جاباما
۷۰۶۹۹۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مذاکرات پیش از اجلاس سران دو کره آغاز شد

سومین دور از گفت و گوهای کاری مقام های دو کره برای رسیدگی و رایزنی به موضوعات مورد بحث در اجلاس سران دو کره از امروز دوشنبه شروع شد.

خبرگزاری ایرنا: سومین دور از گفت و گوهای کاری مقام های دو کره برای رسیدگی و رایزنی به موضوعات مورد بحث در اجلاس سران دو کره از امروز دوشنبه شروع شد.

هدف از مذاکرات این است که سند مربوط به گفت و گوهای اجلاس سران و مفاد و بندهایی که قرار است مورد مذاکره قرار گیرد، تدوین شود.

رهبران دو کره برای اولین بار پس از ۱۱ سال قرار است روز جمعه این هفته در خاک کره جنوبی با یکدیگر دیدار و گفت و گو کنند این سومین ملاقات سران دو کشور پس از سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۷ میلادی است و نخستین بار است که یک رهبر از کره شمالی برای گفت و گوها وارد کره جنوبی می شود.

مذاکرات کاری در روستای صلح در خاک کره شمالی و برای رایزنی درباره پروتکل امنیتی و پوشش رسانه ای اجلاس سران برگزار می شود و احتمال دارد که در باره «مصاحبه مطبوعاتی رهبران دو کشور پس از اجلاس سران» نیز بحث و رایزنی شود.

دو کشور اعلام آمادگی کرده اند که «مراحل اولیه دیدار رهبران دو کشور به صورت زنده پخش شود» و انتظار می رود که 'مون جائه این' رییس جمهور کره جنوبی در مرز دو کشور از 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی استقبال کند.

این اتفاقات در حالی می افتد که «رهبر کره شمالی پذیرفته است کشورش آزمایش های اتمی و موشکی بالستیک قاره پیما را پیش از این دیدار و قبل از اجلاس سران آمریکا و کره شمالی متوقف کند».

چرخش ناگهانی سیاست کره شمالی در گفت و گو با رهبران این کشور پس از آن صورت می گیرد که این کشور از سال ۲۰۰۶ میلادی «شش آزمایش اتمی و دهها آزمایش موشکی بالستیک دوربرد و قاره پیما» انجام داد.

'دونالد ترامپ' رییس جمهور آمریکا دیروز یکشنبه گفت که «بحران شبه جزیره کره به این زودی پایان نخواهد یافت» اما ابراز تمایل کره شمالی برای خلع سلاح هسته ای یک خبر خوشایند است.

وی در تازه ترین توییت خود آورده است که «مساله هسته ای کره شمالی هنوز تا پایان زمان زیادی می خواهد» اما همین زمان است که همه چیز را تعیین می کند.

ترامپ در پاسخ به انتقادها از آمریکا که در مذاکرات با کره شمالی تاکنون موفقیتی بدست نیاورده است، تصریح کرد: «ما چیزی از دست نداده ایم اما آنها می گویند برای خلع سلاح آماده هستند».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج