۷۰۶۱۲۲
۲۶ نظر
۵۰۰۶
۲۶ نظر
۵۰۰۶
پ

انتقاد از پیشنهاد آموزش زبان روسی در مدارس

یک عضو اصلاح‌طلب کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد نسبت به طرح پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش درباره تدریس زبان روسی در مدارس ایران و زبان فارسی در مدارس روسیه، تاکید کرد که طرح پیشنهادهای غیرکارشناسی و بدون تایید مراجع سیاست‌گذاری بالادستی به صلاح نبوده و مجلس حق دارد در این رابطه از وزیر سوال کند.

خبرگزاری ایلنا: یک عضو اصلاح‌طلب کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد نسبت به طرح پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش درباره تدریس زبان روسی در مدارس ایران و زبان فارسی در مدارس روسیه، تاکید کرد که طرح پیشنهادهای غیرکارشناسی و بدون تایید مراجع سیاست‌گذاری بالادستی به صلاح نبوده و مجلس حق دارد در این رابطه از وزیر سوال کند.

فاطمه سعیدی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر آموزش و پرورش درمورد تدریس زبان روسی در مدارس ایران و آموزش زبان فارسی در مدارس کشور روسیه اظهار کرد: پیشنهاد تعجب‌برانگیز وزیر آموزش و پرورش درباره تدریس زبان روسی در مدارس ایران و زبان فارسی در مدارس روسیه در میان اخبار تلخ و نگران‌کننده این روزها ازجمله برخوردی که توسط گشت ارشاد انجام شده، آن‌چنان که باید دیده نشد.

وی افزود: متاسفانه برخی مسئولان در کشور ما بی‌توجه به الزامات قانونی و ساختار اداری کشور وقتی با یک مقام خارجی دیدار می‌کنند، پیشنهاداتی می‌دهند که نه اجرایی است، و نه به صلاح است.

سعیدی، پیشنهاد اخیر وزیر آموزش و پرورش را نمونه این رویه دانست و گفت: برای ما سوال است که آقای بطحایی به پشتوانه کدام نظر کارشناسی چنین پیشنهادی مطرح کرده است. آیا این مساله در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به‌عنوان عالی‌ترین مرجع، کمیسیون آموزش مجلس به‌عنوان محل شور و مشورت تخصصی وکلای ملت در این خصوص و یا حتی کمیسیون‌های تخصصی دولت طرح شده است.

این عضو اصلاح‌طلب کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین با بیان این مطلب که سیاست‌گذاری در این حوزه صرفاً به عهده وزیر مربوطه نیست و هرگونه تغییری در کتب یا چگونگی آموزش در کشور نیازمند طی مراحل قانونی است، گفت: حتی اگر گفته جناب آقای آشنا، مشاور رییس‌جمهوری را بپذیریم و قبول کنیم که مقصود وزیر آموزش و پرورش از طرح این موضوع، آموزش اختیاری بوده است، باز هم این سوال مطرح است که آیا مراحل قانونی چنین پیشنهادی در کشور طی شده است.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس دهم در ادامه خاطرنشان کرد: طرح چنین پیشنهادهایی در دیدار با مقامات خارجی که برای کشور تعهدآور است، حتماً نیاز به مشورت و کسب اجازه‌های قانونی دارد.

سعیدی در پایان تصریح کرد: طبیعتاً مجلس شورای اسلامی این حق را دارد تا در برابر این تعهدات غیرکارشناسی بایستد و درباره آنان از وزیر مربوطه سوال کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا وزیر هم میخواست یه خود شیرینی کرده باشه....یا پاچه خواری...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به شکل عصبی دارند بر ضد زبان روسی سم پاشی می کنند :)))

      • بدون نام

        همین الان هم زبان های غیر انگلیسی به عنوان زبان دوم در برخی مدارس تدریس میشه و حدود 30 ساله که در کنکور شما زبان آزمون دوم خودتان را انتخاب میکنید ( انگلیسی فرانسه آلمانی ایتالیلیی ... ) و زبان روسی هم میرود کنار آنها. این همه جو سازی و موضع گیری یا مال اصرار بر نفهمیدن مطلب است یا علت دیگری داردو بهانه زبان روسی است

    • بدون نام

      بابا پوتین ناراحت میشه ها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روسيه بازار بسيار عالي براي محصولات ايرانيه و بعد از مشکلاتي که ترکيه با روسيه پيدا کرد خواست تا براي تاديب روسيه جاي محصولات ترکيه رو به محصولات ايران بده. ( عمدتا محصولات غذايي ) اما بخش خصوص متاسفانه کند و تبل و بي عرضه ي ايران حتي نتونست ارتباط و بازار سنجي و مذاکرات مفيد با تجار و خريداران روس داشته باشه و جنس هايي فرستادن روسيه که نوشته هاش همه اشتباه و غلط بود و با گوگل ترانسليت ترجمه شده بود. ( حتي اشتباهات احمقانه اي مثل درج تاريخ هجري ) نتيجه شد هيچ. در اين شرايط تحريم مضاعف دشمنان ما خودمون اندک فرصت ها رو هم ميسوزونيم در صورتيکه تيم هاي زبان دان و مترجم و فرهنگ شناس مسلط به زبان کشور هاي ديگه ميتونن راهگشاي توسعه روابط سياسي و اقتصادي و فرهنگي باشند.

    • بدون نام

      مهم نیست از این چرندیات زیاد گفته میشود...

    • بدون نام

      پول حقوق معلمان حق التدریس ندارن بدن انوقت میخاد کتاب و معلم روسی بیاره...برو بابا....زشته برا یه وزیر اینقدر پاچه خواری

    • علی

      کار بسیار خوبی است البته اگر بتوانند عملی کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احمق جان، چرا خوب است؟

      • صادقی

        متاسفم برای شما!!!!!!@@@

    • بدون نام

      مثل عربی که به زور تو دوران مدرسه میخواستن یادمون بدن که حتی یه کلمشم یادم نمونده زبان روسی هم از اون بدتر هیچکس استقبال نمیکنه از زبان روسیه دیکتاتور که به هیچ دردی نمیخوره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زبان انگلیس لجن فقط به درد میخوره؟ خب هر زبانی به جایی کاربرد داره

      • بدون نام

        چون شما مطالب درسی یادت رفته فکر میکنین کل تحصیل به درد نمیخورد و باید جمع بشه؟ روسی هم یاد بدن همه یادشون میره؟

      • بدون نام

        کاربردش در کسب درآمد و ايجاد اشتغاله که البته اصلا براي جووناي تنبل و مفت خور ايراني کاربردي نداره و ميتونن به زبون انگليسي آهنگ هاي محبوبشون رو گوش کنن!!!!!!!

    • بدون نام

      وزير براي تزارهاي ناجنس كه چشم به ايران داره از الان شغل و حقوق درست كنه كه شايد پاچه خواري كرده باشه
      وزير جان تو و دوستات زياد ميريد روسيه و زبانش به دردت ميخوره الباقي مردم چي؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا چرت میگی؟ تزار مگه قراره بیان به شما زبانشون رو یاد بدن؟ مگه الان زبان انگلیسی رو اهالی انگلیس میرن به شما و بقیه دنیا آموزش میدن؟؟؟

    • بدون نام

      خدایایه وزیرخوب نصیب به مابگردان این وزیرنمیدونم ازکجااومدولی برگردجای اولش بهترتاخرابترنکردهردفعه یه چیزی روهوامیگه

    • بدون نام

      به یه شرط که سامانه اس ۴۰۰ رابهمون بدن

    • بدون نام

      به هر حال اگه این حرف برای ما ارزشی نداشت، برای وزیر یه سفر خارجی داشت

    • بدون نام

      به جای زبان عربی و روسی همین انگلیسی رو به صورت گرامر درس بدن هنر کردن حداقل انگلیسی به درد میخوره همه جا

    • بدون نام

      این وزیر هر روز یه دسته گلی به اب میده ..

    • شیدا..خوزستان

      ما انگلیسی و عربی هم ب زور می‌خونیم روسی!؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما راحت باش از شما کسی توقعی نداره برو به اینستاگرامت برس

    • فارسی را هم اشتباه می فهمید؟

      چرا اينقدر ابله و جنجال وسند هستيد؟ چه کسي گفته روسي زبان دوم ايران بشود؟ اگر کسي چنين برداشتي از آن جمله کرده مسلما درک زبان فارسي اش مشکل دارد!!!!!!!!
      حرف اين بوده که ما هم روسي را جدي تر آموزش بدهيم و رشته دانشگاهيش رو فعال تر کنيم و شما هم همچنين فارسي رو جدي تر آموزش بدين و روش کار کنيد. بعد يه عده نفهميدن يا خودشونو به نفهمي زدن يا دنبال سوژه ميگشتن يا ديدن رابطه شون با محبوب شايد بعلت رشد احتمالي زبان روسي ضعيف بشه و محبوب دلگير شه.....

    • معلم دلسوز

      آموزش و پرورش از هر لحاظ تامین است فقط همین را کم داشت !!!!! جناب وزیر بجای این چرت و پرت ها و پاچه خواری به فکر تامین سرانه مدارس ، پرداخت مطالبات به حق و قانونی فرهنگیان ، بازسازی مدارس تخریبی ، تامین نیروی انسانی ، رفع تبعیض در پرداخت حقوق معلمان با سایر کارکنان دولت و و و و و هزاران درد و گرفتاری آموزش و پرورش باش . با این وضعیت ، آموزش و پرورش که شما وزیر و سکاندار آن هستید دارد در طوفان مشکلات و نابرابری ها غرق می شود و شما هنوز در خواب و رویا بسر می برید. در آینده در مقابل وجدانت و فرزندان این مرز و بوم و همچنین در مقابل درگاه احدیت جوابگو باشید.

    • بدون نام

      اولا.وزیر است نه دکور. و ماشین امضا.
      دوما وقتی ادم حسابی ها رو میدان نمیدید امثال این اقا میدان دار میشن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج