جاباما
۷۰۴۷۵۰
۱ نظر
۵۰۲۶
۱ نظر
۵۰۲۶
پ

با رعایت این نکات، یک طراح دکوراسیون حرفه‌ای شوید

طراحان حرفه ای دکوراسیون روش های مختلفی را برای شرایط متفاوت آزموده اند و ابزار مختلفی را برای این منظور سنجیده اند تا بتوانید با توجه به آنها و دانستن تجربیاتی که ارائه می کنند، بهترین نتیجه را در چیدمان وسایل و دکوراسیون محیط های داخلی داشته باشید.

برترین ها - ترجمه از پلاد ناصری: طراحی دکوراسیون داخلی به همان اندازه که موجب تقویت روحیه و ایجاد حس مثبت در شما می شود، در صورتی که به درستی انجام نگیرد، می تواند باعث دلسرد شدن شما عدم رضایتتان از نتیجه نهایی کار نیز بشود. از طرف دیگر بسیاری از کارهایی که برای انجام طراحی دکوراسیون نیاز دارید، مثل رنگ آمیزی دیوارها، نصب کاغذ دیواری و کاشی ها بر روی دیوار و ... عملا امکان تکرار ندارند و نمی توان انتظار آزمون و خطا و انجام چندباره این قبیل کارها را داشت.

اما طراحان حرفه ای دکوراسیون روش های مختلفی را برای شرایط متفاوت آزموده اند و ابزار مختلفی را برای این منظور سنجیده اند تا بتوانید با توجه به آنها و دانستن تجربیاتی که ارائه می کنند، بهترین نتیجه را در چیدمان وسایل و دکوراسیون محیط های داخلی داشته باشید. برخی از این توصیه ها را در قالب نکاتی کلی در ادامه باهم مرور خواهیم کرد.

پیش از رنگ آمیزی، بتونه کاری کنید

با رعایت این نکات، یک طراح دکوراسیون حرفه‌ای شوید
برای آنکه بعد از نصب اجزای متصل به دیوارها، مثل قرنیزهای نزدیک به کف، قاب پنجره ها و دیوارها و همچنین اسکلت پله ها، فاصله ای وجود نداشته باشد، از نوعی بتونه خاص و مناسب بایستی استفاده کنید. این نوع بتونه باید از نظر جنس و کیفیت به اندازه کافی مرغوب باشد تا پس از به کارگیری آن، با حالت ارتجاعی که دارد، تمام ناهمواری ها و اختلاف سطوح را بپوشاند و هنگام خشک شدن روی بخش های اعمال شده، هیچ ترکی ایجاد نگردد. همچنین این نوع بتونه باید به نحوی انتخاب شود که پس از رنگ آمیزی، به چشم نیاید و رنگ روی آن به خوبی اعمال شود.


از خطوط صاف و یکدست در دکوراسیون بهره ببرید

با رعایت این نکات، یک طراح دکوراسیون حرفه‌ای شوید
در هنگام رنگ آمیزی دیوارها، می توانید با چسباندن نوارهای چسبی روی شیشه پنجره ها از رنگی شدن آنها جلوگیری کنید و در زمان خودتان نیز صرفه جویی کنید تا بدون صرف وقت اضافی بتوانید این شیشه ها را تمیز نگاه دارید. همچنین با استفاده از این نوارهای چسبی می توانید نوعی طرح های رنگی صاف و یکدست هم روی دیوارها ایجاد کنید و به این ترتیب به تزئینات دکوراسیون اتاق نیز بیفزایید. البته برای این کار باید از نوعی نوارهای چسبی پهن استفاده کنید که برای این کار ساخته شده اند و معمولا در فروشگاه های تخصصی دکوراسیون موجود می باشند.

به کارگیری این نوع نوارهای چسبی از آن جهت پیشنهاد می شوند که خطوط صاف تر و بهتری را هنگام رنگ آمیزی نتیجه می دهند و در عین حال چسبندگی کمتری نیز دارند و جدا کردن آنها پس از رنگ کردن دیوارها، ساده تر خواهد بود. هنگام استفاده از این نوارهای چسبی، دقت کنید که لبه های آنها به خوبی روی دیوار چسبیده باشد، زیرا در صورت وجود درز یا فاصله ای میان نوارها با دیوار، ممکن است رنگ به سطح زیرین آنها نفوذ کند و نتیجه خوبی برایتان در پی نداشته باشد.


فواصل کاشی ها و موزاییک ها را با دوغاب پوشش دهید

با رعایت این نکات، یک طراح دکوراسیون حرفه‌ای شوید
برای اینکه یک سطح کاشی کاری شده، کاملا ایده آل و کامل به نظر برسد، بایستی تمام درزهای بین کاشی ها بوسیله دوغاب پوشیده شود و این دوغاب میان آنها نفوذ کند. پس از آنکه مایع دوغاب را روی سطح کاشی ها ریختید می توانید با یک عدد اسفنج سطح آنها را پاک کنید و این دوغاب را به فاصله میان کاشی ها هدایت کنید. حتی برای سطوح دیوارها هم می توانید از همین روش برای پوشش دادن درزها بوسیله دوغاب استفاده کنید و با یک دستمال یا اسفنج تمیز سطح آنها را تمیز نمایید. به این ترتیب نتیجه کارتان ایده آل خواهد بود. ضمن اینکه رعایت این جزئیات به بهبود دکوراسیون شما هم کمک خواهد کرد.


شیب سقف را اصلاح کنید

با رعایت این نکات، یک طراح دکوراسیون حرفه‌ای شوید
سقف اتاق ها همیشه صاف و درست طراحی نمی شوند و ممکن است کمی شیب داشته باشند که برای دکوراسیون مورد نظرتان چندان متناسب به نظر نرسد. برای اصلاح چنین شیب هایی می توانید از کاغذ دیواری های طرح دار استفاده کنید. نصب کاغذ دیواری ها را خودتان هم می توانید به راحتی انجام دهید و با روش های معمول که در همه جا آموزش داده اند، این کار را به انجام برسانید. سعی کنید قبل از نصب کاغذ دیواری آنها را برش ندهید و با همان اندازه های استانداردی که دارند روی سقف بچسبانید و سپس پس از اتمام هر قطعه، برش بعدی را در ادامه همان مورد قبلی بچسبانید.


گوشه و زوایای دیوار را با دقت رنگ آمیزی کنید

با رعایت این نکات، یک طراح دکوراسیون حرفه‌ای شوید
برای آنکه نتیجه رنگ آمیزی دیوارهای اتاق تمیز و با ظرافت باشد، سعی کنید با یک قلموی مناسب، محل اتصال دیوارها به سقف، کنار قرنیزها و اطراف قاب پنجره ها، درها و نیز گوشه های دیوارها را با دقت رنگ بزنید. استفاده از قلم موی زاویه دار برای این کار بسیار مناسب خواهد بود. بهتر است برای رنگ آمیزی این قسمت های حساس، خیلی عجله نکنید و برای اینکه نتیجه بهتر و تمیزتری داشته باشید، به این بخش ها با حوصله بیشتر و دقت بالاتری بپردازید.


اجسام آویخته به دیوار را هنگام رنگ آمیزی خارج کنید

با رعایت این نکات، یک طراح دکوراسیون حرفه‌ای شوید
برای رنگ کردن دیوارها، سعی کنید سطوح مورد نظرتان را کاملا صاف و هموار کنید، و هر آنچه که به دیوارها آویخته یا روی آنها نصب کرده اید را خارج کنید. به عنوان مثال اگر قلاب یا میخی روی دیوار نصب شده است، حتما پس از برداشتن آنها و ترمیم محل نصب، به رنگ آمیزی دیوار بپردازید. در ضمن بهتر است تمام پنجره ها و دیوارها را هم موقع رنگ آمیزی باز بگذارید تا از تماس رنگی با آنها تا حد امکان جلوگیری نمایید. انجام چنین کارهایی باعث می شود که در نهایت نتیجه بسیار بهتری کسب کنید.


محل هایی که نمی خواهید رنگی شوند را بپوشانید

با رعایت این نکات، یک طراح دکوراسیون حرفه‌ای شوید
در زمان رنگ آمیزی دیوارها، محل اتصال قاب پنجره ها، درها، یا هر وسیله دیگری که در مجاورت آنها قرار دارد را با کاغذ، نایلون، پارچه های کهنه یا با استفاده از هر روش دیگری بپوشانید تا از رنگ شدن آنها تا حد امکان جلوگیری کنید. با این کار نتیجه نهایی کارتان بسیار تمیزتر و با سلیقه تر نمایان خواهد شد.


سطوح مورد نظرتان را پیش از رنگ آمیزی به خوبی هموار کنید

با رعایت این نکات، یک طراح دکوراسیون حرفه‌ای شوید
طراحان حرفه ای دکوراسیون معمولا به این مرحله از کار، پیش از شروع چیدمان و انجام امور مقدماتی دکوراسیون توجه ویژه ای دارند. برای آنکه رنگ آمیزی سطوح و بویژه دیوارها به خوبی صورت گیرد، بایستی لایه رویی دیوارها کاملا تراشیده شده و بوسیله سمباده مخصوصی که برای این امر وجود دارد، ساییده شود. اگر دیوار پیش از رنگ آمیزی کنونی شما، یک بار رنگ شده باشد، نیز باید لایه رویی رنگ کاملا تراشیده شود تا پوششی روی سطح دیوارها نماند و تمام بخش های دیوار هموار و صاف شود. بعد از این کار با استفاده از بتونه کاری می توانید فرورفتگی ها یا سوراخ هایی که روی دیوار وجود دارد را بپوشانید و سطح بسیار هموارتری نسبت به قبل داشته باشید.


به صاف چیده شدن کاشی ها توجه کنید

با رعایت این نکات، یک طراح دکوراسیون حرفه‌ای شوید
برای نصب کاشی های حمام، دستشویی ها یا آشپزخانه، یکی از مهم ترین مواردی که باید در نظر گرفته شود، صاف چیده شدن کاشی ها است. برای این منظور افراد حرفه ای همیشه از تراز استفاده می کنند و کار خود را دائما با به کارگیری این ابزار می سنجند. مطمئنا اندکی بی دقتی در چیدن کاشی ها می تواند نتیجه نهایی کار به کلی خراب کند. بنابراین رعایت دقت کافی و توجه به این اصل بسیار حیاتی خواهد بود.


برای رنگ کردن دیوارها از رول های مخصوص استفاده کنید

با رعایت این نکات، یک طراح دکوراسیون حرفه‌ای شوید
رنگ آمیزی دیوارها با استفاده از رول های مخصوص باعث می شود که در جهت های یکسان، رنگ را به صورت کاملا یکنواخت روی سطح دیوار بپوشانید و با این کار رنگ آمیزی خود را با بهترین کیفیت به انجام خواهید رساند. سعی کنید همیشه رنگ کردن دیوارها را در یکی از جهات عمودی یا افقی انجام دهید و این کار را تا زمان یکنواخت شدن رنگ و پخش شدن آن در تمام قسمت های دیوارها ادامه دهید.

نکاتی که در اینجا ذکر شد عمدتا شامل مواردی هستند که در اولین مراحل طراحی دکوراسیون بایستی مدنظر داشته باشید. از طرف دیگر، این نکات مواردی عملی هستند و لزوما توسط خودتان انجام نمی شوند. اما اگر ترجیح می دهید تمام مراحل آماده سازی دکوراسیون را پیش از چیدن وسایل و انتخاب سایر موارد خودتان به طور شخصی انجام دهید، حتما بایستی با چنین مواردی آشنا باشید تا در نهایت به شکلی حرفه ای و ایده آل کار را به پایان برسانید و از دکوراسیون خودتان رضایت کامل داشت باشید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • الهام

      مطالب بخش دکوراسیون جدید و دوست داشتیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج