۷۰۷۱۷۹
۳۲ نظر
۵۰۰۴
۳۲ نظر
۵۰۰۴
پ

افزایش قیمت دوباره مسکن در تابستان

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه در تابستان قیمت مسکن در حد تورم افزایش می‌یابد، گفت: با کمبود عرضه مسکن برای متقاضیان واقعی در بازار مواجه هستیم.

خبرگزاری ایلنا: نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه در تابستان قیمت مسکن در حد تورم افزایش می‌یابد، گفت: با کمبود عرضه مسکن برای متقاضیان واقعی در بازار مواجه هستیم.

حسام عقبایی درباره وضعیت بازار مسکن اظهار داشت: در سه ماه پایانی سال گذشته تغییرات محسوسی را در بازار مسکن شاهد بودیم به طوری که در بهمن ماه سال ۹۶ قیمت مسکن به طور نامتعارف تا ۱۷ درصد رشد پیدا کرد.

وی ادامه داد: یک ماه سپری شده از سال جدید هنوز در بازار مسکن تغییراتی دیده نمی‌شود البته مانند سنوات گذشته در سال جدید درصدی بر قیمت خانه‌ها اضافه می‌شود اما وقتی مالکان با عدم استقبال از سوی بازار مواجه می‌شوند در خرداد ماه و اواخر اردیبهشت قیمت‌ها را به‌‌ همان قیمت‌های قبل بر می‌گردانند و این افزایش قمیت در برخی از محله‌ها و محدوده‌ها به همین دلیل است.

عقبایی افزود: این روند را در سال‌های رکود بین سال‌های ۹۲ تا ۹۵ هم شاهد بودیم که از جو روانی بازار به دلیل ورود به سال جدید و تغییر قیمت‌ها نشات می‌گیرد.

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به وضعیت بازار مسکن در تابستان اظهار داشت: حجم معاملات در بازار مسکن در سه ماه دوم سال افزایش خواهد یافت و به دنبال ان با افزایش قیمت مسکن در حد تورم مواجه خواهیم شد.

عقبایی گفت: به دلیل اینکه افزایش قیمت اصلی در بهمن ماه سال گذشته رخ داده است در تابستان امسال افزایش قیمت در حد تورم خواهد بود و در شهرهای کوچک هم این افزایش قیمت پیش بینی نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه با کمبود عرضه مواجه هستیم، ادامه داد: مشکل بازار مسکن کشور این است که با کمبود عرضه متناسب با نیاز واقعی کشور مواجه هستیم و متاسفانه مسکن کافی برای متقاضیان واقعی بازار وجود ندارد.

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه شروط محدود کننده صندوق پس انداز یکم شرایط بازار را سخت‌تر کرده است، گفت: در حال حاضر با سر رسید وام‌های خرید مسکن قدرت خرید مردم به ویژه دهک‌های متوسط افزایش یافته البته این قدرت خرید متناسب با خرید خانه‌های کم متراژ است اما شرط تعلق وام به خانه‌های زیر ۱۵ سال باعث کمبود عرضه در بازار و افزایش قیمت خانه‌های مشمول این شرط شده است.

عقبایی با بیان اینکه دولت باید هر چه سریع شروط محدود کننده را حذف کند، گفت: یکی دیگر از شرایط ارائه تسهیلات و ارائه اوراق، هزینه بالای خرید این اوراق است به طوری که یک پنجم ارزش این اوراق باید صرف خرید آن شود که در هیچ کجای دنیا چنین چیزی وجود ندارد و این به نگاه سودجویانه و رویکرد تجاری بانک‌ها برمی گردد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا اینقدر خبرهای ضدو نقیض میدین ؟!همین الان تو اخبار داغ تیتر "رکودبازامسکن تشدیدمیشود"هست.
      ولی آنچه مسلم هست اینه که حالاحالاها رکودبازارمسکن ادامه داره هرچقدرهم شایعه کنن قراره گرون بشه ، چون مردم پول ندارن خبری از رونق بازار نیست.زمستون اومدن گفتن رونق گرفته و قیمتهارو بالابردن و نتیجه اش این شد الان معاملات ۵۰%کمترشد.

    • بدون نام

      اقای عقبایی شما ومجلس باید یه فکر بهتری بکنید حرف سال۹۲را اجرایی کنید نه اینکه هرسال مستاحر دنبال خون بگرده چرا متاسفم برای خودم ومردم که برای یک سر پناه کلی پول باید بدن

    • بدون نام

      عمرا اگه گرون تر بشه، چون دوسه ماه قبل به شکل نجومی گرون شد و بازار از رکود به کما رفته، و با این قیمتها هیچ انسان عاقلی خرید نمیکنه ، چون قیمتها هر جور حساب میکنی هم از عرف منطقه خارجه هم با اقتصاد و در آمد همخونی نداره، ومانند سال ۸۶ و ۹۱ قیمتها به علت نبود خریدار از سوی فروشنده واقعی تعدیل میشه، شک نکنید، این قضیه یه چیزی حدود ۶ ماه به بالا زمان میبره ، پس واسه خرید دست نگه دارید و پول زور ندید و آخرش دچار ضرر نشید و به تحریکات و شعارهای کارشناسا و املاکیها گوش ندید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گول امثال تو رو خوردم نخریدم . الان نسبت به قبل عید ٢٠میلیون افزایش قیمت ملک هست . با این حرفا مردم و گول نزنید.

    • بدون نام

      باز عقبايي باز اعلام گران شدن مسكن باز گران شدن اجاره باز اعلام زودتر از موعد
      آقاي عقبايي روز قيامتي هم هست
      درسته كه الان خيلي به واگذاريت به قيامت ميخندند و ميگن اين حرفها چيه
      ولي من به نوبه خودم خودت و خانواده ات رو واگذار ميكنم به دست تقدير كه جو گراني رو وارد جامعه ميكني
      هيچ حرفهاشم علمي يا واقعيت نيست
      ژاپن رو سيل و سونامي برد يا ايالاتي از آمريكا و و و و
      كي آمدن از گراني حرف زد جز اينكه روان جامعه رو آرامتر كردن
      ما كه ادعا ميكنيم هيچ نژادي و ديني به مردم ايران نميرسه

    • بدون نام

      فکر میکنی که خیلی داری منطقی حرف میرنی ولی بدون به کوری چشم تو و امثال تو که حرفهای تحریک کننده و صنفی میزنید هیچ افزایش قیمتی پیش نیاید بلکه انشائ اله مسکن راکد تر هم میشود

    • رضا

      همین اقا گفته بود بهار افزایش داریم در حد تورم الان نسبت به پارسال 50 درصد حداقل اضافه شده نه 17 درصد !!!به قیمت ها با میلگرد نزدیک به 3تومن و سیمان 10 تومنی معلومه گرون میشه

    • بدون نام

      تا شما دلالها تو این کشور هستین این کشور ارزونی و اسایش و ارامشو نمیبینه خدا ریشتونو بکنه که مردم راحت بشن

    • بدون نام

      عقبای حیا کن اتحادیه رو رها کن

    • سالار

      این از خدا بیخبران بخاطر رکود در بازار مسکن و از طرفی کاهش سود بانکی دارند جو ایجاد میکنند و مردم را وادار به خرید مسکن میکنند
      خدا لعنتتون کنه که خون مردم تو شیشه کردین با این سیاستهای مافیایی و کثیفتون
      یکی نیست حرف از ارزانی تو این مملکت بزنه
      همه کمر همت بستند برای گرانی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بزار پولهای اختلاس برگردد خرید و فروش راه می افتاد .

    • وحید

      ای خدا بدادمان‌ برس‌ از دست‌ گرانی بیکاری‌ واقعا شرایطمون‌ سخته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باز پیشگوی گرانی کردی . مثل اینکه از گرونی خودت در امانی خودت و خانوادت

      • بدون نام

        دوباره پیشگوزی کردی سق سیاه .

    • بدون نام

      خدا لعنتتون کنه که حسرت خرید خونه رو هرسال با بالا بردن قیمتا به دل ما گذاشتین..ایشالله حسرت بهترین اتفاقا به دلتون بمونه

    • بدون نام

      شماها مثل اینکه نمی فهمیدمردم معطل نان شبشان هستند قیمت مسکن هرچقدر بشه بی خانه ها نمی توانند بخرند فقط پولدارها که برای همه اعضا خانواده خانه خریده اند ممکنست تبدیل به احسن کنن با این شایعات نمی توانید بازار گرمی کنید

    • بدون نام

      مردم عزیز نخرین بذارین همینجوری تودستشون بمونه

    • بدون نام

      آقایی که نوشتی گول نمیخوری دیگه، اگه شما میخواستی بخری یا میتونستی بخری همون توی رکود مسکن باید میخریدی، نه الان که قیمتها دولا پهنا و سرسام آور شده، ولی شما بدو زود بخر که فروشنده ها ضرر نکنن، متاسفم واسه تفکر بعضی ها،،،

    • حمید رنجبران

      خدا به شما عوض بده اتحادیه رو اسمش رو بذارید اتحاد......

    • بدون نام

      معادله این ماجرا پیچیده نیست. اوضاع سیاسی ایران باعث شده تقاضای تبدیل ریال به ارز بالا بره. پس تقاضای ارز همچنان وجود داده و حکومت به شکل دستوری جلوی افزایش قیمت ارز رو گرفته و از طرفی زور نقدینگی سرگردان خیلی بیشتر از سیاستهای اقتصادی دولته که البته ما این حجم از نقدینگی سرگردان رو از دولت احمدی نژاد به ارث بردیم . حالا این شیوه دستوری برای ثابت نگه داشتن قیمت ارز موقتیست و سیاست اقتصادی ایجاب میکند که یکبار برای همیشه این نقدینگی بره به سمت بازار یا کالاهایی که نقد شوندگیشون خیلی کم هست و برای این منظور اخبار تبلیغاتی از این دست رو از حالا به بعد از زبان مسئولین خواهیم شنید. اما در حقیقت درآمدها در این چند سال به گونه ای نبوده که بشه به عنوان یک عامل افزایش قیمت روش حساب کرد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لعنت بر پدرومادر کسی که باعث گرانی مسکن میشود بی بلانسبت!!!!!!!!!

    • بدون نام

      همیشه سال نیکو از بهارش پیدا بوده ولی نمیدانم چرا برای این اقا از تابستان پیداست ، اگر ادم احمق نباشه متوجه این رکود فراگیر میشه که خریداری نیست و اگر هم باشه پولی نداره و دیگر حرفی از گران شدن مسکن نمیزند، حالا صبر کن تابستان، دروغت برملا میشود، و بر همگان ثابت میشود که تابستان امسال نسبت به پارسال بازار مسکن رکودتر خواهد بود.

    • بدون نام

      اگر قراره مردم در نابستان خانه بخرند، گرون بشود، خب پس مردم نخرند تا ارزان بشود.

    • بدون نام

      به اندازه ده بار افزایش قیمت دادن با خبرهای دروغ گرانی، افزایش دوباره مسکن کدام است، اقای عقبایی، خیلی عقبایی، مگر نمیبینی رکود تشدید شده بی سابقه را ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه مردم هجوم نیارن واسه خرید خونه همه چی درست میشه

    • متذکر

      عاقلان دانند. توهمت مبارک! هر چی دوست داشتی گرون کن خریداری پیدا نمی کنی!

    • بدون نام

      100درصد گران خواهد شد شکی نیست چراکه توی این کشور سابقه ارزونی اصلا وجود ندارد

    • خادم زینب

      لااقل شما که انقد به فکر صاحیان ملک هستید
      کاش ذره ای هم به فکر مستاجرین کمر شکسته باشید
      گرانی مسکن را بافتخار بیان میکنید ولی نتیجه این کار شما به شکستن کمر مستاجرین تمام خواهد شد.
      یاحق

    • بدون نام

      معلوم میشه این آقا خیلی عصبانی شده که هیچ کدام از پیشگوئی هاش و آمارهای کاذبش درست از آب درنومده. قیمت مسکن بشدت پائین میاد چه تابستان چه زمستان چه امسال چه سال دیگه!!! تو فقط آمارهای کاذب بده!

    • بدون نام

      مردم مشاوران املاک کلاش با اسامی مختلف را کنار بزارن و اونارو دور بزنند تا در حجرشونو ببندند خود این آقا که رئیس اوناست بار و بندیلشو می بند و میره و در اتحادیه که باعث گرونیه خودبخود بسته میشه!! امتحان کنید و ببینید!

    • علي

      والا همه درست ميگن دعوا نكنين

    • الهام

      والله دلار دوازدهع هزار تومنی باغث افزایش میشه ، قیمت ها الان هنوز بر اساس دلاز 7 تومنی تعدیل پیدا کردن نه دلار دوترده تومنی و بالاتر قطعا خرید میاد پایین مثل تمام اصناف چون پولی نیست برای خریدش و این رکود در همه جا هست مسکن بیشتر چون نقدینگی بیشتری نیاز داره، این وسط اجاره هم با قیمت سرسام آور بالا میره زمانی میرسه که پولی که الان با این قیمت نحومی هم عده ای دارن و به خرید ملک در نقاط پایین تر و رو به رشد میرسه دیگه در حد پول رهن و اجاره هم نمیشود به نظرم اگر کسی پول داره خریدن بهتر از نخریدن هست چون مسکن هنوز افزایش چهار برابری را تجربه نکرده منطبق با دلار اما به تدریج این اتفاق خواهد افتاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج