جاباما
۷۰۴۴۶۲
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

فرانسه نیز به جنگ با تلگرام و واتس اپ می‌رود؟

دولت فرانسه اعلام کرده که قصد دارد با معرفی و توسعه یک پیام رسان رمزنگاری شده داخلی، مقامات بلندپایه و وزرای این کشور را تحت تاثیر نگرانی های امنیتی، از استفاده از تلگرام و واتس اپ منع کند.

خبرگزاری ایسنا: دولت فرانسه اعلام کرده که قصد دارد با معرفی و توسعه یک پیام رسان رمزنگاری شده داخلی، مقامات بلندپایه و وزرای این کشور را تحت تاثیر نگرانی های امنیتی، از استفاده از تلگرام و واتس اپ منع کند.

به نقل از وب سایت تک کرانچ، این روزها که جنجال های بسیاری بر سر مسائل امنیتی و افشای اطلاعات بر سر غول های تکنولوژی همچون فیس بوک به وجود آمده و انگشت های اتهام برخی کشورها نیز به سمت و سوی شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها به نشانه رفته است، وزارت امنیت دیجیتال فرانسه حالا اعلام کرده است که این کشور می خواهد از انحصار پیام رسان هایی که ممکن است توسط نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کنترل و نظارت شود، خارج شود. به همین دلیل هم درصدد معرفی و عرضه یک پیام رسان کاملا امن و رمزنگاری شده فرانسوی است تا وزیران و مقامات بلندپایه اجرایی این کشور بدون داشتن هیچ نگرانی امنیتی خاصی، بتوانند به راحتی گفتوگو کرده و تبادل اطلاعات کنند .

منیر محجوبی - سخنگوی وزارت دیجیتال فرانسه- در این باره می گوید: با اینکه هم اکنون وزیران دولت و مقامات بلندپایه [فرانسه] همگی از پیام رسان های امنیتی خاص استفاده می کنند، اما با این حال بسیاری از آنان نیز از اپلیکیشن های محبوب و پرطرفداری همچون تلگرام و واتس اپ استفاده می کنند که این امر احتمال افشای اطلاعات محرمانه آنها و همچنین نظارت و دسترسی نهادهای امنیتی ایالات متحده آمریکا و روسیه را افزایش می دهد .
وی در ادامه سخنانش به علاقه امانوئل ماکرون - رئیس جمهور کنونی فرانسه - به استفاده از پیام رسان تلگرام نیز اشاره کرد و گفت که مقامات فرانسه احتمالا در آینده باید با این پیام رسان خداحافظی کنند.

وی افزود: پیام رسان واتس اپ یک اپلیکیشن بسیار امن و رمزنگاری شده است اما از آنجایی که چند سالی است تحت مالکیت فیس بوک قرار گرفته ممکن است قضیه رسوایی فیس بوک و اتهام دست داشتن در افشای اطلاعات و حریم شخصی کاربران روی واتس اپ نیز تاثیر بگذارد و نگرانی هایی را ایجاد کند.

به گفته او البته این امر راجع به کاربران عادی و عموم مردم صدق نمی کند و ما برای مردم عادی قصد نداریم هیچ گونه ممنوعیتی را اعمال کنیم اما مقامات بلندپایه دولتی موظف خواهند بود از یک پیام رسان بومی رمزنگاری شده استفاده کنند .

پاول دوروف - موسس و مدیرعامل تلگرام - نیز که خود اهل روسیه است اما به دلایلی این کشور را ترک گفته است، حالا خود تحت تحریم و فیلترینگ وطن خود قرار گرفته است چراکه دولت روسیه از وی درخواست کرده بود باید اطلاعات کاربران مورد نظر نهادهای امنیتی روسیه و سرورهای تلگرام به این کشور منتقل شوند. دوروف نیز در پاسخی قاطعانه خطاب به دولت روسیه گفت حریم شخصی کاربران تلگرام فروشی نیست و به هیچ عنوان تسلیم خواسته های آنان نمی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برترین ها جک نگو! ...مقامات بلند پایه یه کشور با مردم عادی به نظرت فرق ندارن؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج