۷۰۵۳۱۴
۱۷ نظر
۵۰۱۴
۱۷ نظر
۵۰۱۴
پ

مردم نباید به ریال درآمد کسب و به دلار خرج کنند

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان در راستای شعار سال مبنی بر «حمایت از کالای ایرانی» گفت: دولت باید در راستای حمایت از تولیدات داخلی، راه ورود کالای بی‌کیفیت را بگیرد و مردم هم باید یاد بگیرند که نباید به ریال کسب درآمد کرده و به دلار آن را خرج کنند.

خبرگزاری ایسنا: معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان در راستای شعار سال مبنی بر «حمایت از کالای ایرانی» گفت: دولت باید در راستای حمایت از تولیدات داخلی، راه ورود کالای بی‌کیفیت را بگیرد و مردم هم باید یاد بگیرند که نباید به ریال کسب درآمد کرده و به دلار آن را خرج کنند.

سیماسادات لاری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه معتقدیم در شرایط اقتصادی اخیر با حمایت از تولیدکنندگان داخلی اقتصاد کشور رونق خواهد گرفت، افزود: رونق اقتصاد معیشت کلیه اقشار جامعه را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد.

وی با تأکید بر اینکه این موضوع نباید جنبه شعار به خود بگیرد، یادآور شد: دولت با ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان، تسهیل در صدور مجوزها و عدم سنگ‌اندازی در روند تولید کارخانجات و یا با کاهش قیمت تمام‌شده محصولات آنها می‌تواند در روند فعالیت مناسب تولیدکنندگان موثر باشد.

لاری ادامه داد: مجلس با وضع قوانین مناسب و دولت نیز با نظارت بر شیوه صحیح اجرای این قوانین در حمایت از کالای تولید داخل موثر خواهند بود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مردم به سختی کسب درآمد می‌کنند و انتظار دارند کالای خریداری شده آنها بیشترین بازدهی و بالاترین کیفیت را داشته باشد بنابراین در صورتی‌که کالاهای ایرانی قیمت مناسبی داشته و از کیفیت خوبی برخوردار باشند، مردم استقبال خواهند کرد.

لاری تأکید کرد: از طرفی مردم کشور ما باید یاد بگیرند که نباید به ریال کسب درآمد کرده و به دلار آن را خرج کنند بنابراین صرفه‌جویی در مصرف امر مهمی در شیوه زندگی محسوب می‌شود.

وجدان‌کاری در تولیدکنندگان داخلی تقویت شود

وی با اشاره به تقویت وجدان‌کاری در تولیدکنندگان داخلی گفت: در صورتی‌که مردم به این باور برسند که با داشتن وجدان‌کاری برکت در زندگی آنها وارد می‌شود و دروغ گفتن تأثیری در کسب درآمد آنها نخواهد داشت، به طور قطع کیفیت محصولات کالاهای ایرانی نیز افزایش خواهد یافت و در پی آن بازار فروش برای آنها پدید می‌آید.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: برای حمایت از کالای ایرانی و تغییر وضعیت اقتصادی کنونی، همه ما باید از خودمان آغاز کنیم و با کاهش بی‌عدالتی‌ها و ارتقاء روحیه وجدان‌کاری سهمی در حمایت از کالای داخلی داشته باشیم.

وی به حساس‌سازی جامعه به ویژه قشر جوان تأکید کرد و گفت: رسانه‌ها، فرهنگیان، دانشگاهیان و ... همگی با هم باید برای تحقق شعار سال بسیج شویم و قشر جوان را نسبت به این موضوع حساس کنیم تا در آینده شاهد ایجاد رقابت در میان تولیدکنندگان داخلی و در پی آن شاهد افزایش کیفیت محصولات باشیم.

لاری یادآور شد: در صورتی‌که تولیدکنندگان داخلی تقویت شوند به سمت ابتکار و خلاقیت پیش خواهند رفت و از کالاهای تولید خارج پیشی گرفته و حتی برای محصولات خود کارت ضمانت و یا سایر خدمات پس از فروش را تعریف می‌کنند.

وی ادامه داد: گرچه تبلیغات در این راستا موثر است اما مردم ما باید نمونه عملی از تولید محصول با کیفیت را تجربه کنند تا به سمت خرید آنها پیش روند کما اینکه برندهای ایرانی بسیاری در حوزه پوشاک وجود دارند که در میان مردم محبوبیت لازم را کسب کرده‌اند.

لاری با تأکید بر اینکه با افزایش کیفیت باید اعتماد مردم را جلب کنیم، افزود: مردم ما انسان‌های باهوشی هستند و بهترین تبلیغ برای آنها همان کیفیت است.

دانشگاه‌ها در خدمت صنعت باشند

وی خاطرنشان کرد: برای حمایت از تولیدات داخلی و افزایش کیفیت آنها دانشگاه‌ها باید در خدمت صنعت قرار بگیرند و در این راستا نیازسنجی‌های لازم انجام گیرد.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان به برخی فعالیت‌های انجام شده در این راستا در دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: سال گذشته تقریبا ۵ خوابگاه را به دستگاه ورزشی بدنسازی ایرانی مجهز کردیم که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند همچنین این موضوع موجب معرفی این دستگاه‌ها به دانشجویان و حساس‌سازی آنها نسبت به خرید کالای داخلی می‌شود.

وی همچنین به خرید کالاهای تولید شده در استان همدان تأکید کرد و گفت: باید فرهنگ خرید کالای داخلی و حتی کالای تولید شده در استان در میان مردم تقویت شود تا شاهد رونق اقتصاد در استان باشیم.

لاری خرید لامپ‌های کم‌مصرف داخلی و خرید ماشین‌آلات ویژه شست‌وشو با حداقل آب را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه در راستای حمایت از تولیدات داخلی دانست و اظهار کرد: خرید کالای داخلی موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های ادارات نیز می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به نقش دانشگاهیان در تحقق شعار سال اشاره کرد و یادآور شد: در دانشگاه‌ها با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، سمینارها، جلسات هم‌اندیشی و بحث و گفت‌وگو دانشگاهیان، دعوت از بزرگان و اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغاتی موجب حساس‌سازی قشر جوان خواهد شد.

لاری با بیان اینکه دانشگاه پتانسیل بسیاری در این زمینه دارد، افزود: دانشگاه‌ها می‌توانند با گرفتن اسپانسر از شرکت‌های تولیدکننده داخلی محصولات آنها را از طریق نشریات دانشجویی معرفی کنند و یا اینکه کارت تخفیف برای دانشجویان قائل شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بوف

      چقدر خنده دار ...ایشان بیایند یاد بدهند چجوری به ریال در آمد رو به دلار خرج نکنیم.واقعا مسخره ست این حرف .حقیقتا ان قد محمل بود باقی حرف هاشو دیگه نخوندم

    • بدون نام

      ولله الان سالهاست که مردم به ریال درمی اورند ولی به دلار خرج میکنند و ریاضت اقتصادی میکشند.و سران در خواب ناز به سر میبرند

    • Davood Nazari

      اکثریت مردم همون ریال هم درآمد ندارند که به دلار خرج کنند بفهمید نفهمها...

      پاسخ ها

      • احمد

        بابا این کیه نظرش را گذاشتید هر کی رسید نظر میده مگه ما خودمون نمیدونیم به ریال حقوق میگیریم در ضمن اینا که تو دانشگان همه بالای هفت میلیون میگیرن

    • بدون نام

      جناب آقای لاری یاواقعا ازوضعیت درآمد قشر کارمندوکارگروبازنشسته خبرنداری یاشماهمومانند بقیه آقایان برای آنکه ازقافله سخنگویان عقب نمانی نطقی رابیان می نمایید آخه عزیزمن بادرآمد زیردومیلیون وداشتن چندجوان بیکارو هزینه های پیش بینی نشده کدام قدرت خریدی برای قشرحقوق بگیرکه به زورمیتونه لقمه نانی در سفره خالیش باقی می مونه که بره کالای ایرانی بخره وازتولیدات داخلی حمایت کنه مافقیربیچاره ها که نداریم اون ثروتمندان وخداداده ها هم که پولشون ازپاروبالامیره اصلااهمیتی به خرید اجناس ایرانی نداده وخرید اجناس ایرانی وبردن این اجناس رابه منازل لوکس خود کسرشان برای خود می دانند درنتیجه تاجیب امثال کارگروکارمندوبازنشسته پولی وقدرت خرید مابالا نره هیچ اتفاق مهمی دراین زمینه رخ نخواهد داد

    • ابراهیم

      بابا بسه این شعارهای توخالی. مردم بلندن ریال در بیارن، ریال خرج کنن. اون مسئولین بیکفایت که باعث میشن کالاها هر روز با دلار قیمت گذاری بشه، خودشون رو میزون کنن.
      خجالت نمیکشین اینقدر شعار بچگانه و توخالی میدین.

    • پیری

      قابل قبول نیست ماهمون ریال تومان قبول داریم ما حالا کسایی که مسافرت میخوان برن برای ان باید باشه ما اصلا با پول خارجی کارنداریم اگر شما بخواد ربط بدین فاتحه هممون خوندست جمع کنید پول خارجی

    • کارمند

      دلار نه.یورو۷۰۰۰تومانی.

    • بدون نام

      بچه که بودم تابستونها مسافرت میرفتیم اصفهان. هم زیبا و سرسبز بود هم کلی خرید میکردیم . خصوصا کیف و کفش.
      که یا کار خود اصفهان بود یا کار تبریز.
      الان نه تنها از اون جنسها خبری نیست که از سرسبزی و آبادانی هم خبری نیست.
      اصفهان نصفه جهان شده بیابون خدا

    • بدون نام

      متاسفانه مردم ایران عرضه و همیت به دلار پول درآوردن و به ریال خرج کردن رو ندارند. واسه همینه که وضعمون اینه. یه مشت تنبل از زیر کار در روی دلال صفت دودره باز بیعرضه و مفتخوریم همگی بلا استثنا

    • بدون نام

      سالهاست که به ریال در میاریم به دلار خرج میکنیم به همین دلیله بیشتر مردم روز به روز فقیرتر میشن.

    • بدون نام

      امنیت مردم یا امنیت رانت خواران و مفسدان و "عکس اون دختر خوشگلا را نشون بده " ها .....

    • اسد

      مسولین محترم یک فکر اساسی باید برای ریال بکشند ودلار ویا یورو را جای گزین ریال کنند چون مردم با بدبختی پول جمع می کنند ویک شبه دسترنجشان ارزشش به یک سوم وگاهی هم به هیچ تبدیل می شود چرا باید دسترنج مردم توسط دلار به یقما برود پس ریا ل خواهشا حذف کنید چون مردم هر شب با استرس می خوابند وامنیت اقتصادی ندارند وامنیت اقتصادی مطالبه ی م جدی مردم است

    • بدون نام

      برای اینکه پول درآوردن به دلار و خرج کردن به ریال عرضه و غیرت میخواد که اینروز ها نایابه

    • م

      متاسفم

    • محمدرضا بختیار

      در کشور ایران نکته مورد توجه در بازار و پهنای شعار کالای ایرانی و حمایت از آن این هستش که یک عده ای در قالب دفاع از حقوق مصرف کننده و حمایت از مصرف کننده وجود دارند ولی کاملا این افراد در تضاد و مغایر با حمایت از مصرف کننده عمل می کنند و تازه در مورد افزایش قیمت ها به حمایت از تولید کننده عمل می کنند تو کشور به دلیل ذخایر مالی و شغل آفرینی از این دسته عناوین چندهزارتایی داریم مثل شورای رقابت مثل شورای قیمت گذاری خودرو مثل اتاق بازرگانی مثل اتاق اصناف مثل انجمن ها و کمسیون ها و.....

    • بدون نام

      ما چقدر احمقیم که میایم اینجا و اراجیف امثال تو رو میخونیم!مردم در ماه فقط ۵۰۰ هزار تومان پول نون خالی میدن،چرا حرفی که میزنی قبلش بهش فکر نمیکنی؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج