جاباما
۷۰۷۳۵۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

لندن: حفظ برجام بهتر از لغو آن است

وزیر خارجه انگلیس می‌گوید ایران در غرب آسیا رفتار مناسبی ندارد ولی با این حال، لندن باز هم حفظ برجام را بهتر از لغو این توافق می‌داند.

خبرگزاری فارس: «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس در حاشیه نشست وزرای خارجه جی-۷ در تورنتو، در خصوص دستور کار نشست با همتایان خود و نشست آتی سران این بلوک سیاسی سخن گفت.

جی ۷ متشکل از ۷ کشور صنعتی کانادای میزبان، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکاست؛ روسیه هم قبلاً در این بلوک عضو بود ولی پس از الحاق شبه‌جزیره کریمه به خاک این کشور، عضویتش لغو شد.

جانسون در جمع خبرنگاران ابتدا گفت که در خصوص مسئله حمله شیمیایی ادعایی روس‌ها به یک جاسوس دوجانبه به اسم «سرگئی اسکریپال»، جی-۷ پشت انگلیس ایستاده و سران این بلوک، در نشست خود در این خصوص موضعی قاطع خواهند گرفت.

روسیه اتهام اقدام به ترور جاسوس دوجانبه سابق با استفاده از گاز اعصاب در یکی از خیابان‌های سالزبورگ را رد می‌کند.

وزیر خارجه انگلیس در برابر خبرنگاران گفت که جی-۷ گروهی ویژه برای بررسی رفتار انگلیس «چه در بعد مسموم ساختن (اسکریپال) و چه مداخله» تشکیل می‌دهد.

آمریکایی‌ها می‌گویند که روسیه با هدف تأثیرگذاری در انتخابات ریاست‌جمهوری کشورشان، اقدامات مخربی انجام داده است؛ مسکو این اتهام را هم رد می‌کند.

وزیر خارجه انگلیس در خصوص ایران هم سخن گفت؛ جانسون ابتدا از خوب نبودن بر هم خوردن توافقی صحبت کرد که کشورش هم در قالب ۱+۵ و هم در قالب یکی از اعضای دائم شورای امنیت، به آن رأی مثبت داده است.

بوریس جانسون گفت: «حفظ برجام بهتر از لغو آن است.»

سخن گفتن از «لغو برجام» در سایه سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جدید آمریکا، مرسوم شده است؛ ترامپ می‌گوید برجام مصوب رئیس‌جمهور پیشین آمریکاست و نه قانون مصوب مجلس و او شاید از این توافق بیرون بیاید.

جانسون موضع‌گیری منفی در قبال جمهوری اسلامی ایران هم داشت و گفت: «رفتار منطقه‌ای ایران مایه نگرانی است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج