جاباما
۷۰۶۴۱۱
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

جنگ نایب قهرمانی؛ ذوب آهن، استقلال یا سایپا؟

هفدهمین دوره رقابتهای لیگ برتر در حالی به ایستگاه پایانی نزدیک می‌شود که تکلیف قهرمان آن از قبل مشخص شده و رقابت داغی بین ۳ تیم برای نایب قهرمانی در جریان است.

خبرگزاری مهر: لیگ برتر دوره هفدهم به روزهای پایانی‌اش نزدیک شده و بر خلاف ادوار گذشته و همانند فصل قبل، به جای رقابت برای قهرمانی، رقابت برای نایب قهرمانی داغ است. در این دوره از مسابقات سایپا، ذوب آهن و استقلال اصلی ترین تیم هایی هستند که برای نایب قهرمانی رقابت می کنند. در حال حاضر سایپا با ۵۰ امتیاز در رده دوم قرار دارد. ذوب آهن با ۴۹ امتیاز در رده سوم و استقلال با ۴۸ امتیاز در رده چهارم. اما هنوز نمی توان با قاطعیت گفت که شانس کدام یک در پایان فصل برای ایستادن در رده دوم جدول بیش از سایرین است و کدام یک نایب قهرمان می شوند.

در هفته بیست و نهم هر سه تیم میزبان بوده و بازی خانگی دارند. در این هفته سایپا میزبان گسترش فولاد است، ذوب آهن از پرسپولیس پذیرایی می کند و آبی پوشان نیز در خانه به مصاف پیکان می روند. سه تیم در حالی بازی های این هفته خود را انجام می دهند که به نظر می رسد روی کاغذ سایپا که در حال حاضر در رده دوم جدول قرار دارد کاری به نسبت ساده تر از دو تیم دیگر دارد. حداقل این که حریف تیم سایپا کم انگیزه تر از رقبای دو تیم دیگر است.

سایپا در خانه میزبان تیمی است فاقد تماشاگر و هوادار که هفته هاست در میانه جدول جا خوش کرده و انگیزه جدولی هم ندارد. نارنجی پوشان پس از تحمل شکست ۲ بر صفر در هفته ۲۴ مقابل سپیدرود، با ۴ پیروزی متوالی از هفته ۲۵ تا ۲۸ مقابل فولاد، پرسپولیس، نفت و سیاه جامگان به رده دوم جدول رسید و حالا این تیم به دنبال پنجمین پیروزی متوالی اش می گردد. گسترش فولاد روی کاغذ می تواند تیمی باشد که شاگردان علی دایی آنها را شکست دهند.

ذوب آهن مقابل پرسپولیس به میدان می رود. تیمی که به ظاهر شاید کم انگیزه باشد. اما این بازی برای برانکو و تک تک پرسپولیسی ها یک دیدار حیثیتی است. قطعا هیچ پرسپولیسی دوست ندارد مقابل تیمی که امیر قلعه نویی هدایت آن را بر عهده دارد بازنده باشد. پرسپولیسی ها برای این بازی انگیزه جدولی ندارند اما با این وجود بسیار بعید است که با همه قوا به میدان نیایند. حداقل این که حتی اگر ذوب آهن در این بازی پیروز شود، این اتفاق به سادگی روی نخواهد داد.

در این هفته آبی پوشان تهران هم از پیکان پذیرایی می کنند. پیکان هم بعد از پشت سر گذاشتن دوران افت بار دیگر امتیازات خوبی جمع آوری کرد و حالا در رده پنجم قرار دارد. شاگردان جلالی نیم نگاهی به کسب سهمیه آسیا برای فصل بعد دارند و اگر قرار باشد این رویا برای آنها محقق شود، پیروزی برابر استقلال آخرین روزنه امید این تیم برای این منظور است. این انگیزه ها منجر به این می شود که کار شاگردان شفر برای پیروزی خیلی ساده نباشد. اگر شفر و بازیکنانش می خواهند استقلال رده فصل قبل خود را تکرار کند باید حتما از این بازی برنده خارج شوند.

اما در هفته سی ام و هفته پایانی رقابتهای لیگ برتر هر سه تیم مدعی نایب قهرمانی میهمان بوده و باید خارج از خانه به مصاف حریفان شان بروند. در این هفته سایپا باز هم در تهران بازی دارد و اینبار مهیمان پیکان است تا یک دربی صعنتی - تهرانی را بین خودروسازان شاهد باشیم. ذوب آهن به مصاف نفت تهران می رود. این بازی هم در تهران برگزار می شود. اما شاگردان شفر در این هفته باید به اصفهان سفر کرده و با سپاهان دیدار کنند؛ تیمی که در این فصل بسیار کمتر از حد انتظار در لیگ برتر خودش را نشان داد.

سایپا در هفته آخر کار چندان ساده ای برابر پیکان ندارد. دربی خودرو سازان شاید برای اهالی فوتبال جذابیت چندانی نداشته باشد اما این بازی همیشه برای خود این دو باشگاه بسیار مهم و حائز اهمیت است. این بازی را نمی توان یک مسابقه ساده برای ساپیا تصور کرد. به خصوص اگر نتایج هفته بیست و نهم به شکلی رقم خورده باشد که پیکانی ها برای کسب سهمیه آسیا امیدوار باشند.

ذوب آهن گرچه در تهران به میدان می رود اما به نظر می رسد روی کاغذ در هفته سی ام کاری ساده تر از دو تیم باری گرفتن امتیازات کامل داشته باشد. به خصوص اگر تکلیف نفت تهران مشخص شده باشد و این تیم در هفته بیست و نهم حکم سقوطش به دسته پایین تر صادر شده باشد.

استقلال اما باید در اصفهان به مصاف سپاهان برود. شاید امتیازات این بازی برای سپاهان خیلی ارزشمند نباشد، اما قطعا برای آبی پوشان ارزش فراوانی دارد. با این وجود دیدار دو تیم همیشه حساس و غیر قابل پیش بینی بوده است. معمولا شرایط دو تیم هم در جدول ارتباطی به حساسیت بازی دو تیم نداشته و همواره استقلال و سپاهان به دنبال کسب بهترین نتایج در برابر هم هستند. دیدار دو تیم در نیم فصل نخست با نتیجه ۳ بر صفر به سود استقلال به پایان رسیده بود.

به طور خلاصه باید گفت سایپا در دو هفته پایانی دو بازی در تهران مقابل گسترش فولاد تبریز و پیکان دارد، ذوب آهن به ترتیب با پرسپولیس و نفت در اصفهان و تهران بازی دارد و استقلال به ترتیب با پیکان و سپاهان درتهران دیدار دارند. هرچند نتایج این شش بازی تعیین کننده غیر قابل پیش بینی است، اما در ظاهر به نظر می رسد سایپایی ها برای رسیدن به نایب قهرمانی کاری ساده تر نسبت به دو تیم دیگر داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سایپا نایب قهرمان میشود

    • ۶ تایی ۴ تا خور

      دبل نایب قهرمانی شیش تاییا. خخخخ

      پاسخ ها

      • منقاروند

        پرسپولیسی چقد واقعا پروند بات قلب قهرمانی واقاگل پارسال شدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج