جاباما
۷۰۵۷۱۱
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

حزب‌الله:آمریکا و عربستان احساس شکست می‌کنند

نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان پیروزی ارتش سوریه در منطقه غوطه شرقی در حومه دمشق را شکست و ناکامی آمریکا و عربستان دانست و گفت: گروه مسلح جیش الاسلام ساخته و پرداخته این دو کشور است.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از پایگاه خبری النشره، شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه امروز نماز جمعه گفت: پیروزی بزرگ ارتش سوریه و هم پیمانانش در غوطه شرقی سبب شد که آمریکا و عربستان احساس شکست و ناکامی کنند، زیرا گروه مسلح موسوم به جیش الاسلام (که منطقه غوطه شرقی را در اشغال داشت) و از آنجا بیرون رانده شد؛ ساخته و پرداخته عربستان و آمریکا بود و مسئولان آمریکایی و سعودی دل به محاصره دمشق با این گروه مسلح و تهدید مستقم نظام سوریه بسته بودند.

وی افزود: ناتوانی آنها در تحمل همین شکست بزرگ و ناکامی‌ها و شکست‌های پیاپی نقشه آنها در منطقه سبب شد که دست به تجاوزگری نظامی سه جانبه به سوریه با حمایت مالی عربستان و تحریک رژیم اسرائیل بزنند. هدف اصلی از این تجاوزگری نیز مانع تراشی در مسیر هرگونه پیشروی ارتش سوریه و روحیه دادن به عناصر مسلح و جلوگیری از فروپاشی بیشتر صفوف آنها بود، اما این تجاوزگری در رسیدن به این هدف و سایر اهداف خود شکست خورد و شاهدیم که صفوف تروریست‌ها به صورت پیاپی در حال فروپاشی در منطقه شرقی القلمون و الیرموک و دیگر مناطق است.

دعموش گفت: این تجاوزگری در سطح نظامی و سیاسی شکست خورد و در سطح نظامی نتیجه‌ای در بر نداشت و نه تنها در سطح سیاسی نیز مسیر راه حل سیاسی و مسیر ژنو را که خواهان آن هستند، پیچیده کرد، بلکه نتایج معکوسی نسبت به آنچه آمریکا و غرب می‌خواستند؛ به همراه داشت زیرا مقبولیت نظام سوریه را تقویت و ضعف آمریکا و ناتوانی آن در ورود به جنگی بزرگ در سوریه را نشان داد، زیرا هرگونه جنگی در منطقه، هزینه گزافی خواهد داشت و کل موجودیت آمریکا در منطقه را با خطرات واقعی روبرو خواهد کرد؛ لذا ترامپ در خود فرو رفت و تهدیدهای خود را فرو بلعید زیرا فهمید که نهایت کاری که می‌تواند انجام دهد؛ این است که وجهه و آبروی آمریکا را با یک تجاوزگری نمایشی حفظ کند؛ تجاوزگری که معادلات میدانی و موازنه قوا را تغییر نمی‌دهد.

وی افزود: وقتی آمریکا و هم‌پیمانانش در تجاوزگری و نقشه محاصره شهر دمشق شکست خوردند و ارتش سوریه در چند محور پیشروی کرد؛ دنبال نقشه‌های جدیدی رفتند؛ به گونه‌ای که امروز سخن درباره تلاش برای کنترل منطقه جنوب (سوریه) و برپایی یک خودمختاری برای تروریست‌ها است. شاید هدف اصلی از این کار، تبدیل این منطقه به یک کمربند امنیتی برای رژیم اسرائیل باشد که امروز احساس خطر شدید می‌کند و در نگرانی و آماده باش گسترده‌ای از ترس پاسخ ایران به تجاوزگری اخیرش به فرودگاه تی فور در مرکز استان حمص سوریه به سرمی‌برد.

دعموش گفت: آمریکا دیگر آزادی عمل ندارد که هر طور خواست در منطقه رفتار کند و محاسباتش پیچیده شده است. اسرائیل هم می‌داند که تجاوزگری‌اش به فرودگاه تی فور بی پاسخ نخواهد ماند. معادلاتی میدانی و سیاسی در سوریه و منطقه حاکم است که دیگر نه آمریکا و نه رژیم اسرائیل و نه سعودی‌ها قادر به شکستن یا گذر از آن نیستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احساس خالی که نشد حرف.بگو حریف شون نمیشم

    • بدون نام

      شما واسه خودتون جای گرم‌ نشستین دارین چرت و پرت میگین آمریکا احساس شکست میکنه ببینید مردم دارن چی میکشن زیر بمب و موشک

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو میگی تسلیم بشیم ؟؟؟؟
        هنوز متوجه نشدی!!!

    • بدون نام

      نظر قبلیه من رو نذاشتی برترینها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج