جاباما
۷۰۷۰۱۵
۲۳ نظر
۵۰۰۸
۲۳ نظر
۵۰۰۸
پ

رکود بازار مسکن تشدید می‌شود

تحقیقات از مشاوران املاک نشان می‌دهد بسیاری از سازنده‌ها تحت تاثیر ورود کامل بازار به فاز رونق در دو ماه گذشته، انتظار دارند هر ماه رقم قابل توجهی بر قیمت پیشنهادی خود اضافه کنند.

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: تحقیقات از مشاوران املاک نشان می‌دهد بسیاری از سازنده‌ها تحت تاثیر ورود کامل بازار به فاز رونق در دو ماه گذشته، انتظار دارند هر ماه رقم قابل توجهی بر قیمت پیشنهادی خود اضافه کنند.

با وجود اینکه واسطه‌های ملکی به آنها اعلام می‌کنند بازار کنونی کشش افزایش قیمت زیادی ندارد و با توجه به قرار گرفتن در آستانه ماه رمضان و کاهش موقت معاملات، این شیوه قیمت‌گذاری به روند حرکت بازار در مسیر رونق لطمه می‌زند، اما سازنده‌ها اصرار دارند قیمت پیشنهادی واحدهای نوساز خود را بین چند ۱۰۰ هزار تا بعضا یک میلیون تومان نسبت به آخرین معامله انجام و ثبت شده در اسفندماه افزایش دهند.

قیمت‌گذاری نجومی واحدهای نوساز بیشتر در مناطق مصرفی رخ داده و این وضعیت در مورد اغلب محله‌های مناطق لوکس تهران همچون مناطق یک و سه، صدق نمی‌کند.

سازنده‌ها در مناطق لوکس با درسی که از دوره رکود گرفته‌اند، می‌دانند که نباید به قیمت‌گذاری نجومی روی بیاورند و در‌صورتی به سود خود می‌رسند که متناسب با ارزش واقعی ملک، آپارتمان خود را قیمت‌گذاری کنند.

برخی از آنها آپارتمان‌های تکمیل شده خود را در سال‌های گذشته نفروخته‌اند و پس از دو تا سه سال خالی ماندن ملک تحت تاثیر رکود، اکنون فرصت را مغتنم می‌شمارند و به همین خاطر از رویه قیمت‌گذاری سازنده‌های مناطق مصرفی پیروی نمی‌کنند.

مشاوران املاک در مناطق مصرفی نیز اذعان می‌کنند که در یکی دو هفته گذشته بسیاری از متقاضیان واحدهای نوساز با مشاهده قیمت‌های نجومی برخی از سازنده‌ها ناامید شده و املاک ۴ تا ۷ سال ساخت را در صدر جست‌وجوی خود قرار داده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امير

      فقط مسكن؟؟؟كل كشور رو ركود گرفته ١ ماه از سال ميگذره وضعيت ١٠٠ برابر بدتر از پارسال شده

    • بدون نام

      مشتري وجود نداره،ركود كامل هست،ركود بي سابقه، الان تو كرج و فرديس كاهش قيمت هم داشتيم ،كه هيچ خريد و فروشي هم نميشه

    • بدون نام

      اره من خودمم شاهد بودم بعضی مالکین محترم بوی کباب به مشامشون خورده ولی بیچاره ها نمیدونن که دارن خر داغ میکنن.
      هیچ کسی با این قیمت های عجیب و غریب معامله انجام نمیده و مطمئنا واحد هاشون چند سالی باید روی دستشون باد بکنه.

    • بدون نام

      مطمین باشید با وجود اینهمه خونه خالی که تو سطح کشور هست و همشون هم خالی از سکنه میباشد بزودی زود روزی میرسد که بازار مسکن نیز مثل بازار موبایل میشود

    • بدون نام

      نمیدانم خود کرده را گردن دبگران انداختن چرا، وقتی بعضی از کارشناسان مسکن و مسعولان مربوطه و صذحب نظران، مدام بصورت تبلیغاتی به دروغ خبر از گرانی مسکن و احتمال و وعده گرانی میدادند، خب مسلم است که فروشندگان فریب خورده و توهمی میشوند و نا خواسته وبی اختیار به افزایش قیمت کاذب و رکودی غیر قابل فروش رو میاورند که بیشترین ضرر را نیز خودشان با به فروش نرفتن ملکشان میبینند.

    • بدون نام

      رکود شدیدی مسکن رو فرا گرفته

    • بدون نام

      به خاطر عدم نظارت هست
      چرا باید هر کسی که از راه رسید یه قیمت فضایی بده
      جیب مردم هم تا یه حدی کشش داره

    • بدون نام

      مهمترین اشتباهی که سرمایه داران فروشنده مسکن میکنند این است که همه مستاجران را متقاضی خانه میدانند، ولی اینطور نیست، متقاضی واقعی کسی است که توان خرید داشته باشد، اگر از همه مستاجران تحقیق به عمل اید حدودا از صد مستاجر، یکی، ان هم با وام میتواند خانه بخرد، که جمع انها، ده در صد خانه های مورد فروش هم نمیشود، ممکن است هزار نفر به بنگاه املاک جهت قیمت گرفتن خانه مراجعه کنند، که تنها یکی از انها با وام توان خرید داشته باشد، ان هم اگر قیمت ثابت بماند .

    • بدون نام

      در هر افزایش کاذب قیمتی در بازار مسکن، جهت فروش کاهش قیمتی هم بوده، و اگر فروشندگان نمیخواهند خانها شون به فروش نره، تا دیر نشده، قیمت کاذب و غیر قابل فروش را سریع پایین بیاورند.در غیر اینصورت منتظر ضرر و عواقب جبران نا پذیر ان باشند.

    • بدون نام

      چرا دولت برای گرانی مسکن کاری نمی کنه؟

      چرا دولت به فکر مستاجران نیست؟

      پس کی می توانیم خانه بخریم؟

      چرا مسکن را بیخودی گران می کنید؟

      این چه وضعیه برای مملکت درست کردین؟

      وزیر مسکن چی کار داره می کنه؟

      بانک مسکن چی کار می کنه؟

    • بدون نام

      چه بهتر خدا کنه رکود سنگین توی مسکن و خودرو سالهای سال باقی بمونه . فقط دلمون به این خوشه

    • بدون نام

      با سلام اکثر مسکن مهر ها خالی هستن وکسی خریدار نیست

    • بدون نام

      وقتی که خود مسئولین ما میگن مسکن گرونتر میشه خوب مسلمه که سازندهای واحد های نوساز طمع میکنن که بیشتر واحداشونو خالی نگه دارن و متاسفانه هیچ هیچ نظارتی به این همه واحد خالی نیستش
      و در واقع همین مالکین واحد نوسازن که دارن قیمت بازارو تعیین میکنن چون بقیه واحدای سن دار دارن بر هنین اساس قیمت گذاری میشن
      از همه بدتر اینه که باند مافیای املاک و سازنده تو بعضی از منطقه ها مثل ۵ از همه قدرتمند تر دارن عمل میکنن
      اگر امثال ما خریدارا بتونیم با صبر کردن یه تو دهنی به این قیمتای مسخرشون بزنیم شاید اینقدر دور ورندارن
      وای کاش که بتونن کاری کنن که درصد سود این املاکو از قیمت خونه جدا کنن اونا که بدشون نمی اد قیمتا هر شب بالاتر بره بالاخره سود اونا هم داره رشد میکنن

    • بدون نام

      قيمت اتفاقا در حال كاهشه ،پول تو بازار طلا رفته

    • متذکر

      تذکرات زیادی در یکسال گذشته در مورد به کما رفتن مسکن داده شد! مسئولان و کارشناسان مسکن که ظاهراً خود نیز صاحب برج و ساختمان هایی بودند با سیر در ابرها هر بار و هر ماه با ارائه آمار کاذب با القای افزایش قیمت مسکن در حد تورم و حتی حداکثر تا 20%، خود و فروشندگان مسکن را تحریک به افزایش قیمت می کردند درحالیکه تقاضای کافی وجود نداشت و با طمعکاری بجای افزایش 10% در سال فکر می کردند باید هر روز 10% الی 20% به قیمت مسکن اضافه نمایند. بالاخره آنچه نباید می شد شد و مسکن به کما رفت. همانطور که بارها گفته شده برای خروج از این وضعیت باید قیمت مسکن بیش از نصف کاهش یافته و واقعی گردد. اگر قرار بود ملت درآمد روزانه و یا ماهانه شان انقدر زیاد باشد که جوابگوی افزایش 70 درصدی مسکن را بدهد دیگر نیاز نبود که بدنبال آپارتمان بگردد و یکباره سفارش ویلا می داد!

    • سعید

      انشأالله که قیمت مسکن راکت بمونه تا حال بنگاهدارها و سازندها خوب گرفته بشه. آمین.

      پاسخ ها

      • قاسم خان

        همه فکر فروش بودیدخدایی یادتون رفته زمین لرزه اومد

    • حسین

      شما به این لونه موش ها میگید مسکن!!

    • قاسم خات

      ما خونه و زمین که داشتیم شد تخه ولی الان ملک گرون بشه اخه کی میخره که شما افزایش دارید با چه اعتمادی خونه بخرن با وضعیت زلزله و عدم ایمنی و استحکام
      چه فرقی کردی یک ماه تو ماشین پارک خوابیدیم یادتون رفته

    • احسان

      دراين دو ماه اخير قيمت خيلي چيز ها هم مانند خودرو چندين درصد افزايش داشته قيمت شيرآلات ، رادياتور ، آلومينيم ، و.. هم تحت تاثير افزايش قيمت ارز قيمت تمام شده اون ها افزايش پيدا كرد ، و از همه بيشتر افزايش تورم هست كه برا مثال طرف بي ام و ايكس ٤، ٥ ماه پيش خريده ٤٠٠ ميليون الان همون ماشين شده ٧٠٠ ميليون خود همين افزايش قيمت و تورم ها باعث افزايش قيمت مسكن و كاهش قدرت خريد ميشه مگه ماشيني كه ٢٣٠ ميليون بوده الان شده ٣٨٠ ميليون تازه بازم ميخوان افزايش قيمت بدن كسي اعتراض كرد طبيعتا ملك متناسب با افزايش تورم افزايش ميابد و قدرت خريد مردم پايين مياد با اين تفاوت كه كسي كه پولش به يه آپارتمان ١٠٠ متري ميرسيد اون موقع بايد آپارتمان ٨٠ متري بخره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از راهنمائیت ممنونیم فرض کنیم قیمت مصالح و لوازم ساختمانی افزایش پیدا کرده باشه اولاً نمی تونسته بیشتر از نرخ تورم که 10% است بالا بره ثانیاً این افزایش ناچیز نمیتونه باعث افزایش 2 الی 4 میلیونی هر متر آپارتمان بشه بلکه می تونه نهایت متری 10 الی 20 هزار تومان در هر متر خونه اثر داشته باشه

    • عباس

      به خاطر رشد نقدینگی افزایش بسیار شدید خواهد بود

    • بدون نام

      همش از گور دولت بلند می‌شه، دلار رو که گرون کنه پول ملی بی‌ارزش و همه چی گرون می‌شه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج