۷۰۵۸۹۰
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

ZTE چین با تحریم آمریکا به کما می‌رود

هفته گذشته اداره صنعت و امنیت/ BIS زیر نظر وزارت بازرگانی ایالات متحده که به مسائل صدور فناوری‌های های تِک و امنیت ملی ورود می‌کند، اعلام کرد کمپانی‌های آمریکایی حق ندارند قطعات سخت افزاری و همچنین نرم افزار به ZTE بفروشند.

خبرآنلاین: در پی ممنوعیت صدور فناوری و نرم‌افزار آمریکایی به کمپانی زدتی‌ئی، این کمپانی چینی به گفته رئیس آن به کما می‌رود اما شرکای آمریکایی نیز ضرر خواهند کرد.

هفته گذشته اداره صنعت و امنیت/ BIS زیر نظر وزارت بازرگانی ایالات متحده که به مسائل صدور فناوری‌های های تِک و امنیت ملی ورود می‌کند، اعلام کرد کمپانی‌های آمریکایی حق ندارند قطعات سخت افزاری و همچنین نرم افزار به ZTE بفروشند.

در حال حاضر دو شریک عمده زد تی ئی در این زمینه کوآلکوم و گوگل هستند که از این بابت ضرر خواهند کرد.

«Yin Yimin» مدیر عامل زد تی ئی در کنفرانس خبری در دفتر مرکزی شرکت در «شِن ژِن» چین، ضمن ابراز تاسف از چنین تصمیمی گفت: این اقدام باعث می‌شود تا زد تی ئی به کما رود اما قطعا کمپانی‌های آمریکایی نیز متحمل ضرر و زیان خواهند شد.

کمپانی چینی در سال ۲۰۱۷ تایید کرد که قوانین آمریکا را نقض کرده و تراشه‌های آمریکایی را به ایران و کره شمالی فروخته و بنابراین جریمه ۱.۱۹ میلیارد دلاری را پذیرفت.

زد تی ئی سالانه بیش از ۱۷ میلیارد دلار درآمد دارد که بخش عمده آن از ساخت و فروش قطعات مخابراتی، شبکه و موبایل تامین می‌شود. این کمپانی چهارمین شرکت بزرگ سازنده تلفن همراه و از نظر درآمد، پنجمین کمپانی بزرگ در زمینه ساخت تجهیزات مخابراتی در جهان است.

مقامات آمریکایی می‌گویند چینی‌ها نه تنها قوانین تجاری را نقض کرده، بلکه در روند بازرسی نیز دروغ گفته‌اند و بنابراین امکان لغو تحریم بسیار کم است هرچند طبق روال قانونی این کمپانی به مدت ۳۰ روز می‌تواند به حکم صادرشده اعتراض کند.

واقعیت این است که حکومت آمریکا قصد دارد تا در ابعادی وسیع‌تر علیه چین، فروش کمپانی‌ها و استارتاپ‌های آمریکایی به چین را ممنوع کند و تازه این آغاز یک نبرد بزرگ تجاری میان دو کشور است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب گردنشون خورد بشه،میخواستن دستگاه و تجهیزات شنود به کشورهای دیگه نفروشن،الان هزاران نفر در زندان هستن چون توسط تیروهای امنیتی دستگیر شده‌اند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج