۷۰۵۴۲۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

دهیل: «پمپئو» رای اعتماد نخواهد گرفت

تارنمای خبری دِهیل که دارای منابع معتبری در کنگره امریکاست با اعلام خبر رای‌گیری دوشنبه آینده در کمیته روابط خارجی سنا برای تایید یا رد صلاحیت «مایک پمپئو» نامزد پیشنهادی تصدی وزارت امور خارجه امریکا، نوشت: وی احتمالا موفق به اخذ رای کافی نخواهد شد.

خبرگزاری ایرنا: تارنمای خبری دِهیل که دارای منابع معتبری در کنگره امریکاست با اعلام خبر رای‌گیری دوشنبه آینده در کمیته روابط خارجی سنا برای تایید یا رد صلاحیت «مایک پمپئو» نامزد پیشنهادی تصدی وزارت امور خارجه امریکا، نوشت: وی احتمالا موفق به اخذ رای کافی نخواهد شد.

در صورت رد صلاحیت وی در کمیته روابط خارجی، رئیس این کمیته همچنان این اختیار را خواهد داشت که تصمیم‌گیری دراین خصوص را به صحن اصلی ارجاع دهد.

دهیل: «پمپئو» رای اعتماد نخواهد گرفت

این اتفاق پیش از این تنها یکبار در سال 1945 و زمانی رخ داده بود که «هنری والاس» نامزد تصدی وزارت بازرگانی دولت «فرانکلین روزولت» نتوانست حمایت اعضای کمیته مربوطه را جلب کند.

اکنون هم به نظر می‌رسد پمپئو با وجود برتری شمار نمایندگان جمهوریخواه در کمیته روابط خارجی مجلس سنا، با کمبود حامی مواجه باشد.

این موضوع از آنجا ناشی می شود که «راند پال» نماینده جمهوریخواه، در همراهی با اعضای دمکرات‌ کمیته، با انتصاب وی به عنوان وزیر امور خارجه مخالفت کرده است.

«کریستوفر کونز» اکنون تنها عضو دمکرات این کمیته است که نظر خود را اعلام نکرده و با این حال، بعید است که وی دیدگاه مساعدی نسبت به نامزدی پمپئو داشته باشد.

این در شرایطی است که حتی در صورت ارجاع رای‌گیری به صحن اصلی سنا، پمپئو نیاز به رای موافق همه نمایندگان جمهوریخواه و دست‌کم یک نماینده دمکرات خواهد داشت؛ موضوعی که تایید صلاحیت او را با اما و اگرهای زیادی مواجه می‌کند.

رئیس جمهوری آمریکا اخیرا «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه دولت خود را برکنار کرده و پمپئو رئیس آژانس مرکزی اطلاعاتی آمریکا (سیا) را به عنوان گزینه جایگزینی وی پیشنهاد داده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج