جاباما
۷۰۴۸۴۴
۵۰۴۲
۵۰۴۲
پ

راهنمای خرید مبلمان، چگونه بهترین را انتخاب کنیم؟

برای تغییر دکوراسیون حتما نیاز به تعویض کل وسایل خانه یا رنگ کردن دیوارها نیست. گاهی عوض کردن یکی از عناصر مهم خانه می تواند فضای تازه ای در خانه به وجود آورد که قابل مقایسه با قبل نیست. یکی از عناصر اصلی در دکوراسیون خانه مبلمان است که معمولا بهتراست هر چند سال یک بار تعویض شود.

ماهنامه ایران آذین: برای تغییر دکوراسیون حتما نیاز به تعویض کل وسایل خانه یا رنگ کردن دیوارها نیست. گاهی عوض کردن یکی از عناصر مهم خانه می تواند فضای تازه ای در خانه به وجود آورد که قابل مقایسه با قبل نیست. یکی از عناصر اصلی در دکوراسیون خانه مبلمان است که معمولا بهتراست هر چند سال یک بار تعویض شود. اما چقدر در خرید مبلمان مهارت دارید؟ چه مبلی را انتخاب کنید که هم به صرفه و هم راحت باشد؟ مبل مناسب برای تمام اعضای خانه و تمام فصول سال چه ویژگی هایی دارد؟ برای جلوگیری از هدر رفتن وقت و پول و همین طور پشیمانی پس از خرید بهتراست یکسری اصول ابتدایی را قبل و هنگام خرید در ذهن داشته باشید.

راهنمای خرید مبلمان، چگونه بهترین را انتخاب کنیم؟

قلم و کاغذتان را بیاورید

روی کاغذ بنویسید چه مبلی می خواهید و قرار است چه مدتی از آن استفاده کنید. می خواهید یک اتاق را مبلمان کنید یا کل خانه را؟ شاید تنها قصد خرید یک نیم ست را داشته باشید. با این کار بدون شک در وقت، انرژی و هزینه صرفه جویی کرده اید. حتما بنویسید که به چه منظوری مبلمان را خریداری می کنید و قرار است توسط چه فرد یا افرادی مورد استفاده قرار بگیرد تا راحت تردر مورد مدل، رنگ و جنس آن تصمیم بگیرید. برای مثال افراد سالخورده یا مجرد ممکن است مدل ها و پارچه هایی را انتخاب کنند که هیچ گاه مناسب خانواده ای که بچه های کوچک و حیوان خانگی دارند نباشد. بنابراین مورد استفاده مبلمان نکته مهمی است که حتما باید به آن توجه کرد.

سایز اتاق را فراموش نکنید

یک نکته مهم که پیش از خرید باید به آن توجه کنید سایز اتاقی است که می خواهید مبلمان در آن چیده شود. شاید فکر بدی نباشد که پلان کف را هم روی کاغذ به صورت دستی ترسیم کنید و بعد چیدمان های مختلف مبلمان را در آن امتحان کنید تا ببینید به چه طریقی می توانید بهترین استفاده از فضا را داشته باشید. مبلی را انتخاب کنید که برای جابجایی و اسباب کشی به مشکل برنخورید.

راهنمای خرید مبلمان، چگونه بهترین را انتخاب کنیم؟

این یک قلم را اینترنتی نخرید!

بعد از نوشتن و مرور کردن نکات بالا، حالا زمان آن رسیده که به فروشگاه بروید و مبل مورد نظر خودتان را انتخاب کنید. خرید مبلمان از آن کارهایی است که بهتراست حضوری انجام دهید و اینترنتی خرید نکنید. البته بسیاری از فروشگاه ها امکان پس فرستادن مبلمان را به شما می دهند اما قبول کنید که پس فرستادن مبلمان آن هم اگر در طبقات بالای آپارتمان زندگی می کنید کار راحتی نیست! حتی اگر قصد دارید اینترنتی خرید کنید قبل از خرید به فروشگاه یا کارگاه آنها بروید تا از کیفیت آن مطمئن شوید.

چقدر آش می خورید!

موضوع قابل توجه دیگری که حتما به آن توجه خواهید کرد، بودجه ای است که قرار است برای مبلمان کنار بگذارید. برندی را انتخاب کنید که با بودجه شما همخوانی داشته باشد. یادتان باشد قیمت بالا صرفا به معنای کیفیت بالا نیست. قبل از خرید می توانید قیمت ها را در اینترنت بررسی کنید. اگر مبل خوبی با قیمت پایین تر از آنچه فکر می کردید پیدا کنید، می توانید چند آیتم دیگر مثل بوفه و یا میز اضافه هم به ست مبلمان اضافه کنید. پس قبل از خرید حتما قیمت ها را بررسی و بودجه خود را مشخص کنید.

راهنمای خرید مبلمان، چگونه بهترین را انتخاب کنیم؟

قاب مبل قاب عکس نیست!

قاب مبل یکی از مهم ترین بخش های مبلمان است که در تعیین قیمت نقش اساسی دارد. قاب ها را معمولا از جنس چوب های سخت و گاهی استیل و تخته های لمینت یا پلاستیک فشرده می سازند. البته شما قادر به رویت این بخش نیستید، به همین دلیل برای تست کردن به پد مبل فشار وارد کنید و ببینید که آیا قاب قابل حس کردن است یا خیر. اگر بتوانید قاب را حس کنید به این معناست که پس از مدت زمان کوتاهی باید آن را دور بیندازید. قاب مبل نباید از هیچ جایی حتی دسته ها قابل لمس باشد. حتما فریم مبل را از پشت مبل هم بررسی کنید و مطمئن شوید بیرون زدگی در جایی نداشته باشد. نکته دیگر در مورد فریم این است که پشت مبل فضا و حفره خالی وجود نداشته باشد.

نشیمن گاه خوب، نعمت است

حتما یک بار روی آن بنشینید تا مطمئن شوید که پد بالشتک در همه جا یکسان است و پستی و بلندی ندارد و در مورد جنس فریم داخلی هم از فروشنده سوال کنید. در ضمن حواس تان به این نکته باشد مبلی که انتخاب می کنید نباید خیلی سنگین باشد اما سبک بودن بیش از اندازه هم نشانه خوبی نیست. مبلمان بسیار سبک نشان می دهد که در ساخت آن از مواد اولیه بی کیفیت و چوب ارزان قیمت استفاده شده است. برای تست سنگینی آن یک سمت مبل را بلند کنید و به آرامی تکان دهید.

اگر احساس ضعیف بودن یا لق زدن داشت آن را کنار بگذارید. جنس، رنگ و فرم بالشتک ها از اهمیت ویژه ای هنگام خرید برخوردار است. مطمئن شوید که بالشتک ها بافت متراکمی داشته باشند و بعد از فشار دادن به حالت اولیه برگردند چون اگر این طور نباشد کوسن ها و بالشتک ها بعد از مدت کوتاهی غیر قابل استفاده خواهند بود.

راهنمای خرید مبلمان، چگونه بهترین را انتخاب کنیم؟

دسته مبل یا دسته بیل!

راحتی دسته مبل نیز به اندازه نشیمن آن دارای اهمیت است. اگر فضای کمی دارید، به فکر خرید مبل های بدون دسته باشید، این باعث می شود اتاق شما بزرگتر به نظر برسد. به فاصله میان دسته مبل ها در فضای خانه هم توجه کنید. همچنین حواس تان به جنس دسته مبل هم باشد که روکش متراکمی داشته باشد.

فنر و فوم؛ دو یار همیشگی!

جنس پارچه های رومبلی، نوارهای دوردوزی، پدهای نشیمن، و فنرهای به کاررفته در مبلمان متفاوت است و در عین حال تعیین کننده میزان راحتی و سفتی مبل است. برای همین از فنرهای ساده کویل، فنرهای دو سر مخروطی کویل، فنرهای زیگزاگ و مارپیچی که به وسیله یک نخ یا مفتول سیمی یا گیره به هم متصل شده اند استفاده می شود. داخل آن هم با پارچه پلی استر و پلی اورتان پر می شود. هر چند کیفیت فوم های به کار گرفته شده با یکدیگر تفاوت های بسیار زیادی دارد، اما بهترین آنها فوم های متراکم تر هستند که میزان اورتان موجود در آنها بالاست. برای روکش مبل نیز از پارچه های مختلف طبیعی و مصنوعی استفاده می شود.

راهنمای خرید مبلمان، چگونه بهترین را انتخاب کنیم؟

لباس مبل تان را هر روز نمی توانید بشورید

در حین خرید باید دقت کنید که جنس پارچه چیست و طرز نگهداری آن چگونه است. جنس پارچه در ارتباط مستقیم با قیمت مبلمان است و هر چه مرغوب تر باشد، قیمت مبلمان هم افزایش پیدا می کند. در انتخاب رنگ و بافت پارچه باید به دکور منزل و همچنین افرادی که در خانه زندگی می کنند توجه کنید. هر چند مبل های روشن فضای خانه را بازتر و روشن تر نشان می دهد، اما اگر بچه یا حیوان خانگی دارید، این نکته را بدانید که مبل های روشن، بدون بافت و خنثی یک فاجعه است، پس بهتر است مبلی با رنگ تیره و یا سراسر طرح دار انتخاب کنید.

به طور کلی پارچه های ترکیبی، بادوام تر، رنگی تر و قدرت تمیز کردن بیشتری دارند. پارچه هایی با بافت سخت دیرتر پوسیده و پاره می شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج