جاباما
۷۰۴۱۳۳
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

افزایش ۱۱ درصدی بارش‌ها در تهران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: طی ۷۲ ساعت گذشته ۳۰ میلی‌متر باران در استان تهران بارید که موجب شد میزان بارندگی‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد بهبود یابد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: طی ۷۲ ساعت گذشته ۳۰ میلی‌متر باران در استان تهران بارید که موجب شد میزان بارندگی‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد بهبود یابد.

محمدرضا بختیاری در خصوص وضعیت بارش‌ها در استان تهران گفت: از ابتدای سال آبی یعنی از اول مهرماه تا ساعت شش صبح امروز (۲۸ فروردین) ۱۵۴ میلی‌متر بارندگی در سطح استان داشتیم که این میزان نسبت به پارسال که معادل ۲۶۶ میلی‌متر بود، ۴۲ درصد منفی است.

وی ادامه داد: البته این عدد به دلیل باران‌های ۷۲ ساعت اخیر است، چراکه تا قبل از آن میزان بارش ها نسبت به سال قبل ۵۳ درصد کاهش داشته و باران‌های اخیر توانست وضعیت را نسبتا بهبود بخشد.

بختیاری با بیان اینکه میزان بارندگی‌های فعلی همچنان نسبت به درازمدت که ۲۲۴ میلی‌متر را نشان می‌دهد ۳۱ درصد منفی است، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت منابع آبی به گونه‌ای است که باید به مساله مدیریت تقاضا و مصرف بیش از گذشته توجه شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران درباره آخرین وضعیت سدهای پنج‌گانه تهران که تامین‌کننده آب شرب هستند، ادامه داد: در حال حاضر ذخیره سدها ۶۳۱ میلیون مترمکعب است و این در شرایطی است که سال گذشته ذخیره سدهای پنج‌گانه معادل ۷۲۱ میلیون مترمکعب بوده است.

بختیاری اظهار کرد: اگر بخواهیم مخازن سدها را نسبت به درازمدت مقایسه کنیم باید بگوییم که در درازمدت این عدد ۸۱۸ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به شرایط فعلی ۱۸۷ میلیون مترمکعب منفی است.

وی با بیان این که میزان ذخیره سدهای پنج‌گانه تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۰ میلیون مترمکعب منفی است، اظهار کرد: سال گذشته دلیل این‌که مخازن برق وجود داشت در اواخر اردیبهشت ماه سدهای پنج‌گانه تهران حالت سرریز داشتند، اما امسال پیش بینی می‌شود که نه تنها سرریز نشوند بلکه نمی‌توان به پرشدن سدها نیز امید داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در خصوص میزان ذخایر سدها به تفکیک نیز گفت: در حال حاضر سد امیرکبیر ۱۲۱ میلیون مترمکعب، سد لار ۲۳ میلیون مترمکعب، سد طالقان ۲۸۷ میلیون مترمکعب، سد ماملو ۱۷۲ میلیون مترمکعب و سد لتیان ۲۸ میلیون مترمکعب ذخیره آبی دارند.

بختیاری با بیان این‌که سدهای امیرکبیر و طالقان وضعیت بهتری نسبت به سدهای شرق پایتخت دارند، ادامه داد: در شرایط فعلی باید مصریت مصرف سرلوحه کار تمام مشترکان شود، چراکه تنها دراین شرایط می‌توان تابستان را به راحتی پشت سر گذاشت.

استان تهران بزرگترین پایگاه جمعیتی در کشور را دارد که در کنار آن هیچ رودخانه‌ پرآبی بنا نشده و منابع آب آن محدود گزارش می‌شود؛ علاوه‌بر این با داشتن سهم سرانه آب تجدید پذیر غیرمتعارف ۳۵۰ مترمکعب در سال، از مرز بحران عبور کرده است. این در حالی است که این میزان در کل کشور ۱۶۶۶ و در دنیا ۶۶۶۰ مترمکعب در سال است.

در حال حاضر در کلان شهر تهران با جمعیتی بالغ بر ۸.۵ میلیون نفر ساکن و در حدود ۱.۵ میلیون نفر جمعیت شناور، سالانه ۱۰۳۵ میلیون مترمکعب و متوسط در هر ثانیه ۳۵ هزار لیتر آب مصرف می شود که با توجه به شرایط موجود منابع آبی لازم است که موضوع مدیریت مصرف بیش از هر زمانی توجه شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حانیه

      امسال،سال کم بارانی نبود.ی سوال برام پیش امده،یعنی اینقدر کمبود آب در کشور داشتیم که نزولات جوی اخیر نتونسته جبران کنه یا آب هم عین نفت دارن اختلاس میکنن؟؟؟؟

    • فریبا

      الحمدلله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج