۷۰۵۰۸۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

یحیی قربانی شد اما به ساغلام فرصت بدهید!

نتایج و بازی های اخیر تیم فوتبال بزرگسالان باشگاه تراکتورسازی تبریز از این تیم محبوب و موفق سالهای اخیر یک تیم ضعیف و ناامید کننده ساخته است!

مشرق: فارغ از نتایجی که تیم تراکتورسازی در فصل جاری لیگ برتر گرفت این تیم در لیگ قهرمانان آسیا هم یک نماینده ضعیف از کشورمان بود که با دو تساوی و چهار باخت در شش دیدار مرحله گروهی در جدول گروه A آخر و حذف شد.

تراکتورسازی که لیگ را با شرایط سختی آغاز کرد گرچه در برهه ای مسیر روبه رشدی داشت ولی این تیم هرگز نتوانست حتی نیمی از خواسته طرفداران پرشورش را برآورده کند.

محمد حسین ضیایی درباره دلایل این افت محسوس و نتایج ضعیف هم به لحاظ فنی و هم مدیریتی صحبت کرد. ضیایی در سالهای ۱۳۷۸ و ۷۹، همچنین در سال ۱۳۸۳ هدایت این تیم را در دست داشته است.

*بهترین و بدترین رتبه

تراکتورسازی لیگ را بسیار بد آغاز کرد. طوری که این تیم در هفته های اول تا سوم به ترتیب رده های چهاردهم، پانزدهم و شانزدهم(انتهای جدول) را تجربه کرد و بدترین رتبه این فصلش را تجربه کرد. تراکتورسازی پس از آن روند بهتری پیدا کرد و توانست شش هفته بعد بهترین رتبه این فصلش را که ایستادن در رده هشتمی بود تجربه کند. تراکتورسازی پس از آن یک هفته بار دیگر به رده های نهم، یازدهم و دهم نزول کرد و از هفته شانزدهم تا امروز همواره در رده دهم جدول جای دارد.

*یارگیری بدون تفکر!

محمد حسین ضیایی درباره تراکتورسازی در فصل هفدهم لیگ برتر گفت: «این تیم لیگ را با شرایط بدی آغاز کرد ولی یحیی گل محمدی (سرمربی وقت تیم) با استفاده از جوانان در ترکیب تراکتور موفق شد نتایج ضعیف ابتدایی لیگ را تلافی کند اما وقتی مشخص شد این تیم می تواند از بازیکنان سرباز دیگر تیم ها استفاده کند ۵، ۶ بازیکن گرفت که بعدها مشخص شد این یارگیری کاملا بدون فکر بوده است!».

*هماهنگی تیم فدای اسم بازیکن شد!

سرمربی اسبق تراکتورسازی ادامه داد: «وقتی بازیکنانی با اسامی بزرگ به تراکتورسازی پیوستند گل محمدی نتوانست آنها را بازی ندهد بنابراین با وارد کردن نفرات جدید به ترکیب تیم هماهنگی تیم را فدای نام ستاره ها کرد و تیمش نتیجه نگرفت. در صورتی که می توانست این پروسه را آرام آرام طی کند».

*یحیی دم دست ترین مقصر بود!

وی افزود: «این تفکر که چون تراکتورسازی می تواند بازیکن سرباز بگیرد باید هرچه بازیکن سرباز در لیگ است را به خدمت بگیرد اشتباهی بود که صورت گرفت. بازیکن باید بر اساس نیازسنجی که در باشگاه صورت می گیرد جذب شود. اما کسی این ایراد را ندید و مربی هم که همیشه ساکش روی دوشش است و دم دست ترین مقصر به شمار می رود تغییر کرد».

*تراکتور کمیته فنی لازم است!

جذب ارطغرل ساغلام اقدام بعدی باشگاه تراکتورسازی بود که مربی اسبق این تیم درباره اش گفت: «چون در ایران بازیکن و مربی بدون فکر انتخاب می شوند وقتی مربی خارجی را به خدمت می گیرند دقیقا حکم هندوانه دربسته را دارند. یکی مانند شفر خوب از کار در می آید و یکی مانند ساغلام می شود که با گذشت این همه وقت هنوز نتوانسته تیمش و بازیکنانش را بشناسد. اینجاست که ایراد اصلی به کمیته فنی باشگاه برمی گردد که البته فکر می کنم چنین کمیته ای در باشگاه تراکتورسازی وجود ندارد. مدیریت باشگاه باید به جای مشورت با مدیربرنامه های مربیان خارجی با کمیته فنی اش درباره گزینه های مدنظر تیم مشورت کند».

*فلسفه باشگاه تراکتورسازی چیست؟

ضیایی معتقد است هر باشگاهی فلسفه ای از حضور در لیگ برتر دارد ولی این موضوع در برخی باشگاه های کشورمان مشخص نیست. وی در این باره خاطر نشان کرد: «باشگاه آرسنال توأم با قهرمانی فلسفه اش درباره تیم های پایه ای اش است و سالهاست که همه طرفدارانش این را می دانند. باشگاه های ما فلسفه مشخصی برای حضور در لیگ برتر ندارند. سیاه جامگان یا پارس جم جنوبی با این فلسفه وارد لیگ برتر می شوند که در این جام قهرمان شوند در حالی که این اتفاق در سال اول و دوم حضور در لیگ برتر به سادگی رقم نمی خورد. ماندن و بقا در جمع باسابقه ها می تواند یکی از گزینه های موجود برای حضور یک تیم در لیگ برتر باشد تا در کنارش به قهرمانی فکر کند. وقتی تراکتور در همه سالهای گذشته در لیگ یا جام حذفی یکی از تیم های مدعی قهرمانی بوده پس فلسفه اش فقط قهرمانی است و در این مسیر مدیرانش باید بر این اساس حرکت کنند تا توقع هواداران برآورده شود».

*به ساغلام زمان بدهید

ضیایی تأکید کرد: «گاهی برخی مربیان خیلی سریع می توانند بازیکنان شان را بشناسند و برخی دیرتر. یکی مانند شفر استقلال را در دیدار رفت مقابل پرسپولیس نمی شناخت و به این حریف باخت ولی ظرف مدتی که تیم در اختیارش بود به قدری با این تیم آشنا شد که در دور برگشت پرسپولیس را شکست داد و قهرمانی اش را یک ماه به تعویق انداخت. فکر می کنم باید به ساغلام هم وقت داد تا در ابتدای فصل بعد یارگیری بهتری کرده و با توجه به رویکردی که در این یکی دو بازی اخیر به جوانان نشان داد مشخص است که می تواند تراکتورسازی را به جایی که مدنظر هوادارانش است برساند».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج