۷۰۶۹۴۰
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

صاحب صندلی بهشت، یکی از این ۲۸ نفر است

روزنامه شرق نوشت: شورای شهر تهران روز گذشته پس از پایان التهاب استعفای شهردار تهران و مذاکراتی که بیشتر غیررسمی و در بیرون بهشت بود، در جلسه‌ای غیرعلنی که جدیدا نامش را «مشورتی» گذاشته‌اند، ۲۸ نفر از گزینه‌های پیشنهادی خود را برای شهرداری پایتخت معرفی کرد. به گفته اعضای شورا، قرار است تا ۲۳ اردیبهشت کلیددار خیابان بهشت را از میان این گزینه‌ها انتخاب کنند.

روزنامه شرق نوشت: شورای شهر تهران روز گذشته پس از پایان التهاب استعفای شهردار تهران و مذاکراتی که بیشتر غیررسمی و در بیرون بهشت بود، در جلسه‌ای غیرعلنی که جدیدا نامش را «مشورتی» گذاشته‌اند، ۲۸ نفر از گزینه‌های پیشنهادی خود را برای شهرداری پایتخت معرفی کرد. به گفته اعضای شورا، قرار است تا ۲۳ اردیبهشت کلیددار خیابان بهشت را از میان این گزینه‌ها انتخاب کنند.

شورایی‌ها صبح روز یکشنبه پشت درهای بسته تلاش داشتند تا از میان گزینه‌هایشان به تعداد جدی و کمتری برسند و البته درباره یک نفر از همکارانشان که جزء اصلی‌ترین گزینه‌های تعدادی از میان خودشان و دیگرانی در بیرون شورا بود، تصمیم بگیرند. علی اعطا، سخنگوی شورا، پس از جلسه هم‌اندیشی در توییتی این‌طور نوشت: «به‌ دلیل اینکه خروج هاشمی از شورا مستلزم استعفای ایشان است و استعفا باید در شورای شهر پذیرفته شود، به‌ خواسته ایشان رأی‌گیری استمزاجی انجام شد که بر‌ اساس آن نظر شورا این است که آقای هاشمی در شورا بماند».

مجید فراهانی نیز در همان جلسه شورا در توییتر خود نوشت: «در مورد آقای هاشمی وفاق‌جمعی بر حضور مؤثر ایشان در شورای شهر قرار گرفت و جمع‌بندی شد ایشان به‌جای شهرداری به هم‌گرایی و مدیریت شورا کمک کند». البته موافقان هاشمی مانند افشین حبیب‌زاده نیز اندکی پس از آن جلسه و در صحن شورا توییتشان را کردند. او نوشت: «محسن هاشمی بهترین گزینه برای شهرداری تهران است، ولی در‌ نهایت تصمیم با اکثریت شورای شهر است». اعضا برای پایان‌دادن به اختلافی که حتی به تهدید به استعفای چند عضو هم کشیده شد، تصمیم به رأی‌گیری غیررسمی غیرالزام‌آور (استمزاجی) که در همین جلسات حساس و غیرعلنی معمول است، گرفتند.

بر‌این‌اساس، با رأی اعضا که معلوم نشد چه نسبتی از رأی را داشته، تصمیم به ماندن محسن هاشمی در شورا گرفته و ماندن محسن هاشمی در شورای شهر تهران تصویب شد. شکل دیگر این ماجرا را این‌طور می‌توان توضیح داد؛ در‌صورتی‌که محسن هاشمی بخواهد با هدف پذیرفتن سمت شهرداری تهران از عضویت در شورای شهر استعفا دهد، استعفای او و احتمالا شهردار‌شدنش رأی نخواهد آورد.

البته ترکش‌های جلسه غیرعلنی اعضای شورا که پیش از جلسه رسمی و علنی برگزار شد، به جلسه علنی هم کشیده شد و اعضا در تذکرهای ابتدایی جلسه خود، حرف‌هایشان را برای تأکیدی مجدد مطرح کردند. درحالی‌که اعضا درباره محسن هاشمی تصمیم‌گیری کرده بودند، نام او در فهرست ۲۸ نفر اعلامی کانال علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران، به‌عنوان نفر آخر آمده بود و تعدادی از اعضا همچنان روی گزینه اصلی خود یعنی محسن هاشمی تأکید داشتند.

در واقع جلسه روز گذشته، جلسه تعیین‌تکلیف برای یک نامزد اصلی بود؛ اعضا می‌خواستند ابتدا محسن هاشمی را کنار خودشان نگه دارند و پس از آن سراغ گزینه‌های بعدی بروند. البته آن‌طور که مطلع شد، جلسه غیررسمی صبح دیروز، جلسه آرامی نبوده و قرار هم نیست این ناآرامی فعلا تمام شود. همان‌قدر که محسن هاشمی و به قول حسن رسولی «طرفداران محسن هاشمی» برای شهردار‌شدن او تأکید دارند، مخالفان او هم برای مقاومت در برابر این برنامه‌ریزی، تأکید دارند و این چالش زودهنگام برای اصلاح‌طلبان همان زنگ خطری است که باید شنیده شود.

حسن رسولی از طرفداران محسن هاشمی اعم از احزاب و اشخاص حقیقی عذرخواهی کرد و گفت: هاشمی بسیار بزرگ‌منشانه و اخلاقی در این موضوع موضع گرفت؛ البته جز این از خاندان هاشمی انتظار نمی‌رفت. او به سیره مرحوم آیت‌الله هاشمی رفتار و اعلام کرد که نظر جمع را می‌پذیرم. او شرایط قرار‌گرفتن در سمت شهردار و حتی بالاتر از این مسئولیت را دارد اما از این مسئولیت صرف‌نظر کرد و من به موکلین خود اطمینان می‌دهم که مصمم هستیم تا انتها شورایی را که به صورت یکپارچه تشکیل داده‌ایم، هم‌چنان به صورت منسجم نگه داریم. محمد سالاری هم که خود را مخالف خروج محسن هاشمی از شورا اعلام کرد، ضمن تشکر از همراهی هاشمی برای ماندن در شورا گفت: اگر در نهایت پس از بررسی صلاحیت هفت کاندیدای تصدی پست شهرداری تهران این افراد صلاحیت لازم را کسب نکنند قطعا در آن موقع موافق شهردار‌شدن هاشمی خواهم بود.

من مخالف حضور آقای هاشمی در کسوت شهرداری تهران بودم اما در برگه رأی خودم نوشتم که ما دوست نداریم ریاست شورا، شهردار شود چرا که انسجام شورا اهمیت بسیار زیادی دارد. محسن هاشمی که ابتدای جلسه دیروز همه را به انسجام و جلوگیری از تخریب چهره‌ها دعوت کرده بود، در جمع خبرنگاران با روی خندان و شوخ حاضر شد و به عادت همیشگی این ۸ ماه ریاست شورایش، با شوخی حرف‌هایش را هم گفت. رئیس شورای شهر تهران در واکنش به سؤال کنار‌گذاشته‌شدنش از میان گزینه‌های مطرح‌شده برای شهرداری تهران، گفت: «به دوستان گفتم که تا سه بار امکان رجوع وجود دارد و حتی پیشنهاد «محلل» را هم دادم. من همیشه آماده‌به‌خدمت هستم».

او گفت: امیدوارم اعضای شورا به فرد مطلوب رسیده و احتیاجی به حضور من نباشد؛ اما دقت داشته باشید که گزینه‌های اعلامی قابلیت‌های بالایی دارند و قطعا در نشست هم‌اندیشی با اعضای شورای شهر هفت نفر از آنها انتخاب می‌شوند. البته دقت داشته باشید که مسئولیت اسامی بر‌عهده اعضا است و به اعضا گفته‌ام که با اسامی‌ای که نوشته‌اید، صحبت کنید تا بعدا نگویند که چرا ما را نوشتید و حتی بگویند «کی بود کی بود من نبودم». اعضای شورای شهر تهران درحالی ۷ ماه بعد از پروسه چند‌ماهه انتخاب شهردار تهران دوباره این روند پروسه را (البته در مدتی بسیار کوتاه‌تر) طی می‌کنند که مدیریت شهری را پس از ۱۲ سال دوره مسئولیت اصولگرایان با یک نوع از سلیقه مدیریتی، در ‌اختیار گرفته‌اند.

شورای پنجمی‌ها از چند ماه قبل از حضور در شورا برای انتخاب شهردار و گزینه‌های خودشان فرصت و شرایط بررسی داشتند اما حالا باید از میان گزینه‌هایی که فقط چند‌ نفر آنها گزینه‌های جدیدی هستند، بررسی مجدد داشته باشند و شهرداری را انتخاب کنند که در عین برآورده‌کردن مطالبات آنها و مردم شهر تهران، یک‌باره بیمار نشود. درحال‌حاضر آقایان محمدعلی افشانی، علی اوسط‌‌هاشمی، محمدابراهیم انصاری‌لاری، مرتضی بانک، حبیب‌الله بی‌طرف، محمدعلي پنجه‌فولادگران، اسماعیل تبادار، احمد ترک‌نژاد، قاسم تقی‌زاده خامسی، محمدجواد تندگویان، محمود حجتی، سیدمحمود حسینی، محمد حقانی، پیروز حناچی، خواجه‌نصیر، مصطفی سلیمی، محمد‌رضا عارف، فرشید گلزاده، سمیع‌الله حسینی‌مکارم، محسن مهرعلیزاده، محمدحسین مقیمی، سید مناف‌هاشمی، حسین مرعشی، رضا ویسه، حجت‌الله میرزایی، جعفر موسوی، واعظ‌مهدوی و محسن هاشمی به‌عنوان گزینه‌های پیشنهادی اعضای شورای شهر تهران مطرح هستند که در روزهای آینده هفت نفر از آنها انتخاب می‌شوند تا برنامه‌های خود را ارائه دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خاک بر سر شورایی که از انتخاب شهردار در این مدت عاجز مونده.خب از چین وارد کنید!

    • ايراني

      همه شان ............فرقي ندارد كي باشد

    • رضا

      سلام
      یکی رو مثل آقای احمدی نژاد رو بیاورید به هیج حزبی تعلق نداشته باشد

    • بدون نام

      بلاخره طبیعی است در همان چهار چوب است مگر از تحصیل کرده های بیکار که خیلی بهتر از ان ها هستند انتخاب می کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج