جاباما
۷۰۶۶۹۷
۲۶ نظر
۵۰۰۹
۲۶ نظر
۵۰۰۹
پ

گرو نگهداشتن نوزاد در بیمارستان کمالی کرج!

تابناک در گزارشی نوشت: در حالی که اعضای خانواده نوزاد تازه متولد شده در بیمارستان کمالی کرج اعلام کرده‌اند که نوزادشان به دلیل ناتوان بودن خانواده برای پرداخت هزینه‌های زایمان در بیمارستان کمالی کرج گرو نگه داشته شده است، اما مدیر بیمارستان نظر دیگری دارد و می‌گوید هیچ قصوری در کیفیت و کمیت خدمات‌رسانی به مادر و نوزاد صورت نگرفته است.

تابناک در گزارشی نوشت: در حالی که اعضای خانواده نوزاد تازه متولد شده در بیمارستان کمالی کرج اعلام کرده‌اند که نوزادشان به دلیل ناتوان بودن خانواده برای پرداخت هزینه‌های زایمان در بیمارستان کمالی کرج گرو نگه داشته شده است، اما مدیر بیمارستان نظر دیگری دارد و می‌گوید هیچ قصوری در کیفیت و کمیت خدمات‌رسانی به مادر و نوزاد صورت نگرفته است.

ولی نژاد، خاله نوزاد تازه متولد شده در بیمارستان کمالی کرج به ایسنا گفت: کودک تازه متولد شده به خاطر عدم توان خانواده برای پرداخت هزینه‌های زایمان در بیمارستان کمالی کرج گرو نگه داشته شده است. خواهرم ۲۷ فروردین در بیمارستان کمالی کرج برای وضع حمل بستری شد.

وی در تشریح وضعیت خانواده همسر خواهرش ادامه داد: شوهر خواهرم به دلایلی در زندان است و پدر شوهرش هم فوت کرده و مادر شوهرش هم به دلیل وضعیت نامناسب مالی ازعهده پرداخت هزینه‌های زایمان خواهرم بر نمی‌آید.

وی توضیح داد: خانواده خودمان هم اصلا وضعیت مالی مناسبی ندارند و پدرم بیمار اعصاب روان است و مادرم هم دیالیز می‌شود. از ۲۷ فروردین برای تهیه مخارج بیمارستان به هرکس و ناکس رو انداخته‌ام و تنها توانسته‌ام ۹۰ هزار تومان جمع‌آوری کنم.

ولی نژاد گفت: الان مسئولان بیمارستان خواهرم را ترخیص کرده‌اند، ولی می‌گویند تا زمانی که هزینه‌های زایمانش را تامین نکند بچه را به او تحویل نمی‌دهند. از بخش نوزادان به خواهرم زنگ می‌زنند که بیاید بچه‌اش را شیر دهد، ولی اجاره ورود او به بخش را نمی‌دهند.

وی اظهار کرد: بیمارستان کمالی بیمارستانی دولتی است و باید با مراجعه کنندگان راه بیاید و شرایط خاص برخی از آن‌ها رو درک کند و نباید به خاطر نداری، مادری را تحقیر و او را از فرزندش جدا کند. ما در این شرایط مالی بسیار بد، دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان از کجا بیاوریم که بچه خواهرم را از گروی بیمارستان خارج کنیم؟

وی گفت: اگر پول داشتم هرگز حاضر نبودم یک لحظه سختی خواهرم را تحمل کنم، ولی دستم خالی است و کاری نمی‌توانم بکنم و فقط شرمندگی برایم باقی مانده است. به مسئولان بیمارستان کمالی می‌گویم به جای دومیلیون و ۷۰۰ هزار تومان ۱۲ میلیون تومان سفته تا ۲۷ اردیبهشت می‌دهم، ولی باز هم قبول نمی‌کنند.

رییس بیمارستان کمالی کرج گفت: هیچ قصوری در کیفیت و کمیت خدمات‌رسانی به مادر و نوزاد صورت نگرفته است.

خانی افزود: این خانم ۲۷ فروردین ماه برای زایمان به صورت اورژانسی در بخش بستری می‌شود. بعد از تشکیل پرونده، مسئولان بخش به وی اطلاع می‌دهند که به دلیل اینکه تحت پوشش بیمه قرار ندارد، باید هزینه‌های زایمان را به صورت آزاد پرداخت کند.

وی توضیح داد: همراهان این خانم بعد از اطلاع از این مساله گفتند که مشکل خاصی با پرداخت آزاد هزینه‌های زایمان وی ندارند، ولی در نهایت از پرداخت هزینه‌ها خودداری کرده اند. با وجود وضع به وجود آمده کادر بیمارستان خدمات مناسبی به مادر و نوزادش ارائه داده و هیچ کدام مشکل چندانی در زمینه درمانی نداشته‌اند.

خانی افزود: مادر این نوزاد امروز از بیمارستان مرخص شده و فرزندش نیز به دلیل ابتلا به زردی باید تا فردا در بخش نوزادان نگهداری شود.

وی توضیح داد: این فرد باید برای حل مشکلش به ریاست و مسئولان مستقیم بیمارستان مراجعه می‌کرد و رسانه‌ای کردن این مساله فقط مردم را نسبت به خدمات بیمارستان‌های دولتی ناامید می‌کند. بار‌ها شده افراد بی بضاعت و حتی اتباع خارجی از عهده تامین بخشی از مخارجشان بر نمی‌آمدند و با مراجعه به ریاست تا حد امکان مشکلشان حل شده است.

خانی اظهار کرد: نه این خانم و نه هیچ کدام از اعضای خانواده‌اش تاکنون به ریاست بیمارستان مراجعه نکرده‌اند تا مشکلشان به نوعی حل شود و درست نبود که پای رسانه‌ها را وسط بکشند.

وی توضیح داد: در روز بالای ۱۰ مورد اتفاق می‌افتد که بیماران بستری شده در این بیمارستان اعلام می‌کنند که ازعهده تامین هزینه‌های درمان بر نمی‌آیند و بلاخره با رایزنی به نوعی مشکلشان حل می‌شود. اگر قرار بود همه این بیماران به دلیل مشکلات مالی گرو نگه داشته شوند که الان بیمارستان جایی برای سوزن انداختن هم نداشت.

خانی اظهارکرد: مشکل اکثر بیمارانی که به دلیل عدم بضاعت مالی از عهده تامین هزینه‌های درمان بر نمی‌آیند یا از طریق تخفیف و یا طرق دیگر حل می‌شود و در این خصوص جای نگرانی نیست. اگر قرار بود همه موارد شبیه به این مساله رسانه‌ای شود که روزی باید چندین خبر از همین بیمارستان منتشر می‌شد.

وی افزود: اینکه بیمارستانی نوزاد مادری را به دلیل عدم استطاعت مالی در پرداخت هزینه‌ها از دیدن فرزندش محروم کند اصلا انسانی نبوده و بدون شک چنین چیزی ممکن نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاری به بیمارستان و کادر بی وجدانش ندارم .
      روی صحبتم با اون مادریه که شرایط خانوادگیشو دیده و بازم بچه دار شده :| اخه خواهر من، تو که شوهرت زندان بود خب چرا بچه اوردی !؟
      این دوره و زمونه ادم با وجود یه خانواده نرمال بازم میترسه بچه بیاره ، ولی ماشالله بعضیا اعتماد به نفس دارن ‌.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بعضی ها گمان میکنند اگر مثل هند نشویم کوتاهی کرده ایم، شما هنوز نزاییده در مخارج بچه به گل نشستید وای به حال آینده این کودک

        وقتی بزرگ شد چه جوابی دارید به او بدهید

      • بدون نام

        احتمالا افغانی بودن اینا تا ده تا بچه نیارن راضی نمیشن ،تحت هرشرایطی که باشن فرقی هم نداره

    • عنقا

      خدایا ما به کجا میرویم که بچه متولذ بشه پدرش درزندان باشه اخه به چه دلیلی ....

    • بدون نام

      ازادش نکنید تادیگه کسی صاحب بچه نشه.....ادم عاقل تو این وضعیت صاحب بچه نمیشه

    • بدون نام

      کل خان دانت که مریض وبی بضاعت هستند شوهرت هم که زندان هست با چه دل خوشی بچه اوردی

      پاسخ ها

      • خلعت . ک

        تو چه میدانی ازان خانوا ده وچه اتفاقی افتاده خواهشا اینگونه قضاوت نکن.

      • ازاده.

        خوب آدم عاقل وقتی حامله شده شوهرش که زندان نبوده.

    • بدون نام

      تاکی ما میخواهیم مشکلاتمونو به گردن دیگران بندازیم وخودمونو محق بدونیم ؟ آخه تو که خودت نون نداری بخوری بچه رو میخوای چه کار؟ عقل که نباشدجان درعذاب است.

    • کامران خلعتبری

      فرزند شش ماهه مرا فقط بدلیل داشتن بیمه دردستگاه نگه نداشته وبعدازده روز بچه رامرخص کردند والان فرزندم مشکل تنفسی دارد.فقط هزینه ازاد رادردستگاه نگه میداشتند .ایکاش خبرنگاری بابنده تماس میگرفت تابفهمند چه جنایتی دراین بیمارستان صورت میدهند. وچه بلاها سرهمسرم نیاوردند.

    • بدون نام

      جدا چقدر بی رحم و خدا نشناس هستن

    • بدون نام

      همشون دروغگو و دزد هستن مردم بیمار فقیر باید بمیرند تا این دزدا و دروغگو ها راحت باشن

    • ایرانی

      اولا این مادر بیچاره دیگه درعمل انجام شوه قرار گرفته نباید سرزنش بشه ولی رییس بیمارستان هم نباید اینقدر بی انصاف باشه اصلا این بیمارستان نمیخاد کار خیریه ای انجام بده مگه تومملکت اسلامی نیستن ؟پس چرا همچین رفتاری ازشون دیده میشه؟

    • بدون نام

      واقعا زره ای انصاف ندارن بیمارستانهای دولتی

    • بی نام

      متاسفانه بعضی مردم سو استفاده گر هستن یکی نیست بگه آخه زن خوب تو که وضع مالی خوب نداشتی میرفتی زایشگاه یا به گفته آقای خانی میرفتی مدد کاری بیمارستان صد در صد تخفیف به شما میدادن دیگه هلو همیشه نمیره تو گلو به راحتی باید زحمت کشید برای قورت دادنش

    • حاکم

      هیچکس جای دیگری نیست،خدا نکنه که محتاج بشی،زمین زمان میخاند لهت کنند

    • محمد شریعتمداری

      این دیگه آخر بیشرفی و پستیه جامعه پزشکیه که با پول مردم دکتر و پرستار و مدیر شدند.
      از مسئولین محترم سایت خواهشمندم تا ارتباط بنده را با آن خانواده برقرار کنند بلکه بتوانم کمکی کنم.

    • بدون نام

      اقای خلعتبری عجب حرفی زدی خب شماهم میرفتین میگفتی اطلاع رسانی میکردی خب خبرگزاری میدونستن

    • بدون نام

      والا تو ایران دیگه خبری از انسانیت نیست یعنی انسانیت مرده....بعدم مادر اون بچه با چه دل خوشی بچه میاری بابا توکه میدونی خودت وشوهرت بدبختین چرا با دستان خودت یکی دیگه رو هم بدبخت کردی؟!؟؟ بخدا دلم مثل آتیش سوخت خدا چه میشه که دیگه همچین خبرایی بگوشمون نرسه

    • ...

      توکه نون نداری بخوری بچه زایدنت چی بود اصلا بچه رو تحویل نگیر بزار خوشبخت بشه بیا خونه تو چیکارکنه

    • رضا

      نمیشه گفت چرا بچه دار شدند شاید ناخواسته بوده ........

    • ازاده.

      پسرم بیمارستان بستری بود .یه خانمم اونجا بچش بستری بود .بچش خوب شده بود پول نداشت ترخیصش کنه انداخته بودنش یه اتاق بدون تخت بهش غذا هم نمیدادن .خدارو شکر پسرم م خص شد اوردمش خونه .دلم طاقت نیورد یه انگشتر داشتم کادوی همسرم بود به مناسبت تولد پسرم گرفته بود .بردم فروختم پولش رو بردم دادم به اون خانم که بچش رو م خص کنه.حالا از این قبیل بیمارستان ها کم نداریم.

    • م

      خاکتوسره ریس بیمارستان و ایرانی بودنمون بکنم

    • بیحوصله

      رئیس بیمارستان معلومه داره دروغ میگه بیوجدان هرکاری از شماها برمیاد فقط بفکر جمع کردن پول هستین ن سلامتی بیماران

    • بدون نام

      اخه چرا این قدر راحت قضاوت میکنن به راحتی با مراجعه به مددکاری بیمارستان کارش حل بود مددکاری بیمارستان کارش همینه بعد گرو نذاشتن بچه رو بچه اش بستریه گفت که زردی داره و در بخش نوزادان اون بخشم هزینه داره مجانی نیست اگه بیمارستان هم هزینه هاشو از مردم نگیره بعد کلی بدهکار داروخانه ها و بیمه ها میشه بعد بهش دارو نمیدن بعد یه مریض بد حال که ممکن اعضای خانواده یکی از ما باشه کارش به بیمارستان بکشه اونا داروی لازمشو نداشته باشن چون بیمه ها و داروخانه ها بهشون دارو نمیدن، کسی که نداده چرا بچه دار میشه اون همه روش جلوگیری از بارداری هزینه اون روشها به مراتب خیلز کمتر از هزینه زایمان و بزرگ کردن یه بچه در فقر هست

    • بدون نام

      بعضی افراد چه راحت میگن تو که فقیر بودی چرا بچه خواستی؟!از کل ماجرای زندگی یه آدم فقط همین اندازه رو در نظر میگیرن، یعنی نهایت وظیفه ما آدمها نسبت به هم شده سرزنش.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج