۷۰۷۱۰۱
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

انعقاد بزرگترین قرارداد نفتی با ارتش در مکران

قرارداد خط لوله ایرانشهر – چابهار بین وزارت نفت و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور وزرای دو وزارتخانه امضا شد.

خبرگزاری ایلنا: قرارداد خط لوله ایرانشهر - چابهار بین وزارت نفت و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور وزرای دو وزارتخانه امضا شد.

بیژن نامدار زنگنه در مراسم امضای قرارداد خط لوله گاز ایرانشهر - چابهار که بین وزارت نفت و وزارت دفاع امضا شد اظهار داشت: امروز روز مهمی برای صنعت نفت و منطقه مکران است. از این جهت که این منطقه به لحاظ راهبردی و توسعه اهمیت داشته و تاکید جمهوری اسلامی ایران بر توسعه آن بوده است.

وی ادامه داد: بخشی از منطقه مکران از جاسک آغاز می‌شود که پایانه نفتی در آن احداث شده که ابتدای سال ۹۹ فعال می‌شود همچنین برنامه احداث پالایشگاه و پتروشیمی را در منطقه داریم. بخش شرقی مکران نیز منطقه چابهار و کنارک است که علاوه بر نقش بندری واحدهای پتروشیمی در آن احداث خواهد شد که منجر به تحول در این منطقه کلیدی و دسترسی به اقیانوس هند خواهد شد.

وزیر نفت با بیان اینکه گازرسانی به سیستان و بلوچستان برای ما اهمیت زیادی داشته است گفت: سیستان و بلوچستان تنها استانی است که گاز نداشتیم که گازرسانی به این استان را از اردیبهشت سال گذشته افتتاح کردیم و اکنون توسعه در حال انجام است و یکی دیگر از برنامه‌های ما نیز گازرسانی به چابهار و کنارک و مکران است که البته پیش از گازرسانی به منازل به لحاظ تامین گاز صنعت اهمیت دارد.

وی با اشاره به پروژه خط لوم گاز ایرانشهر - چابهار تصریح کرد: این پروژه با اهتمام و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نیروهای مسلح ا نجام می‌شود و تمام منابع ۱۳۰۰ میلیارد تومانی آن غیر از ورق لوله که توسط شرکت گاز تامین می‌شود را تامین خواهند کرد.

زنگنه ادامه داد: با اجرایی شدن این پروژه دو کارخانه تولید متانول احداث می‌شود که سود آ‌ن از محل بازپرداخت هزینه‌ها برداشته می‌شود.

وی با یادآوری اینکه پروژه خط لوله گاز ایرانشهر - چابهار طی چهار سال به نتیجه خواهد رسید بیان کرد: این پروژه نمایانگر اراده وزارت دفاع برای اتمام سریع کار است ضمن اینکه بزرگترین پروژه‌ای است که تاکنون وزارت نفت با بخش ارتش وزارت دفاع داشته و این به دلیل اهمیت استراتژیک توسعه در منطقه مکران است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      ایکاش ارتش وارد چنین مراوداتی نمی شد

    • بدون نام

      گل بود و به سبزه اراسته شد ! قوای نظامی رو از طرحهای اقتصادی و تجاری خارج کنید که فاجعه بار هست

      پاسخ ها

      • چهار شنبه

        پنجاه، پنجاه. قبوله؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج