جاباما
۷۰۵۴۲۷
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

هشدار درباره حریق جنگل‌ها با شروع فصل گرما

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع با اشاره به مجازات‌ آتش‌سوزی‌های عمدی و سهوی در عرصه‌های منابع طبیعی گفت: شرایط جوی کشور به‌گونه‌ای است که احتمال دارد شاهد آتش‌سوزی در مناطق مستعد همزمان با شروع گرما باشیم.

خبرگزاری ایسنا: فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع با اشاره به مجازات‌ آتش‌سوزی‌های عمدی و سهوی در عرصه‌های منابع طبیعی گفت: شرایط جوی کشور به‌گونه‌ای است که احتمال دارد شاهد آتش‌سوزی در مناطق مستعد همزمان با شروع گرما باشیم.

سرهنگ قاسم سبزعلی با اشاره به اینکه طرح جامع مقابله با حریق در جنگل‌ها و مراتع در مجلس در دست بررسی است، تصریح کرد: بر اساس این طرح سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان مدیریت بحران و سازمان جنگل‌ها و مراتع از بضاعت و قانون‌های لازم برای مقابله با آتش‌سوزی در قالب راه‌اندازی پایگاه‌های اطفای حریق و تامین تجهیزات برخوردار می‌شوند که این موضوع می‌تواند به کاهش یا ساماندهی حریق در کشور به دستگاه‌های مسئول کمک کند.

وی با اشاره به اینکه تمامی ملزومات تامین تجهیزات و پیش‌بینی اعتبارات لازم برای ساخت پایگاه‌ها در طرح جامع مقابله با حریق در جنگل‌ها لحاظ شده است، گفت: بحث مجازات آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی در حیطه کاری محاکم قضایی است. در حال حاضر برای حریق‌های سهوی که توسط مردم و گردشگران اتفاق می‌افتد شش ماه تا سه سال حبس و برای حریق‌های عمدی ۱۰ سال حبس توسط قانونگذار تعیین شده است البته پرداخت جریمه و خسارت نیز در کنار مجازات حبس وجود دارد. در این باره دست قاضی و محاکم قضایی باز است که حتی فرد متخلف را تا حدود ۱۰ برابر خسارت جهت بازدارندگی و جلوگیری از تخریب جریمه کند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع با بیان اینکه مهمترین چالش ما در ابتدای سال در عرصه‌های منابع طبیعی حضور بیش از حد گردشگران بود، اظهار کرد: آماری که مجموعه‌های گردگشگری می‌دهند حاکی از این است که طی روزهای ابتدایی سال بی‌سابقه‌ترین حضور جمعیت و گردشگری را در مناطق طبیعی داشتیم. از این رو از استان اردبیل تا گلستان درگیر آتش‌سوزی‌های سهوی شدند.

سرهنگ سبزعلی ادامه داد: طی تعطیلات امسال عرصه‌های منابع طبیعی تقریبا در تمامی شهرهای استان گیلان و بخش زیادی از شهرهای استان مازندران و گلستان دچار آتش‌سوزی شدند که با حضور به‌موقع نیروهای اطفای حریق و بهره‌گیری از تجهیزات توانستیم جلوی خسارت بیشتر را بگیرم. در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی اطفای حریق بسیار سخت است بنابراین برای حفظ طبیعت کشور نیازمند مشارکت و همراهی مردم هستیم.

وی در پایان اظهار کرد: با توجه به وضعیت جوی کشور که در ابتدای سال افزایش دما و وزش بادهای گرم سبب افزایش حریق در جنگل‌ها شد، پیش‌بینی می‌شود که در فصل گرم پوشش گیاهی مستعد دچار حریق و آسیب جدی شوند از این رو لازم است که مردم و گردشگران نهایت همکاری را داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بااین مقاله جنایتکاران محیط زیست را آماده کنید برای سوزاندن جنگلها ! والا گرمای هوا آنطورنیست که جنگلها آتش بگیرند ، آنهم درارتفاعات وشمال کشور که هوای سردومرطوب حاکم است .

    • بدون نام

      اینکه برای حریق سهوی مجازات تعیین کنن به نظرم بیمعنیه چون وقتی همه چی سوخت چطور میخوان بفهمن کی اونجا بوده اتش روشن کرده؟باید برای روشن کردن اتش در جنگل ها و مراتع به هر منظوری مجازات تعیین کنن و ماموران و محیطبانان هم مرتب نقاطی که گردشگران میرن رو سرکشی کنن و در صورت مشاهده همونجا فرد رو جریمه کنن.
      البته به نظر من اصلا باید از ورود این گردشگرا و مثلا طبیعت گردها جلوگیری بشه.ولی نمیدونم عملی هست یا نه چون وسعت مناطق زیاده و نیروهای محیط زیست خیلی نیستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج