۷۰۴۲۷۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

دو روی امیری در جناح راست؛ موثرتر از ژاوی

وحید امیری در پست غیرتخصصی‌اش شاید امیری همیشگی نبود اما وظیفه‌اش را به بهترین نحو ممکن انجام داد.

وب‌سایت نود: وحید امیری در جناح راست، یک تصمیم موفق از برانکو بود یا یک تصمیم ناموفق؟ وحید امیری یکی از بهترین پاسورهای پرسپولیس در این فصل بوده است و در جدول پاس گل‌ها هم با سه پاس کمتر بعد از محسن مسلمان قرار دارد. در روزی که پرسپولیس برای دچار نشدن به سرنوشت بازی رفت ترجیح می‌داد نمایشی محافظه‌کارانه داشته باشد برانکو وظیفه جدیدی به هافبک پرسپولیسی‌ها محول کرده بود، این بار در پست غیرتخصصی. شاید دلیل این تغییر پست را مهار هافبک‌ چپ السد باشد که در بازی رفت نقش پررنگی روی گل‌های به ثمررسیده تیمش داشت و یکی از تغذیه‌کنندگان اصلی ژاوی بود.

حضور در پست جدید امیری را در فاز تهاجمی کاملا محدود کرد. بازیکنی که در لیگ برتر با ۱،۷ پاس کلیدی در هر ۹۰ دقیقه و در آسیا با ۱،۶ پاس کلیدی در هر ۹۰ دقیقه بهترین بازیساز پرسپولیسی‌هاست در این بازی در این زمینه کاملا بی‌خطر بود و هیچ پاس کلیدی نداد. تنها شوت او هم توسط حریف بلاک شد. صفر پاس کلیدی و شوت داخل چارچوب در طول ۹۰ دقیقه نشان می‌دهد که امیری در جناح راست وظایفی کاملا متفاوت با بازی‌های گذشته داشته است.

روی دیگر سکه که این تغییر پست را موفق نشان می‌دهد تعداد پاس‌های امیری است. در دیداری که ژاوی در میانه میدان حریف قرار دارد به ثبت رساندن بیشترین تعداد پاس کار بزرگی است، کاری که امیری موفق به انجام آن شد. او در طول بازی ۵۶ پاس موفق یعنی ۵ پاس بیشتر از ژاوی به هم‌تیمی‌هایش داد و ۸۹ بار توپ را لمس کرد و به همراه صادق محرمی با اختلاف زیاد نسبت به سایر بازیکنان بیشترین لمس توپ را هم از آن خود کرد.

روی منفی این تغییر برای وحید امیری بود که خودش مقابل السد تا حد زیادی از جریان بازیسازی خارج شد و روی مثبت آن برای پرسپولیس بود که بهترین پاسور زمین را در اختیار داشت و او با پاس‌های دقیقش در جناح راست تیم هم کنترل بازی را در دست پرسپولیس نگه‌داشت و هم از نفوذ و بازیسازی هافبک و دفاع چپ السد تا حد زیادی جلوگیری کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج