۷۰۴۹۹۸
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

شمس: چرا شمسایی و حیدریان رها می‌شوند؟

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال گفت: فوتسال در کشورمان یک رشته و ورزش ورشکسته و رو به نابودی است.

فارس: حسین شمس در مورد وضعیت حال حاضر فوتسال و انصراف و انحلال باشگاه‌های لیگ برتری گفت: واقعیت این است که فوتسال یک رشته ورشکسته و رو به نابودی است. هیچکس علاقمند و حاضر نیست در فوتسال سرمایه‌گذاری کند. به این دلیل که نه پخش تلوزیونی و نه اسپانسر و انگیزه ای برای حمایت اسپانسرها وجود دارد. متأسفانه بچه های فوتسالی هم دارن نابود می‌شوند همه فوتسالی‌ها به دلیل شرایط بد فوتسال یکی یکی یا از فوتسال خداحافظی و یا در حال تغییر رشته ورزشی خود هستند و هیچ کس هم حمایت و کمکی نمی‌کند.

وی افزود: شما ببینید در لیگ فوتبال یک سهمیه (اسپانسر، پخش تلوزیونی)‌ برای تیم‌ها در نظر می‌گیرند که تیمها راضی باشند و در کل فکر می‌کنم سالی یکی دو ملیارد تومان به هر باشگاه می‌رسد اما متاسفانه در فوتسال هیأت رئیسه کمیته فوتسال هیچ کاری انجام نمی‌دهند و فقط دست روی دست هم گذاشتند و به فکر درآمدزایی برای فوتسال نیستند.

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال گفت:‌ سازمان لیگ و کمیته فوتسال در اول هر فصل مبلغ ۳۵ میلیون از تیمها دریافت می کنند و مبلغی هم بر نمی‌گردانند و آنها شاید سالی حدود ۴ الی ۵ میلیارد تومان درآمد دارند.

شمس گفت: به دلیل اینکه ما پخش مستقیم تلویزیونی نداریم باشگاها خودشان نمی‌توانند اسپانسر بگیرند. در اینجا فقط بخش خصوصی می‌ماند حدود ۱۰ الی ۱۵ سال پیش دولت برای بخشهای خصوصی که در ورزش فعالیت داشتند امتیازات خاصی از جمله بخشودگی مالیاتی و یا خدمات ویژه ای و... در نظر می‌گرفت. این امتیازات در حال حاضر وجود ندارد. بنابراین بخش خصوصی هیچ انگیزه ای برای حمایت از ورزش ندارد و می‌گویند ما فقط هزینه کردیم اما خروجی نداشتیم بنابراین یکی یکی انصراف می‌دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: شما بگویید بخش خصوصی چگونه باید در فوتسال سرمایه‌گذاری کند. فوتسالی که حتی نمی‌تواند یک پخش مستقیم داشته باشد. در سالهای گذشته تیم‌های همچون شن‌سای ساوه، تام ایران‌خودرو، فولاد ماهان، دبیری تبریز و.. و در حال حاضر هم تأسیسات دریایی اعلام انحلال کردند البته من شنیده‌ام که تیمهای دیگری همچون آتلیه قم، مقاومت قرچک و شهرداری ساوه و سایر تیم‌ها هم هنوز مشخص نیست که آیا امسال در لیگ حضور پیدا می‌کنند یا که خیر.

سرمربی گیتی‌پسند اصفهان گفت: در حال حاضر همه از فوتسال فراری هستند و کسی هم حاضر نیست با آنها صحبتی داشته باشند و یا به آنها امیدی برای آینده بهتری دهند. فوتسال مریض است و در حال مرگ تدریجی است و همه بجای اینکه به کمک آن بشتابند دارند مرگ تدریجی آن را نگاه می‌کنند که اگر به فریاد آن نرسیم به طور کل زوال و مرگ آن فرا می‌رسد.

شمس افزود: فاجعه دیگری که رخ داده در سال قبل این است که تیم‌ها هنوز نتوانسته‌اند با بازیکنان خود تسویه کنند. من حتی یکی دو تیم را سراغ دارم که قرارداد بازیکنان زیر مبلغ ۱۰ میلیون تومان برای یک سال بوده که ۲۰ درصد آن را پرداخت کردند و مابقی پول بازیکنان را نمی‌‌دهند. بازیکنان فوتسال وقتی می‌بینند یک سال تلاش می‌کنند برای ۱۰ میلیون و به آن هم نمی‌رسند چگونه باید فوتسال را ادامه دهند. این بازیکنان مدعی هستند و می‌گویند اگر هر کار دیگر انجام بدهیم بهتر از این رشته ورزشی است. چگونه است وقتی باشگاهی ۸۰ درصد از مبلغ قرارداد بازیکنانش را پرداخت نمی‌کند هیچکس نه کمیته انضباطی نه کمیته فوتسال ورود نمی‌کنند و سال بعد هم این باشگاه در لیگ حضور پیدا می‌کند و حق حقوق بازیکنان دیگری هم نمی‌دهند و وضعیت خیلی بدی است برای فوتسالیست‌ها و جوانان علاقمند به این رشته.

وی افزود: در اوایل که سلطانی‌فر وزیر ورزش به رأس کار آمد ما فکر می‌کردیم وی یک نیم نگاهی هم به فوتسال می‌کند و فکر می‌کردیم دیگر مشکلات فوتسال تمام شده است اما متأسفانه تیم ملی فوتبال بزرگسالان و تیم‌های پرسپولیس و استقلال وقت را از وزیر گرفته‌اند و من در اینجا به صراحت می‌گویم اگر واقعا فوتسال را نمی‌خواهید بگویید تا جوانان علاقمند به این رشته ورزشی به فکر آینده خود باشند و بگویند ما فقط یک تیم ملی فوتسال نیاز داریم و به بازیکنان تیم ملی اعلام کنند. شما بروید درخارح از کشور بازی کنید بعدا به تیم ملی دعوت می‌شوید.

شمس گفت:‌ شما ببینید برای تیم‌های که قهرمان می شوند چه پاداشی در نظر گرفته‌اند. نزدیک به دو سال است گیتی‌پسند قهرمان شده و طبق قول فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال قرار بوده ۵۰ میلیون تومان به این تیم پاداش بدهند. یا مس سون‌گون که سال قبل قهرمان شد چه پاداشی دریافت کرده است. قضاوت و کار فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال یک طرفه است و فقط به فکر منافع خودشان هستند شما ببینید آنها از فوتسال سالی چهار الی پنج میلیارد تومان بابت حق ثبت‌نام جریمه‌های انضباطی و...درآمد دارند. اگر برای هر تیمی ۱۰۰ میلیون تومان در نظر بگیرند قطعاً می‌تواند انگیزه خوبی در تیمها ایجاد کنند. من اعتقاد دارم فردی که برای فوتسال انتخاب می‌شود باید عاشق فوتسال باشد.

شمس در مورد جوان‌گرایی در تیم ملی گفت: قرار بود در تیم ملی جوان‌گرایی شود اما متأسفانه ببینید فقط دو جوان محمد طاهری و توحید لطفی بازیکنان جوان هستند و بقیه بازیکنان بالای ۲۵ سال سن دارند این چه جوانگرایی است که انجام دادیم. من معتقدم این کار خوبی نیست که فقط به یک مربی اتکا کنیم و تمام تیم‌های ملی در ردهای مختلف را به وی بسپاریم مگر در ایران ما قحطی رجل مربی داریم. پس سایر پیشکسوتان و مربیان باید چکار کنند.

وی افزود :مثلا شخصی مثل وحید شمسایی که در حال حاضر بازنشسته شده دارای تجربیات مفید و ارزنده‌ای در فوتسال است چرا باید از وی استفاده نکنیم. در دنیا همیشه از بازیکنان بزرگی همچون وحید را به عنوان مربیان تیم‌های پایه ملی کشور خود انتخاب می‌کنند اما در مملکت ما آنها را رها کرده و توجهی نمی‌کنیم شما ببینید محمدرضا حیدریان اسطوره شماره ۱۰ فوتسال آسیا بوده در حال حاضر کجاست؟ چرا نامی از این اسطوره فوتسال برده نمی‌شود. امیدوارم هرچه زودتر مسئولان ارشد ورزش کشور برای این رشته ورزشی چاره ای اندیشده و به کمک آن بشتابند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رومز

      مدیران نالایق فوتسال رافنا کردن
      افراد لایق :
      شمس وشمسایی و حيدريان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج