جاباما
۷۰۵۶۲۶
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

۱۲۲۸ بازی؛ آرسن ونگر در آرسنال به روایت ارقام

ونگر امروز به صورت رسمی از پایان کار خود در آرسنال خبر داد.

وبسایت نود: ونگر امروز به صورت رسمی از پایان کار خود در آرسنال خبر داد.

علیرغم آن که ونگر در سال های اخیر مایه ناامیدی هواداران آرسنال شده بود، او به عنوان یکی از بزرگترین مربیان فوتبال انگلستان به کارش پایان می‌دهد. آمدن ونگر به آرسنال در سال ۱۹۹۶ منشا یک تحول بزرگ بود و موجب شد فوتبال انگلستان وارد فاز جدیدی از دوران حرفه ای خود شود.

خیلی ها معتقدند ونگر در سال های پایانی از خلا ایده های جدید رنج می‌برد اما با این حال او با کارنامه ای چشمگیر امارات را ترک خواهد کرد. در این جا با کمک آمار اوپتا می‌خواهیم ۲۲ سال حضور ونگر در آرسنال را زیر ذره بین ببریم. آماری که ثابت می‌کند ونگر یکی از بزرگان تاریخ این بازی بوده است.

۱۲۲۸: ونگر تاکنون در این تعداد بازی آرسنال را هدایت کرده است. در صورت عبور از اتلتیکو مادرید و رفتن به فینال لیگ اروپا، ونگر در عدد ۱۲۳۶ توپچی ها را ترک می‌کند.

۷: هفت قهرمانی ونگر در FA کاپ، که آخرین آن سال قبل و با غلبه بر چلسی به دست آمد، او را به موفق ترین سرمربی تاریخ این رقابت ها تبدیل کرده است.

۴۹: شکست ناپذیران آرسنال که د فصل ۰۴-۲۰۰۳ لیگ برتر را بدون شکست به پایان بردند، در ۴۹ بازی مغلوب هیچ تیمی نشدند تا این که در نهایت منچستریونایتد ترمز توپچی ها را کشید.

۱۷: ونگر در آرسنال موفق به فتح ۱۷ جام شد. نکته مهم آن است که ۱۱ جام در دهه اول حضور ونگر در آرسنال کسب شد.

۳: هر سه جام لیگ برتری که ونگر برای آرسنال به ارمغان آورد، در ۸ سال اول حضور او فتح شد. (۱۹۹۸، ۲۰۰۲، ۲۰۰۴) تکراری ترین مقام های آرسنالِ ونگر در لیگ برتر، دومی و چهارمی بوده اند که هر کدام ۶ بار تکرار شده اند.

۲۲۸: تیری آنری، برترین گلزن تاریخ باشگاه آرسنال که از او به عنوان مربی آینده باشگاه نیز یاد شده است، با ۲۲۸ گل برترین گلزن دوران ونگر بوده است. بعد از او رابین فن پرسی با اختلافی چشمگیر (۱۳۲ گل) قرار می‌گیرد.

۸۲۳: ونگر در این فصل از ۸۱۰ بازی سرآلکس فرگوسن عبور کرد و حال با ۸۲۳ بازی، با سابقه ترین سرمربی تاریخ لیگ برتر به شمار می‌آید.

۱۰: ونگر در مقابل تیم های زیادی رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی داشته است. اما ۱۰ پیروزی از ۱۰ بازی مقابل ردینگ، این تیم را به رقیب دلخواه ونگر تبدیل می‌کند.

۲۵: در سمت مقابل، ونگر تنها در ۲۵ درصد از بازی های مقابل بایرن مونیخ موفق به پیروزی شد. در بین تیم های لیگ برتری هم آرسنالِ ونگر تنها در ۳۰.۴ درصد از بازی های خود مقابل منچستریونایتد پیروز میدان بود.

۸-۲: بدترین شکست آرسن ونگر در همان بازی معروف آگوست ۲۰۱۱ و مقابل یونایتد در اولدترافورد رقم خورد. همچنین سه پیروزی ۷-۰ مقابل ردینگ، میدلزبورو و اسپارتاپراگ، بهترین بردهای ونگر روی نیمکت آرسنال بوده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ارسن ونگر به دنیا اومد لنگ هنو نرفته بود فینال. الانم از ارسنال رفت. ولی.... بازم لنگ فینال نرفته خخخ

    • بدون نام

      فینال چهارجانبه منظورته

    • مهدی

      انشاااله بازم ب جمع چهارتیم میرسه البته اگه ب الهلال نخوره خخخخخخ۰ لنگیا ی سوال ۰ مگه نمیگید تیمتون سرور و سالار اسیاس۰ بگید افتخار برون مرزیتون چی بوده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج