۷۰۵۲۹۷
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

بهتر است که اردن به سوریه نیرو اعزام نکند

رئیس کمیته امور خارجی پارلمان اردن اعلام کرد: بهتر است که اردن نیرو به سوریه اعزام نکند.

خبرگزاری مهر: به نقل از اسپوتنیک، رائد الخزاعله رئیس کمیته امور خارجی پارلمان اردن اعلام کرد: بهتر است که اردن نیرو به سوریه اعزام نکند.

وی افزود: میزان موفقیت طرح اعزام نیروی عربی به سوریه را نمی دانم اما امیدوارم که نیروهای حافظ صلح عربی باشند نه نیروهای رزمی و جنگ کننده.

الخزاعله بیان کرد: امیدوارم که دیدگاه جدی باشد و اینکه عرب بخشی از حل بحران باشد نه بخشی از درگیری جدید. اگر این نیروها تحت پوشش اتحادیه عرب باشد نویده دهنده است اما مهم آن است که این نیروها در عملیات جنگی مشارکت نداشته باشند. با توجه به اینکه برخی کشورهای عربی حامی دولت سوریه و برخی دشمن آن هستند این موجب دودستگی شدید می شود.

وی گفت: اگر دیدگاه و تاکتیک مشخص و کارگروه خوبی باشد مشکلی نیست. باید مواضع حساب شده باشد و در نهایت به حل بحران سوریه منجر شود.

رئیس کمیته امور خارجی پارلمان اردن بیان کرد: من حامی این هستم که راهکار عربی باشد اما اطلاع ندارم که چگونه در راستای حل بحران سوریه حرکت می کنند.

شایان ذکر است که یک مقام آمریکایی به روزنامه وال استریت ژورنال گفت که دولت ترامپ به دنبال تشکیل نیروی عربی برای جایگزینی نیروهای آمریکایی در سوریه و استقرار آنها در بخش شمال شرقی سوریه پس از شکست داعش در این منطقه است.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی جدید ترامپ نیز اخیرا با عباس مصطفی کامل، رئیس اطلاعات مصر گفتگو کرده تا بداند آیا قاهره در این طرح مشارکت خواهد کرد؟ مقام‌های آمریکایی برای تشکیل ارتش عربی به سراغ عربستان، قطر و امارات رفته‌اند تا توسط آنها میلیاردها دلار هزینه و منابع نظامی را برای تضمین امنیت سوریه پس از شکست داعش تامین کنند. البته عربستان برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      عربستان هم برای رویارویی با ایران چنین تصمیم احمقانه دارد نمیدانم چرا این دسته رفتار خبیثانه را از طرف علنی می بینند اجازه برداشت از ذخایر مشترک که در حوزه ایران هست را به عربستان داده اند و در صورتی که خود ایران هنوز موفق به برداشت از این میدان مشترک نشده است چه خبره اون بالاها الله العلم؟ !!!

    • بدون نام

      وولک شجاعت داشته باش عین جبیر خب!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج