۷۰۷۲۳۸
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد

معافیت خبرگزاری‌ها از دریافت مجوز از صداوسیما

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: خبرگزاری‌ها و باشگاه‌های خبری در شمار منابع خبری به شمار می‌روند و از باب ابزار از «صوت و تصویر» هم استفاده می‌کنند.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: خبرگزاری‌ها و باشگاه‌های خبری در شمار منابع خبری به شمار می‌روند و از باب ابزار از «صوت و تصویر» هم استفاده می‌کنند.

در پی تصویب ماده ۴ طرح خط‌مشی، اداره و نظارت بر سازمان صدا و سیما مبنی بر «سپردن مسؤولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات رادیویی و تلویزیونی به سازمان صدا و سیما» در کمیسیون فرهنگی مجلس، گمانه‌هایی مبنی بر الزام‌آور شدن دریافت مجوز انتشار صوت و تصویر در خبرگزاری‌ها و باشگاه‌های خبری از این سازمان در سطح جامعه رسانه‌ای کشور به وجود آمد اما سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با رد این شایعات، گفت: خبرگزاری‌ها و باشگاه‌های خبری در شمار منابع خبری به شمار می‌روند و از باب ابزار از «صوت و تصویر» هم استفاده می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادی‌خواه،‌ گفت: ماده ۴ طرح خط مشی، اداره و نظارت بر سازمان صداوسیما شامل آن دسته از سایت‌هایی می‌شود که صرفا و به صورت فراگیر در حوزه «صوت و تصویر» فعالیت دارند، سایت‌هایی مثل آپارات. این سایت‌ها باید از صدا و سیما مجوز دریافت کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس تاکید کرد: خبرگزاری‌ها، نشریات، هفته‌نامه‌ها و روزنامه‌ها مشمول این ماده قانون نمی‌شوند.

ماده چهار طرح مذکور که روز گذشته در کمیسیون فرهنگی به تصویب رسید به این شرح است: پخش فراگیر برنامه‌های رادیویی یا تلویزیونی در داخل و خارج از کشور در انحصار سازمان صداوسیماست و مسئولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات رادیویی و تلویزیونی فراگیر و نظارت بر آن، منحصراً بر عهده سازمان صداوسیماست و هرگونه ارائه خدمات نوین پخش فراگیر رادیویی و تلویزیونی الزاماً بر بستر شبکه ملی اطلاعات منحصر و محدود می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احسان

      یعنی چی که یک رسانه بره از رسانه ی دیگر مجوز بگیره ؟
      خب معلومه که صدا و سیما هر جور دلش بخواد رسانه ی دیگر را محدود میکنه.
      همه رسانه ها باید زیر نظر وزارت فرهنگ فعالیت کنند. حتی صدا و سیما هم باید بیاد زیر نظر ارشاد نه اینکه برعکس ، زیر مجموعه ارشاد بره زیر نظر صدا و سیما...

      واقعا چند نفری نشستید برای مردم یک کشور تصمیم میگیرید بدون اینکه به منافع مردم فکر کنید و فقط تحت نفوذ و فشار و جو ، دارید قانون میزارید ؟
      به فکر مردم باشید....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج