۷۰۵۹۶۷
۳۰ نظر
۵۰۰۶
۳۰ نظر
۵۰۰۶
پ

ادامه اعتراض مغازه داران مریوان

امروز برای چندمین روز متوالی برخی بازاریان مریوان، در اعتراض به بسته شدن مرزهای غربی کشور، مغازه‌های خود را تعطیل کردند.

خبرگزاری ایلنا: امروز برای چندمین روز متوالی برخی بازاریان مریوان، در اعتراض به بسته شدن مرزهای غربی کشور، مغازه‌های خود را تعطیل کردند.

اعتراض برخی کاسب‌کاران و مغازه‌داران مریوانی نسبت به بسته شدن مرزهای غربی کشور ادامه دارد.

ادامه اعتراض مغازه داران مریوان

امروز شنبه (اول اردیبهشت)، چندمین روز متوالی است که برخی مغازه‌داران مریوانی مغازه‌های خود را تعطیل کرده‌اند؛ هم‌زمان در دیگر شهرهای مرزی مانند بانه نیز این اعتراضات تداوم دارد.

یکی از مغازه‌داران بازار مریوان می‌گوید: با بستن مرزهای کولبری و اعمال تعرفه‌های جدید، عملاً اگر مغازه‌هایمان هم باز باشد کاسبی چندانی نداریم، پس ترجیح می‌دهیم در خانه بمانیم و کار نکنیم.

در ما‌ه‌های پایانی سال گذشته، دولت اقدام به بستن مرزهای کولبری غرب کشور کرد، این تصمیم نه تنها کولبران را ناراضی کرده‌است بلکه به اعتراض تعدادی از مغازه‌داران نیز انجامیده‌است.

در هفته‌های اخیر نمایندگان مجلس از جمله رسول خضری (نماینده پیرانشهر) و محسن بیگلری (نماینده بانه) نیز به این تصمیم دولت اعتراض کرده‌ و گفتند: این تصمیم به بیکاری هزاران نفر می‌انجامد و زندگی مردم مناطق مرزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

هیچ‌یک از بازاریان بانه به خاطر اعتصاب بازداشت نشده‌اند

اعتمادآنلاین: یک عضو شورای شهر بانه گفت: از بازاری‌ها کسی دستگیر نشده است حتی فردی هم که اعتراض شدیدی در فضای مجازی کرده بود، دستگیر نشد، شاید تذکری به او داده باشند.

هیوا بلندهمت عضو شورای شهر بانه درباره تحصن کسبه این شهر اظهار کرد: از یک‌شنبه هفته گذشته بعد از بسته شدن معابر مرزی، حرکت خودجوشی برای بستن بازار شکل گرفت و ما همه تلاشمان این است که مردم مغازه‌ها را باز کنند چون از این وضعیت همه متضرر می‌شوند.

او افزود: الآن بازار بانه تقریباً بسته است هرچند تعدادی از مغازه‌های خدماتی مثل سوپرمارکت‌ها شروع به کارکرده‌اند.

این مقام محلی درباره سفر هفته گذشته سعید جلیلی عضو شورای عالی امنیت ملی به بانه تصریح کرد: آقای جلیلی یک سفر ادواری به کردستان انجام دادند و ما هم از ایشان که در این برهه زمانی به کردستان آمدند، تشکر می‌کنیم. اما همان‌طور که می‌دانید در مناطق مرزی ما کار اساسی صورت نگرفته است که مردم شاغل باشند. اینجا هیچ کارخانه تولیدی نیست و بیکاری فراوان است.

وی افزود: ما امیدواریم که مشکلات حل شود و ایشان هم یک قول‌هایی دادند هرچند صریح گفتند که صد درصدی قول نمی‌دهند ولی گفتند که پیگیری می‌کنند.

بلندهمت درباره بسته شدن معابر مرزی در کردستان تأکید کرد: یک بحثی درباره نقش دولت عراق دربسته مرزها مطرح بوده که ما دیپلماسی کشورمان را آن‌قدر ضعیف نمی‌بینیم که نتواند با دیپلماسی مشکلات را حل کند.

عضو شورای شهر بانه درباره برخی اعتراض‌ها و شعارها در سخنرانی سعید جلیلی در بانه گفت: این طبیعی است که در این وضع بازار و دلار یک عده جوان بخواهند اعتراضی کنند و اتفاق بزرگی نبوده است.

بلندهمت همچنین گفت: از بازاری‌ها کسی دستگیر نشده است حتی فردی هم که اعتراض شدیدی در فضای مجازی کرده بود، دستگیر نشد، شاید تذکری به او داده باشند. اگر کسی هم بازداشت‌شده باشد به خاطر تخریب اموال عمومی بوده به جرم اغتشاش بوده و کسی به خاطر تحصن و اعتصاب بازداشت نشده است.

چهارشنبه‌شب سعید جلیلی نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی در مسجد جامع شهربانه سخنرانی کرد. حضار که انتظار داشتند این مقام امنیتی به مشکلات اخیر بانه بپردازد با سخنرانی جلیلی درباره مسائل منطقه و روابط ایران با همسایگان مواجه شدند و در واکنش به این اظهارات برخی مسجد را ترک کردند بعد از این جلیلی به مسائل بانه ورود کرد.

این در حالی است که برخی نیز در بدو ورود جلیلی به مسجد با سردادن شعار خواستار استعفای فرماندار بانه شده بودند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دروغ میگن اینها یه سری سرمایه دارن که با این کارها میخواهند اوضاع منطقه را به خطر بیاندازند...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ... فکرم خوب چیزیه

      • بدون نام

        تو حرف نزنی نمیگن لالی.. چرا وقتی نمیفهمی حرف میزنی؟؟؟

      • بدون نام

        تو حرف نزنی نمیگن لالی.. چرا وقتی نمیفهمی حرف میزنی؟؟؟

      • بدون نام

        من پارسال جارو برقی اورجینال بوش خریدم
        که بعد فهمیدم کلاه سرم گذاشته و برای گاراتی هیشکی جواب نمیده

    • بدون نام

      درود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بساط قاچاق و قاچاقچی را جمع کنید. ما جنس ارزان قاچاق نمیخواهیم. ما سیگار قاچاق نمیخواهیم موبایل قاچاق نمیخواهیم تلویزیون قاچاق نمیخواهیم .....

    • بدون نام

      درود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کولبري فيلم اين هاست همش ظاهر سازيه. صد ها و هزارا ن وانت تويوتا و لندکروز و هايلوکس وغ غيره با پلاک و بي پلاک دارن تو کردستان ميرن عراق و قاچاق ميارن بعد اعتصاب مبکنن و ميگن کولبرا محرومند اين همه سود قاچاق رو مردم بانه خرج چه ميکنند؟ چرا پس به کولبر ها و جوانان شهرشون نميرسند؟؟؟؟

    • بدون نام

      یعنی با این کشور داری تون

    • بدون نام

      همون بسته باشندبهتره ،هم برای خودشون هم برای مردم .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معلومه که بهتره. البته اولش کمی درد داره ولی باید جلوش رو گرفت مثل زخم عفونیه که هر چه دیر تر کنترلش کنی آسیبش بیشتر میشه. حمایت از قاچاق به کل مملکت ضربه میزند. بیشتر از همه به همان مرزنشینی لطمه میزند که درگیر قاچاق است. وقتی جوانانش کشاورزی و دامداری و تولید و صنعت و تحصیل را رها میکنند و دنبال قاچاق فروش میروند آینده ی تاریکی را در پیش خواهند داشت وبرای همین است که کردستان همواره توسعه نیافته استو نامنی و قاچاق

    • علی

      بازاریان بانه زیاد وسا یل تقلبی به مر دم فرو خته اند بگذ ارید بسته بما نند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب باید زرنگ باشی آی کیو!

      • بدون نام

        ماکه خریدیم و تمام اصل و عالی بودن

      • بدون نام

        تجار اقلیم جنس از کارخانه های ترکیه میگیرند ( مثل کولر گازی ) در کارگاه های خودشان به نام های معتبر و معروف کارتن و لیبل میزنند و به ایران میفرستند. جنس چند تا برند را خودتان ببینید فقط چاپ و کارتنش فرق دارد

    • بدون نام

      اعتراضات شروع شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیاری خدا..

      • بدون نام

        ساده لوح نباشید..

      • بدون نام

        هر چه بیشتر فشار بیاورند در آینده دولت فشار بیشتری به آنها وارد خواهد کرد

    • بدون نام

      بسته باشه بهتره لااقل برا تولید داخلی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کدوم تولید داخلی؟؟ همش که مونتاژ و فقط پول اضافی برای ضمانت بی اساس میگیرن..

    • بدون نام

      مرز باز کنید این کارگرهای بدبخت گناه دارن مغازه داره ذخیره داره چند ماه هزینه کنه ولی کارگر یک روز کار نکنه فرداش گرسنه است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کسی دلش واس مردم نمیسوزه مخصوصا برا ی هموطنان کردم مخصوصا برای زلزله زده ها مخصوصا برای کولبرهای مسن زن ومرد که زیز بار سنگینی تا زمین خم شده اند

      • بدون نام

        دلمون برای جوونایی میسوزه که با فروش جنس قاچاق کارخونه هاو تولیدی هاشون ورشکست و تعطیل میشه. دلسوزی برای تمام ایران نه یک عده قاچاق فروش

    • بدون نام

      حق دارن طفلکی ها.مگه دولت اونجا چه کارخانه ای زده که مردم مرز رو ول کنند و برن اونجا کار کنند؟؟؟منطقه هم کوهستانیه و جایی برای کشاورزی نیست؟؟آخه چرا فقط بلدیم زور بگیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دامداری کنن. کوهستانیه و کشاورزی نمیشه چرت بزرگی بود. عکس های چین و تایلند و ویتنام و هند و بنگلادش رو ببینید. یک سانتیمتر روی کوه نیست که کشاورزی نکنن توش

      • بدون نام

        بهترین توت فرنگی ایران از کردستان میاد بعد نوبت بانه که میشه میگن اینجا نمیشه کشاورزی کرد. بگو سختمه پول قاچاق راحتتره

    • بدون نام

      من که وسیله از بانه خریدم واقعا راضی هستم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا بهت رحم کرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج