۷۰۶۳۷۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

عجیب‌ترین المپیک آسیایی تاریخ!

از شواهد پیداست که بازی‌های آسیایی ٢٠١٨ در اندونزی شرایط ویژه‌ای نسبت به دوره‌های گذشته دارد.

شهروند: از شواهد پیداست که بازی‌های آسیایی ٢٠١٨ در اندونزی شرایط ویژه‌ای نسبت به دوره‌های گذشته دارد. این مسابقات که ٢٧مردادماه‌ سال ٩٧ در جاکارتا افتتاح می‌شود، درواقع در ٣منطقه از کشور اندونزی برگزار خواهد شد؛ در شرایطی که در دوره‌های قبلی شاهد برگزاری تمامی مسابقات در یک شهر بودیم. اتفاقات دیگری هم هست که به چالش‌های بزرگی برای کمیته ملی المپیک در فاصله کمتر از ٤ماه تا بازی‌های آسیایی ٢٠١٨ تبدیل شده که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

٢٥ یا ٢٦ رشته در راه جاکارتا

با این‌که در روزهای اخیر شایعات زیادی مبنی بر عدم اعزام برخی از رشته‌ها به بازی‌های آسیایی ٢٠١٨ به دلیل شانس پایین مدال‌آوری مطرح شده بود، روز گذشته نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در این بازی‌ها اعلام کرد که ٢٥ یا ٢٦ رشته به جاکارتا اعزام می‌شوند. با این‌که او به نام رشته‌های اعزامی به صورت دقیق اشاره نکرد اما در پاسخ به سوال‌هایی مبنی بر ابهام در اعزام رشته‌هایی مثل شیرجه، واترپلو و تنیس‌روی‌میز اعلام کرد که حضور این رشته‌ها نهایی شده و فردا به صورت رسمی نام آنها منتشر می‌شود.

بودجه ١٠ میلیاردی

یکی از دغدغه‌های کاروان‌های ورزشی ایران در اعزام‌های بین‌المللی مسائل ارزی است که سجادی اعلام کرد با هماهنگی‌های صورت گرفته نگران تهیه دلار نیست. از سویی او بودجه کلی برای اعزام کاروان ایران به بازی‌های آسیایی را ١٠‌میلیارد تومان اعلام کرد که یک‌سوم بودجه کمیته ملی المپیک در‌سال ٩٧ را تشکیل می‌دهد. بقیه این بودجه هم صرف هزینه‌های دیگر و سایر فدراسیون‌هایی که در بازی‌های آسیایی حضور ندارند، می‌شود.

میزبانی دردسرساز ٣ شهر

برخلاف روال عادی میزبانی از رویدادهایی چون بازی‌های آسیایی و المپیک، بازی‌های آسیایی ٢٠١٨ با توجه به محدودیت‌های اندونزی در ٣ شهر برگزار می‌شود. جاکارتا میزبان افتتاحیه و اختتامیه و اکثر رشته‌های ورزشی مثل کشتی، وزنه‌برداری و... است. در حومه جاکارتا رقابت‌های فوتبال، قایقرانی اسلالوم و دوچرخه‌سواری کوهستان برگزار می‌شود. مسابقات برخی از رشته‌ها مثل تیراندازی، سه‌گانه، رویینگ و... نیز در شهر پالمبانگ که یک ساعت به صورت هوایی با جاکارتا فاصله دارد، برگزار خواهد شد.

چه‌کسی برای تیم امید لیست داد؟

یکی از نکات مبهم درباره کاروان ایران وضع تیم فوتبال امید است. به گفته سجادی، لیست ١٢١نفره‌ای از سوی فدراسیون فوتبال برای ثبت‌نام ورزشکاران به کمیته ملی المپیک داده شده؛ درحالی‌که سرمربی این تیم هنوز مشخص نیست! البته به نظر می‌رسد حمید استیلی، مدیر تیم فوتبال امید که دیروز جلسه‌ای با صالحی امیری برگزار کرد، تنظیم‌کننده این لیست بوده است.

حمل و نقل با موتور!

با توجه به ترافیک شهر جاکارتا یکی از معضلات پیش روی مسئولان برگزاری بازی‌های آسیایی جابه‌جایی ورزشکاران و البته خبرنگاران است. برای حمل‌ونقل تیم‌های ورزشی اتوبوس‌هایی در نظر گرفته شده که از خط ویژه حرکت می‌کنند. با این حال به گفته عبداللهی، مدیر روابط عمومی کمیته ملی المپیک در صورت عدم تعطیلی همه مدارس جاکارتا خبرنگاران باید با موتورهایی که از سوی میزبان در نظر گرفته شده، به سالن مسابقات رفت‌وآمد کنند!

تدبیر برای طراحی مناسب لباس

با توجه به اتفاقاتی که پیش از المپیک ریو درباره طراحی لباس ورزشکاران در افتتاحیه رخ داد؛ کمیته ملی المپیک از طراحان لباس داخلی درخواست کرده طرح خود را برای بازی‌های آسیایی ارایه کنند. به گفته سجادی تا چند روز دیگر بهترین طرح از میان طرح‌های ارایه‌شده، انتخاب و رونمایی می‌شود. همچنین اسپانسر لباس ورزشی اعضای کاروان نیز یک برند ایرانی خواهد بود.

پرچمدار ایران کیست؟

در فاصله کمتر از ٤ماه مانده به بازی‌های آسیایی هنوز کمیته ملی المپیک تصمیمی درباره انتخاب پرچمدار ایران در این رقابت‌ها نگرفته و قرار است این اتفاق در نزدیکی مسابقات رخ دهد. البته سجادی، بانوان ورزشکار را که تا به حال پرچمدار ایران در بازی‌های آسیایی نبوده‌اند را می‌توان در این بخش دارای اولویت دانست.

چرایی کاهش سهمیه پرمدال‌ها

در نشست خبری روز گذشته، نصرالله سجادی که حاضر به پیش‌بینی تعداد مدال‌های ایران نشد، در پاسخ به سوال خبرنگار «شهروند» مبنی بر این‌که چرا ایران اعتراضی به کاهش سهمیه و حذف برخی از اوزان در رشته‌های مدال‎آور نکرده، این‌طور توضیح داد: «این موضوع مربوط به ٤‌سال قبل است و شاید خبر آن نزدیک بازی‌های آسیایی اعلام شده است. درخصوص رشته‌های اعزامی هیچ کشوری نمی‌تواند اعتراض کند. این تصمیم با شورای المپیک آسیاست.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج