جاباما
۷۰۷۰۳۵
۳ نظر
۵۰۱۹
۳ نظر
۵۰۱۹
پ

جذاب‌ترین خودرو‌های مفهومی تاریخ

در ادامه قصد داریم در بین تمامی خودرو‌های مفهومی که تاکنون معرفی شده‌اند به جذاب‌ترین این خودرو‌ها اشاره کنیم.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: سلاطین خودروسازی سالیان سال است که خودروهای مفهومی مختلفی را معرفی می‌کنند، این خودروها طراحی‌های جسورانه‌ای دارند و با نگاهی به آینده طراحی شده‌اند. هر کدام از شرکت‌های تولید کننده خودرو رویکرد متفاوتی به خودروهای مفهومی دارند، به رخ کشیدن توانمندی‌های یک شرکت در تولید خودرو، کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سبک طراحی خودرو از علاقه‌مندان و برطرف کردن عیب‌های نسخه‌های قبلی برای رسیدن به نمونه‌‌ای کامل و بی‌عیب و نقص از خودرو را می‌توان از اصلی‌ترین دلایل تولید خودروهای مفهومی نام برد. با این حساب در ادامه قصد داریم در بین تمامی خودروهای مفهومی که تاکنون معرفی شده‌اند به جذاب‌ترین این خودروها اشاره کنیم.

خودروی مفهومی ولوو ونوس بیلو ۱۹۳۳

جذاب‌ترین خودرو‌های مفهومی تاریخ

این فهرست را با خودرویی شروع می‌کنیم که به ادعای بسیاری از بزرگان این صنعت به‌عنوان اولین خودروی مفهومی دنیا قلمداد می‌شود، این خودرو در سال ۱۹۳۳ با هدف دریافت نظرهای مخاطبین در خصوص نحوه طراحی آیرودینامیک به کار گرفته شده در این محصول معرفی شد. طراحی عریض قسمت جلو خودرو، تعبیه کردن چراغ‌ها در جلو و طراحی خمیده جلو‌پنجره این خودرو نظرهای مختلفی را از کارشناسان خودرو دریافت کرد. این خودرو هرگز روی بازار را ندید و به تولید انبوه نرسید اما خودروی PV۳۶ Carioca که در سال ۱۹۳۸ راهی بازار شد طراحی‌های زیادی را از خودروی مفهومی ولوو ونوس بیلو وام گرفت.

خودروی مفهومی بی‌.‌ام‌.‌و توربو سال ۱۹۷۲

جذاب‌ترین خودرو‌های مفهومی تاریخ

در سال ۱۹۷۲ مونیخ میزبان بازی‌های المپیک بود، در نتیجه بی.‌ام‌.‌و که مقر این شرکت در مونیخ واقع است چنین موقعیتی را به‌فال نیک گرفت و شاهد معرفی خودروی مفهومی بی‌.‌ام.‌و توربو در این سال بودیم. این خودرو به لحاظ ظاهر شباهت‌‌های زیادی به فراری‌های آن زمان داشت و قسمت‌هایی از خودروی معروف بی‌.‌ام‌.‌و ۲۰۰۲ را در این خودرو شاهد بودیم که در این زمینه می‌توان به کابین و قرار گرفتن موتور در وسط خودرو اشاره کرد.

خودروی مفهومی شورولت آرووِت (AEROVETTE) سال ۱۹۷۶

جذاب‌ترین خودرو‌های مفهومی تاریخ

اگر از طرفداران برند شورولت باشید حتماً به خوبی می‌دانید که این برند با قرار دادن قرارگیری موتور خودرو مابین محورهای جلو و عقب یک خودرو غریبه نیست و چندین دهه است که سودای چنین کاری را در سردارد. خودروی مفهومی شورولت آرووت نیز ماحصل یکی از همین طراحی‌هاست، در سال ۱۹۷۳، شورولت کوروت ۴ Rotor به عنوان یک خودروی کوپه که موتور آن در قسمت وسط قرار گرفته است معرفی شد. این خودروی مفهومی نیز روی تولید انبوه را ندید و در اواخر سال ۱۹۸۰ شورولت از این محصول و قرار دادن موتور در وسط خودرو دست کشید.

خودروی مفهومی ولوو توندرا ۱۹۷۹

جذاب‌ترین خودرو‌های مفهومی تاریخ

ولوو از قدیم به‌عنوان یک شرکت تولیدکننده خودروهای ایمن و قابل‌اعتماد معروف بوده است، اما خودروهای سابق ولوو ظاهری ماجراجویانه نداشتند، به‌همین منظور در سال ۱۹۷۹ ولوو با خانه طراحی بِرتونه در ایتالیا برای ساخت خودرویی جذاب و آینده‌نگرانه هم‌پیمان شد. نتیجه این کار خودروی مفهومی توندرا بود، این خودرو عملاً یک سدان ۲ در به حساب می‌آید که قسمت عقب آن تیز و کشیده طراحی شده است. توندرا نیز مانند بسیاری دیگر از خودروهای مفهومی روانه بازار نشد اما تأثیر مهمی در طراحی‌ خودروهای آینده داشت و سیتروئن بی‌ایکس که در سال ۱۹۸۲ راهی بازار شد ایده‌های زیادی را از توندرا قرض گرفت.

خودروی سوبارو اف ۶۲۴ استرِمو ۱۹۸۷

جذاب‌ترین خودرو‌های مفهومی تاریخ

بیشتر خودروهای سدانی که در سال ۲۰۰۰ راهی بازار شدند طراحی خود را مدیون خودروی مفهومی سوبارو اف ۶۲۴ استرمو هستند. سیستم انتقال نیرو به چهار چرخ خودرو و دوربین در قسمت انتهای خودرو را می‌توان از مواردی دانست که در این خودروی مفهومی شاهد بودیم. سوبارو اف ۶۲۴ استرمو هرگز راهی بازار نشد اما خودروهای مختلفی از سوبارو که در دهه ۱۹۹۰ میلادی عرضه شد طراحی خود را از این خودروی مفهومی الهام گرفته بودند.

خودروی مفهومی کرایسلر آتلانتیک ۱۹۹۵

جذاب‌ترین خودرو‌های مفهومی تاریخ

کرایسلر آتلانتیک زمانی که معرفی شد کارشناسان زیادی را در صنعت خودرو انگشت‌ به‌ دهان گذاشت، این خودروی اسپرت و کوپه شباهت‌های زیادی به بوگاتی آتلانتیک داشت و یک پیشرانه V۸ با ۳۶۰ اسب‌بخار نیرو را در این خودروی مفهومی شاهد بودیم.

خودروی مفهومی بنتلی هونادیرِس (HUNAUDIÈRES) ۱۹۹۹

جذاب‌ترین خودرو‌های مفهومی تاریخ

طرفداران صنعت خودرو به خوبی به خاطر دارند که در سال ۱۹۹۸ گروه خودروسازی فولکس‌واگن ، بنتلی‌ را خریداری کرد. در آن زمان مدیران این دو شرکت بزرگ هم عقیده بودند که بنتلی آینده‌ درخشانی برای حضور در صنعت خودروسازی بریتانیا دارد. به همین منظور شاهد طراحی و معرفی خودروی مفهومی بنتلی هونادریرس بودیم. این خودروی قدرتمند از یک پیشرانه ۸ لیتری با ۱۶ سیلندر بهره گرفته بود و مقدار ۶۲۳ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌داد.

خودروی مفهومی لینکلن کنتیننتال ۲۰۰۲

جذاب‌ترین خودرو‌های مفهومی تاریخ

طراحی سپر صاف و دراز و تقارن دستگیره‌های در عقب و جلو اولین چیزهایی بودند که در خودروی مفهومی لینکلن کنتیننتال ۲۰۰۲ نظر‌ها را به خود جلب می‌کرد، لینکلن در طراحی این خودرو ترکیبی از طراحی خودروهای لینکلن در دهه ۶۰ میلادی را با ایده‌هایی نوآورانه گرد هم آورده بود. لینکلن کنتیننتال ۲۰۰۲ در همان سالی که رونمایی شد در یک حراجی به فروش رسید.

فولکس‌واگن گلف GTI W12-650 سال ۲۰۰۷

جذاب‌ترین خودرو‌های مفهومی تاریخ

طرفداران فولکس‌‌واگن گلف به‌خوبی می‌دانند که مدل GTI فولکس‌واگن گلف همیشه شاهد تعبیه شدن موتور خودرو در قسمت جلو است اما فولکس‌واگن در گلف GTI W۱۲-۶۵۰ طرحی نو درانداخت و موتور این خودرو را به سمت عقب تغییر مکان داد. نمونه مفهومی فولکس‌واگن گلف GTI W۱۲-۶۵۰ نسبت به گلف GTI صدای کمتری داشت و به لحاظ وزن نیز رژیم گرفته بود. فولکس‌واگن به این خودرو روی خوش نشان نداد و اکنون در موزه فولکس‌واگن شاهد آن هستیم.

خودروی مفهومی تویوتا کیکای ۲۰۱۵

جذاب‌ترین خودرو‌های مفهومی تاریخ

این خودروی مفهومی در نمایشگاه خودروی توکیو در سال ۲۰۱۵ رونمایی شد و ظاهری کاملاً جاه‌طلبانه و غیر عادی داشت. نحوه قرارگیری موتور و سایر قطعات این خودرو به گونه‌ای طراحی شده بود تا نظر افرادی که به قطعه‌های مختلف خودرو علاقه دارند را به خود جلب کند. این خودروی مفهومی جالب قادر بود ۳ سرنشین را در خود جای دهد و از سیستم هیبریدی الکتریکی و بنزینی بهره می‌برد.

خودروی مفهومی هوندا آربان ای‌وی (Urban EV) ۲۰۱۷

جذاب‌ترین خودرو‌های مفهومی تاریخ

در این قسمت به جدیدترین خودروی مفهومی این فهرست رسیدیم که همین چند هفته پیش هوندا آن را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی کرد، هوندا آربان ای‌وی یک خودروی کامپکت جمع‌و‌جور به‌حساب می‌آید که طراحی آن از خودروهای قدیمی الهام گرفته شده است. برخلاف سایر خودروهای مفهومی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم شاید عمر هوندا آربان ای‌وی به دنیا باشد چرا که هوندا وعده داده تا این خودرو با ظاهری اسپرت و جوان‌پسند در سال‌ ۲۰۱۹ راهی بازار شود.

خودروی مفهومی لامبورگینی تِرزو میلِنیو (Terzo Milennio) ۲۰۱۷

جذاب‌ترین خودرو‌های مفهومی تاریخ

این خودرو ماحصل همکاری انستیتو فناوری ماساچوست و لامبورگینی است و با خودرویی طرف هستیم که شبیه آن را شاید در فیلم‌های علمی‌تخیلی دیده باشید. حضور چهار پیشرانه الکتریکی و بدنه‌ای که از الیاف کربن ساخته شده است را می‌توان از ویژگی‌های برجسته این لامبورگینی مفهومی دانست. جالب است بدانید الیاف کربن به‌ خدمت گرفته شده در بدنه این خودرو می‌توانند الکتریسته را در خود نگه‌ دارند و در صورت ایجاد آسیب‌های جزئی این الیاف خاصیت خودترمیمی دارند.

خودروی مفهومی جنسیس اسنشیا ۲۰۱۸

جذاب‌ترین خودرو‌های مفهومی تاریخ

این خودرو در راستای افزایش تقاضای بازار به خودروهای الکتریکی طراحی شده است و با سایر خودروهایی که تاکنون از جانب جنسیس معرفی شده تفاوت‌های زیادی دارد. برند کره‌ای جنسیس برای ساخت این خودروی مفهومی از الیاف کربن کمک گرفته و در نتیجه با خودروی سبک وزنی طرف هستیم که به چندین پیشرانه الکتریکی مجهز است. وظیفه تأمین انرژی این موتورهای الکتریکی بر عهده باتری لیتیوم آیون است و این کوپه مفهومی به لطف این موتورها قادر است در عرض ۳ ثانیه به شتابی برابر با ۹۶ کیلومتر دست پیدا کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با تعجب اومدم ببینم خودروی مفهومی دیگه چیه ؟!!! متن رو خوندم هم نفهمیدم چیه...از حد فهم من انگار خارج بود

    • بدون نام

      اینا خودرو مفهمی ان خودروهایی که طراحی میشن تا هم بازخورد مردم رو ببینن هم زبان طراحی اینده شرکت خودرو سازی رو ببینن

    • بدون نام

      بدک نبودن ولی خداییش به پای طرح مفهومی سمند شاسی بلند نمیرسیدن.اصلا خداااااااااای طراحی و اینده نگریه ها.برید تو نت عکسشو سرچ کنید از هیجان موهای بدنتون سیخ میشه!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج