۷۰۷۱۲۵
۱۰ نظر
۵۰۰۹
۱۰ نظر
۵۰۰۹
پ

سه پیشنهاد غرب به پوتین برای عدم حمایت از اسد

روزنامه فرانکفورتر آلگمانیه نوشت، آمریکا، آلمان و اروپا سه پیشنهاد به رئیس‌جمهوری روسیه برای حمایت نکردنش از بشار اسد داده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: روزنامه فرانکفورتر آلگمانیه نوشت، آمریکا، آلمان و اروپا سه پیشنهاد به رئیس‌جمهوری روسیه برای حمایت نکردنش از بشار اسد داده‌اند.

روزنامه فرانکفورتر آلگمانیه تسایتونگ به نقل از منابع با نفوذ در سیاست خارجی دولت آلمان نوشت: ارتباط غرب با روسیه درباره توقف حمایت این کشور از بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه بر پایه قاعده "داد و ستد" است.

این مسؤولان می‌گویند که پیشنهادهای غرب شامل تضمین ابقای روسیه در پایگاه‌های نظامی‌اش در سواحل سوریه و حمایت مالی و اذعان غرب به این مساله است که روسیه قدرتی است که بدون آن حل هیچ مشکلی در جهان ممکن نیست.

تضمین و به رسمیت شناختن

فراکفورتر نوشت: همگان در برلین اهمیت دو پایگاه نظامی روسیه در بندر طرطوس و فرودگاه لاذقیه را می‌دانند که به منزله همه چیز برای روسیه در جنوب تنگه بسفر است چراکه بدون این دو پایگاه دریای مدیترانه کاملا در اختیار ناتو قرار می‌گیرد و نقش این دو پایگاه سنگ بنای تنظیم رفت‌وآمد و عملیات زیردریایی و ناوهای هواپیمابر روسیه در منطقه بین تنگه داردانل و کانال سوئز و تنگه جبل طارق است.

این روزنامه به نقل از دو نماینده حزب دموکرات مسیحی در کمیته روابط خارجه پارلمان آلمان نوشت: ابقای بشار اسد در قدرت ادامه حضور روسیه در این دو پایگاه را تضمین می‌کند.

نماینده‌های آلمانی گفتند: نگرانی روسیه درباره احتمال تردید هر دولت سوری دموکراتی نسبت به مشروعیت این حضور اولویت را به تمرکز غرب بر موضوع این دو پایگاه و دادن تضمین به روس‌ها برای ماندن در آن بعد از برکناری اسد از طریق توافق صلح می‌دهد.

به اعتقاد این دو سیاستمدار آلمانی، از این رو باید پوتین را در حمایت از راه حل سیاسی و مذاکرات صلح واقعی در سوریه مجاب کرد.

فرانکفورتر به نقل از کارشناسان سیاست خارجه آلمان درباره پیشنهاد دوم مربوط به پول نوشت: سوریه یک کشور شکست‌خورده است و روسیه در این کشور سربازان و پول‌هایش را صرف می‌کند. این بعد ورودی برای غرب جهت ترغیب روس‌ها به حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه با نظارت سازمان ملل و تضمین پرداخت میلیاردها دلار از سوی غرب و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای بازسازی است.

نفوذ بین‌المللی

این روزنامه آلمانی نوشت: پیشنهاد سوم مهم‌ترین پیشنهاد غرب است. براساس این پیشنهاد نفوذ جهانی مسکو تضمین شده و یک ابرقدرت به حساب خواهد آمد.

یکی از سیاستمداران وزارت خارجه آلمان می‌گوید: روش آلمان و هم‌پیمانانش برای پایان جنگ سوریه متأسفانه به طور کامل از طریق دادن نفوذ جهانی به روسیه انجام می‌شود. این پیشنهاد غرب اذعان به واقعیت است نه تسلیم شدن و اینکه جایگزین‌های دیگری برای پایان بحران سوریه به دلیل حمایت روسیه از بشار اسد وجود ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      میخوان سرش رو گول بمالند :)

    • بدون نام

      دولت سوری دموکرات!! هه! این اروپاییهای احمق هنوز نمی دونند وقتی در مورد خاورمیانه حرف می زنند در مورد چی حرف می زنند .نتایج همه دخالتهای جاهلانه شون در این منطقه رو هم دهه هاست داریم می بینیم و باز عبرت نمی گیرند ...

    • بدون نام

      اگه داعش در سوریه پیروز شده بود باز این پیشنهاد رو میدادید؟

    • بدون نام

      تمام ترس روسیه ازدست دادن پایگاه های مشرف به تنگه بسفر است چون اگر این تنگه بسته بشه روسیه عملا شش ماه از سال که دردریای بارتیک یخبندان است ارتباط تجاری ونظامی اش با دنیا قطع میشه .اون وقت ماها در چه فکری هستیم .

    • بدون نام

      روسیه همین الان هم ابرقدرت به حساب میاد عرب نباید در مسله اوکراین ‌شب جزیره کریمه دخالت میکرد .الان اروپا وامریکا فقط یک را پیش رو دارن یا به حمایت از اسرائیل پایان دهن و کشور مستقل فلسطینی را ایجاد کنن ودست از برکناری بشار اسد بردارن. یا به جنگ با روسیه فکر کنن

    • بدون نام

      به نظر من حمایت روسیه از بشار اسد بخاطر اینکه اگر سوریه را هم از دست بدهن کل خاورمیانه به دست آمریکا خواهد افتاد روسیه یک کشوره در محاصره خواهد بود که دیگه حرفی برای گفتن نخواهد داشت .مگه نه بشار اسد باشد یا شخص دیگر برای روسیه فرقی نمیکند

    • بدون نام

      آره جون خودتون، شما که برای سر روسها جایزه میگذارید جاسوسش مسموم و برچسب ترور میزنید همه جور تحریمش میکند‌
      حالا چی شده دایه دلسوز روسیه شدین‌..
      پاچه خواری نکنید که پوتین همون کسی هست جریان اوکراین با الحاق کریمه نقش بر اب کرد‌.
      یقینا روسیه بخاطر راهبرد خویش از سوریه به هیچ قیمتی عقب نخواهد نشست و هرگز انهایی که تجارت تروریستی در منطقه پیاده کردن به اهداف خود برسند .
      و همه این دست دلبازی بخاطر نفوذ اسراییل و خطر ایران در همسایگی جولانه

    • بدون نام

      روسها بیشترین امتیاز را می گیرند و در نهایت پشت ایران و سوریه را خالی می کنند

      این عادت روسها هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدای پیشنهاد خوبی هست باید از هر طرف باد اومد چهار شاخ بزنی .

    • وحيد

      هيچ جاش بوى دلار نمياد بدون پول محال روسيه قبول كنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج