جاباما
۷۰۶۳۵۱
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

موتورسیکلت سازان از دولت مهلت خواستند

با توجه به توقف تولید موتورسیکلت‌های بدون استاندارد یورو ۴ بر اساس مصوبه هیئت دولت از ابتدای سال جاری، انجمن صنعت موتورسیکلت ایران از دولت درخواست کرده است تا فرصتی ۱۰ ماهه برای تولید موتورسیکلت‌هایی با استاندارد یورو ۴ به تولیدکنندگان داده شود.

خبرگزاری ایسنا:‌با توجه به توقف تولید موتورسیکلت‌های بدون استاندارد یورو ۴ بر اساس مصوبه هیئت دولت از ابتدای سال جاری، انجمن صنعت موتورسیکلت ایران از دولت درخواست کرده است تا فرصتی ۱۰ ماهه برای تولید موتورسیکلت‌هایی با استاندارد یورو ۴ به تولیدکنندگان داده شود.

وزارت صنعت، معدن و تجارت- پس از درخواست موتورسیکلت‌سازان به منظور ارائه فرصتی ۱۰ ماهه برای تولید موتورسیکلت بر اساس استاندارد یورو ۴، درخواستی را به سازمان حفاظت محیط زیست ارجاع داده تا بر اساس آن تا ابتدای دی‌ماه سال جاری به واحدهای تولیدی زمان داده شود که بتوانند تولیدات خود را با مطابق با استاندارد یورو ۴ روانه بازار کنند. تقاضایی که جهت اجرا در صورت موافقت سازمان حفاظت محیط زیست، نیازمند موافقت و تصویب در هیئت دولت است؛ چرا که به دلیل اجرای این مصوبه از ابتدای سال جاری، هیچ موتورسیکلتی با استاندارد یورو ۴ تولید نشده است و تمامی تولیدکنندگان تا مشخص شدن نتیجه نهایی دست نگه‌داشته‌اند.

ابوالفضل حجازی- عضو هیات رئیسه انجمن صنعت موتورسیکلت ایران- در ارتباط با مصوبه هیات دولت مبنی بر اینکه از ابتدای سال جاری تنها تولید موتورسیکلت با استاندارد یورو ۴ مجاز است، به ایسنا گفت: باید صراحتا اعلام کرد که در حال حاضر امکان تولید موتورسیکلت در کشور بر اساس استاندارد یورو ۴ توسط تولیدکنندگان داخلی وجود ندارد و انجمن صنعت موتورسیکلت ایران خواستار ارائه مهلتی تا ابتدای دی ماه سال جاری در این خصوص شده است.

وی ادامه داد: شرکت‌های تولیدکننده موتورسیکلت در حال حاضر توانایی تولید محصولاتی با استاندارد یورو ۴ را ندارند و مسئولانی که چنین تصمیمی را اتخاذ کرده‌اند، باید بدانند با چنین رویکردی صنعت موتورسیکلت از بین می‌رود و صد در صد تولید داخل به واردات تبدیل خواهد شد. با توجه به اینکه ENGINE موتورسیکلت‌های انژکتوری از کشورهای چین و هندوستان به ایران وارد می‌شود، بنابراین از آن‌ها درخواست کرده‌ایم که امکان و شرایط تولید موتورسیکلت با استاندارد یورو ۴ را تا ابتدای دی ماه سال جاری در ایران فراهم کنند.

حجازی با انتقاد از اینکه در حال حاضر شرایط تامین سوخت یورو ۴ در سراسر کشور مهیا نیست، یادآور شد: موتورسیکلت‌هایی با استاندارد یورو ۴ نیازمند سوخت یورو ۴ نیز هستند و اگر سوخت استفاده شده در آن‌ها یورو ۴ نباشد، بنزین وارد شده به موتورسیکلت انژکتور را دچار مشکل می‌کند. حال جالب اینکه تنها برخی از پمپ بنزین‌ها سوخت یورو ۴ دارند و در شهرهای کوچک این سوخت وجود ندارد.

عضو هیات رئیسه انجمن صنعت موتورسیکلت ایران با بیان اینکه درخواست این انجمن برای ارائه مهلت تا دی ماه سال جاری جهت تولید موتورسیکلت‌هایی با استاندارد یورو ۴ به سازمان حفاظت محیط زیست ارسال شده است، بیان کرد: اجرای این درخواست نیازمند موافقت هیات دولت است و درخواست انجمن در حال حاضر به سازمان حفاظت محیط زیست ارجاع شده است.

حجازی با تاکید بر اینکه اگر با درخواست انجمن صنعت موتورسیکلت ایران در ارتباط با ارائه مهلت جهت تولید موتورسیکلت‌هایی با استاندارد یورو ۴ موافقت نشود، صنعت موتورسیکلت برای همیشه تعطیل خواهد شد، گفت: از ابتدای سال گذشته تصمیم بر این شد تا تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری متوقف و تنها موتورسیکلت‌های انژکتوری تولید شود.

وی ادامه داد: حال پس از گذشت یک سال بلافاصله تصمیم بر تولید موتورسیکلت‌هایی با استاندارد یورو ۴ شده است و با توجه به اینکه تولیدکنندگان به سختی توانستند موتورسیکلت‌های انژکتوری را جایگزین موتورسیکلت‌های کاربراتوری کنند، اجازه نفس کشیدن به آن‌ها داده نشده و باید موتورسیکلت‌های با استاندارد یورو ۴ را جایگزین موتورسیکلت‌های انژکتوری کنند.

عضو هیات رئیسه انجمن صنعت موتورسیکلت ایران با اعلام اینکه از ابتدای سال ۱۳۹۷ با توجه به مصوبه دولت مبنی بر تولید موتورسیکلت بر اساس استاندارد یورو ۴، صنعت موتورسیکلت به صورت کلی در خواب فرو رفته است و تولیدی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: با توجه به این مصوبه دولت و توانمند نبودن موتورسیکلت‌سازان در ارتباط با تولید موتورسیکلت‌هایی با استاندارد یورو ۴ خط تولید کلیه موتورسیکلت‌ها در کشور متوقف شده و از ابتدای سال جاری تولیدی صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه شرایط برای صنعت موتورسیکلت به گونه‌ای پیش رفته که واحدهای تولیدی یکی پس از دیگری در حال تعطیل شدن هستند، گفت: با ادامه این رویه تولید داخلی جای خود را به واردات خواهد داد؛ چرا که سخت شدن مسیر تولید موجب رونق بخش واردات است.

حجازی در پاسخ به اینکه مصوبه دولت مبنی بر تولید موتورسیکلت بر اساس استاندارد یورو ۴ از ابتدای سال ۱۳۹۷ تصمیمی است که دولت در سال ۱۳۹۳ اتخاذ کرد و به چه دلیلی موتورسیکلت‌سازان از آن زمان تاکنون در راستای بروز رسانی تولیدات خود حرکت نکرده‌اند، تصریح کرد: ما در همان زمان نیز اعتراض خود را اعلام کردیم. قطعا باید بر اساس توان تولید تصمیم‌گیری کرد. متاسفانه در کشور ما نه تنها از تولید حمایت نمی‌شود، بلکه تسهیلات نیز در اختیار تولیدکنندگان قرار نمی‌گیرد تا بتوانند شرایط بهتری را داشته باشند.

عضو هیات رئیسه انجمن صنعت موتورسیکلت ایران، ادامه داد: تولید کشور به دلیل قوانین دست و پاگیر فلج شده است و قاچاقچیان با دور زدن قوانین مسیر راحت‌تری را برای درآمدزایی در بخش‌های مختلف طی می‌کنند. با چنین شرایطی نمی‌توان با کالاهای وارداتی رقابت کرد و قطعا تولید داخل دچار آسیب شده است.

وی همچنین با بیان اینکه موضوع توقف خط تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری از ابتدای سال ۱۳۹۶ باید تنها در ارتباط با کلان‌شهرها به مرحله اجرا درمی‌آمد، بیان کرد: شهرهای کوچک و روستاها آلایندگی بالایی ندارند و امکانات لازم برای تعمیر موتورسیکلت‌های انژکتوری در بسیاری از روستاها فراهم نیست.

حجازی ادامه داد: ما اعتقاد داریم که باید تصمیم مربوطه در ارتباط با توقف خط تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری از ابتدای سال ۱۳۹۶ و جایگزین شدن موتورسیکلت‌های انژکتوری در کلانشهرها به دلیل آلایندگی بالا اجرایی می‌شد و روستاها و شهرهای کوچک از این قضیه مستثنی می‌شدند.

به گزارش ایسنا، از ابتدای سال ۱۳۹۶ تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری متوقف شد و در طول سال گذشته موتورسیکلت‌های عرضه شده به بازار با موتور انژکتوری تولید شد. علت این تصمیم کاهش میزان آلایندگی بیش از حد موتورسیکلت‌های کاربراتوری بود تا با تولید موتورسیکلت‌های انژکتوری بتوان از آلودگی هر چه بیشتر هوا به ویژه در پایتخت جلوگیری کرد. حال پس از اجرای این تصمیم در سال گذشته از ابتدای سال جاری و بر اساس مصوبه هیئت دولت تنها موتورسیکلت‌هایی را می‌توان تولید و روانه بازار کرد که از استاندارد یورو ۴ برخوردار باشند.

موتورسیکلت‌سازان به تازگی برنامه‌ای از سازمان حفاظت محیط زیست درخواست کرده‌اند تا فرصتی به آنها تا ابتدای دی ماه سال جاری داده شود که تولیدات خود را بر اساس استاندارد یورو ۴ تطبیق دهند و محصولاتشان را بر اساس استاندارد روز اتحادیه اروپا عرضه کنند. این درخواست در صورت موافقت سازمان حفاظت محیط زیست به هیات دولت ارسال خواهد شد تا در ارتباط با آن تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • چ چ

      جالبتراینکه مسیولین صنعت تولیدموتورسیکلت؟اگر اعلام میکنید تولیدکننده هستید پس چرا انجین کلیه موتورها همان انجین موتور هوندا125قبل ازانقلاب است که چهل سالست دیگر ژاپن تولیدنمیکندوکلیه تولیدکنندگان انجین این موتور را ازچین تایوان هند ووووو واردمیکنند پس چه ادعایی دارید نام خودتان را صنعت موتورسیکلت مونتاژی بگذارید وقتی هنوز چهل سالست انهم بزور وبادرخواست ازکشورهای صادرکننده انجین موتور ها را ازکاربراتوری به انژکتوری تغییر داده اند لطفا اگرعرضه تولیدموتورملی پیشرفته بااستانداردهای روزدنیاراندارید همان بهتر تعطیل شوید که بجای انجین خالی چینی وهندی اصل موتور ازکشورهای اروپایی یورو4 واردشود تاکی میخواهیدقطعه سرهم بندی کنید بجای تولید

    • بدون نام

      غلط کردید مهلت خواستید ....فقط به سودتون اهمیت میدید نه جون مردم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج