جاباما
۷۰۵۲۰۱
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

وزیر بهداشت: ۵۰ درصد ایرانیان اضافه وزن دارند

وزیر بهداشت تاکید کرد: باوجود محدودیت‌های مالی، نباید اجازه دهیم پوشش‌های بیمه‌ای و خدمات درمانی کاهش یابد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر بهداشت تاکید کرد: باوجود محدودیت‌های مالی، نباید اجازه دهیم پوشش‌های بیمه‌ای و خدمات درمانی کاهش یابد.

دکتر سید حسن هاشمی با حضور در تبریز در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب، اظهار کرد: وضعیت ما از نظر شاخصهای سلامتی، خوب است؛ به طوری که در حوزه‌هایی مانند کاهش مرگ و میر نوزادان و مادران و ... از جایگاه خوبی برخوردار هستیم.

وی در ادامه بیماری‌های غیرواگیر را علت عمده مرگ و میر ایرانیان عنوان کرد و افزود: کم تحرکی، مصرف زیاد نمک، شکر و روغن و عدم توجه به تست‌های سالیانه‌ سلامتی سبب شیوع بیماری‌های غیرواگیر و مرگ ناشی از آن در کشور شده است. نزدیک به ۵۰ درصد ایرانیان اضافه وزن دارند و ۵۰ درصدشان هم از فشار خون بالایشان بی‌اطلاع هستند، سکته مغزی و قلبی شایع‌ترین علل مرگ و میر در کشور هستند.

وی با اشاره به تشکیل مجمع ملی سلامت گفت: ریاست جمهوری و ۹ وزیر کابینه مسئول این مجمع در کشور بوده و استانداران هم در استان‌ها، ریاست این مجمع را بر عهده دارند. این مجمع به این هدف تشکیل شده است که تنها متولی سلامت، وزارت بهداشت نیست. خوشبختانه انگیزه برای سلامتی دارد تقویت می‌شود و در کنار سایر دستگاه‌ها، همکاری آموزش و پرورش بسیار مهم است.

وزیر بهداشت در ادامه تاکید کرد: افزایش شاخص‌های سلامتی کار فرهنگی بوده و کار فرهنگی چند نسل زمان می‌برد؛ اساس کار در بخش بهداشت و درمان، پیشگیری است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش تاکید کرد: علی‌رغم وجود محدودیت‌های مالی نباید اجازه دهیم پوشش‌های بیمه‌ای و خدمات درمانی کاهش یابد.

وی با تاکید بر تشدید سختگیری‌ها در حوزه‌ بهداشت و درمان متذکر شد: سختگیری‌های لازم باید وجود داشته باشد و حواسمان باشد بتوانیم در تراز انقلاب اسلامی، در مرز دانش حرکت کنیم و در راستای حمایت از تولید داخل و کالای ایرانی تلاش کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همش از محصولات بی کیفت روغن پالم وشیمیایی

    • محمدرضا بختیار

      من پیام شما را گرفتم جناب وزیر یعنی ایرانی ها باید متحمل این بازار آشفته و پذیرش سختی های معیشتی که از طرف مسئولین خود بر آنها تحمیل و یا به نوعی اهدا شده را با آغوشی باز پذیرا باشند و این سیاست مدیران جامعه ما هستش برای جلوگیری از اضافه وزن بیشتر و گامی است در پی لاغر کردن ملت!!!!!

    • بدون نام

      ازغم وغصه بریدیارانه هاشون قطع کنیدچاقن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج