۷۰۴۲۲۱
۱۲ نظر
۵۰۰۴
۱۲ نظر
۵۰۰۴
پ

واکنش رئیس بانک مرکزی به درخواست تغییر وی

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص اظهارنظر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مبنی بر تغییر وی از سوی رئیس‌جمهور گفت: شخصا از پیشنهاد آقای پورابراهیمی استقبال می‌کنم.

خبرگزاری مهر: رئیس کل بانک مرکزی در خصوص اظهارنظر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مبنی بر تغییر وی از سوی رئیس‌جمهور گفت: شخصا از پیشنهاد آقای پورابراهیمی استقبال می‌کنم.

ولی‌الله سیف، در خصوص اظهارنظر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مبنی بر تغییر وی توسط دولت، گفت: شخصاً از پیشنهاد آقای پورابراهیمی استقبال می‌کنم و از اینکه جناب آقای رئیس جمهور، فرد شایسته‌ای را برای اداره بانک مرکزی انتخاب و منصوب کنند، شخصاً استقبال می‌کنم؛ البته این حق طبیعی و اختیار قانونی ایشان است؛ اما از وی سوال می‌ کنم شما که اقتصاد خوانده و کارشناس اقتصادی هستید، آیا معنا و مفهوم استقلال بانک مرکزی با این گونه اظهارنظر ها و درخواست ها سازگار است؟

رئیس‌کل بانک مرکزی افزود: نه تنها رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و سایر نمایندگان، بلکه هر شهروندی حق اظهارنظر درخصوص عملکرد و جابجایی یک مسئول کشور را دارد، اما این رئیس دولت است که با ارزیابی عملکرد همکارانش، نسبت به تداوم یا عدم ادامه همکاری تصمیم گیری می کند.

سیف با اشاره به اینکه مدیریت حوزه پولی کشور در پنج سال گذشته، کار آسانی نبوده است، اظهار داشت: با این وجود و در شرایط دشوار داخلی و بین‌المللی و البته با حمایت دولت و شخص رئیس جمهور، دستاوردهای بزرگی در حوزه اقتصادی همچون تک رقمی شدن تورم پس از ۲۶ سال، ساماندهی موسسات غیرمجاز اقتصادی، رشد اقتصادی مثبت و در نتیجه ثبات و آرامش اقتصادی حاصل شده است.

به گزارش مهر، محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یکشنبه هفته جاری در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، خواستار برکناری ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران شد و اعلام کرد: اگر فردی توان اداره بانک مرکزی را ندارد، کنار برود که البته با واکنش برخی فعالان اقتصادی مواجه شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این سیف عجب رویی داره

      ...

    • بدون نام

      سیف،..... بدبختمون کردین. تو و جهانگیری و روحانی طبقه متوسط به پایین را له کردین.

      پاسخ ها

      • م خسروی

        در عوض ازادی دارین...

    • Ali

      اقای سیف ازعملکرد جنابتان خصوصا درحوزه موسسات که سنگ آنرا به سینه می زنید می دانید که هزاران نفر را بیچاره کرده اید وصد البته میشد خیلی بهتر از این عملکرد وهنوز تعداد زیاد به پولشان نرسیده اند درحالی که افراد مثل شما درکاخ زندگی میکنید.کوخ نشینان فرش زیر پایشان را فروخته اند وبه موسسات داده بودنداز آنها سراغ دارید ؟ مگر این موسسات یک شبه وازآسمان آمدند ویاازدل زمین بیرون امدند .
      ماشاالاه به رویتان ! احسنت .

    • حسین

      موسسات مالی غده سرطانی بود که احدی از مسیولین شهامت افشا ی پشت‌پرده این افراد را ندارد مسیله ا ز هم برای خود مافیایی دارد که افرادی در بعضی از قوا شکوه وشکایتشان بخاطر متضرر شدنشان از سیاست اخیر بانک مرکزی ودولت است بنظر اگر ضعفی در آقای سیف است نبود شهامت معرفی صاحبان منافع موسسات مالی واعتبار ی وبر هم زنندگان بازار طلا وارز می باشد وتا زمانی که عده ای قلیل قدرت مانور در بازار های مختلف را دارند نه فضای کسب وکار ونه بهبود وضعیف معیشتی مردم میسر است دولت باید یکبار برای همیشه این افراد را معرفی کند تا نظام بیش از این هزینه ندهد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بستگان درجه اول مقامات مسئولین ان موسسات بودند که مال ملت را خوردند

    • بدون نام

      ازخداش بره ازپولهای باداورده درکشورهای .... خوشگذرانی راشروع کنه کی میشه دادگاهی برپا بشه واز مدیران ازکجا اوردی راپشت میله های زندان واستردادمبالغ ببینیم ضمنا این اقایون مثل خاوری آنقدر زرنگ هستند که دم به تله ندن

    • Ali

      آقای محترم هرکاری راهی دارد بخاطراینکه درمسند قدرت بمانند باید مردم را فدا کنند؟

    • Ali

      آقای محترم هرکاری راهی دارد بخاطراینکه درمسند قدرت بمانند باید مردم را فدا کنند؟

    • بدون نام

      به اون قسمتی که فرموده اند: تک رقمی شدن تورم و ساماندهی مؤسسات مالی و رشد اقتصادی مثبت و ثبات و آرامش اقتصادی نمیدونم بخندم یا گریه کنم!!!!!!شماها فهمیدین منظورش از این فرمایشات دقیقأ چی بود؟؟؟؟؟!!!!!!!!

    • مهدی

      جناب سیف اینگونه سامان دهی میکنند شما به کاسپین مجوز دادی که مردم را به چوخه اعدام بسپارید سر پل صراط منتظر ت هستیم

    • بدون نام

      درود بر شما سیف عزیز

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج