و با توجیه نگه داشتن دولت ایالات متحده آمریکا در برجام، خواستار اعمال تحریم‌هایی از سوی اتحادیه اروپا علیه برنامه موشکی و سیاست سوریه ای جمهوری اسلامی هستند. این کشورها می‌گویند دغدغه‌ها و نگرانی‌های مشترکی با آمریکا نسبت به رفتار و سیاست‌های ایران دارند و از سوی دیگر تنها با این کار است که می‌توانند دونالد ترامپ را مجاب کنند که از برجام خارج نشود.

اما مخالفت کشورهای اتریش و ایتالیا با اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در نشست دیروز وزرای امور خارجه این اتحادیه در لوکزامبورگ، اتحادیه اروپا را برای تحریم به جمع‌بندی نرساند.

مخالفت ایتالیا و اتریش در حالی بود که وزرای امور خارجه بریتانیا و فرانسه در نشست اصرار زیادی داشتند تا تحریم‌های جدید به تصویب برسد.

ایتالیا و اتریش پس از اجرایی شدن برجام قراردادهای اقتصادی با ایران منعقد کرده اند. در ماه ژانویه سال جاری میلادی دو کشور ایران و ایتالیا قرارداد "فاینانس" ۵ میلیارد یورویی امضا کرده‌اند. این قرارداد خط اعتباری ۵ میلیارد یورویی، بین بانکهای ایرانی و یک موسسه اعتباری ایتالیا به منظور تامین مالی پروژه‌های عمرانی و تولیدی در ایران، امضاء شده است. از این قرارداد به عنوان بزرگ ترین قرارداد خط اعتباری امضا شده بین ایران و اروپا یاد می‌شود.

ایران با کشورهای اتریش و دانمارک هم قراردادهای تامین خط اعتباری برای سرمایه گذاری در ایران امضا کرده است. در سپتامبر ۲۰۱۷ - شهریور ۱۳۹۶- "اوبر بانک" اتریش یک قرارداد خط اعتباری ۱ میلیارد یورویی با ۱۴ بانک مختلف ایرانی به امضا رساند.

در همین ماه- شهریور ۱۳۹۶- "دانسکه بانک" دانمارک نیز قراردادی ۵۰۰ میلیون یورویی با ایران امضا کرد. دانمارک، اتریش و ایتالیا تنها کشورهای اروپایی هستند که پس از برجام اقدام به امضای قراردادهای تامین خط اعتباری برای حمایت از سرمایه گذاری خارجی در ایران کرده اند. از امضای این قراردادها در محافل دولتی ایران به عنوان دستاوردهای اقتصادی برجام یاد شده است. جمهوری اسلامی ایران پس از اجرایی شدن برجام ۴۰ میلیارد دلار قرار داد تامین خط اعتباری با کشورهای خارجی از جمله چین، هند و روسیه به امضا رسانده است.

با این حال و بنا به گزارش یورو نیوز، پس ازنشست دیروز " فدریکا موگرینی"، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه به زودی بحث و بررسی خود درباره تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران در سه مورد مداخله در سوریه، عدم رعایت حقوق بشر در داخل کشور و برنامه موشکی را از سر خواهد گرفت.

"هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان نیز پس از نشست دیروز اعلام کرد موضوع تحریم‌ها همچنان در دستور کار این اتحادیه قرار دارد و اروپا سعی می کند در سه هفته باقی مانده تا ۱۲ می - ضرب‌الاجل تایید یا عدم تایید پای‌بندی ایران به برجام از سوی دولت آمریکا- در این باره تصمیم بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برید به جهنم....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج