۷۰۷۴۱۲
۶ نظر
۵۰۱۱
۶ نظر
۵۰۱۱
پ

آمار فرزندانِ حاصل ازدواج زنان با اتباع بیگانه

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که تعداد فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی ۳۰۰ هزار تا یک میلیون نفر است گفت: عدم اعطای هویت این افراد ممکن است در آینده به یک بحران تبدیل شود.

خبرگزاری تسنیم: طیبه سیاوشی در نشست هم‌اندیشی برزخ بی‌هویتی در سرزمین مادری، اظهار کرد: تا سال ۸۵ قانونی در کشور وجود داشت که به فرزندان حاصل از ازدواج مادر ایرانی با مرد خارجی پس از سن ۱۸ سالگی تابعیت اعطا می‌شد، اما این قانون حذف شد.

وی افزود: هم اکنون در مجلس طرحی داریم که ادامه این قانون است و می‌خواهیم آن را مجدد اعمال کنیم، یعنی فردی که ۱۸ سال در ایران زندگی کرده و سابقه قضایی نداشته و مشکلی ایجاد نکرده است، تابعیت دریافت کند.

عضو فراکسیون زنان مجلس ادامه داد: تعداد فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی بین ۳۰۰ هزار تا یک میلیون نفر در نوسان است و اکثر آنها مهاجران غیرقانونی هستند و ازدواج برخی نیز ثبت نشده است، که این جمعیت ممکن است به دلیل تبعات بی‌هویتی برای جامعه ایران مشکلات ایجاد کنند.

سیاوشی مطرح کرد: تبعات بی هویتی این افراد برای ایران بسیار بیشتر از آن است که بگوییم اعطای تابعیت به آنها مشکلات امنیتی دارد؛ دولت قرار بود لایحه‌ای را برای اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی به مجلس ارائه کند اما هرچه منتظر ماندیم خبری از این لایحه نشد و هم اکنون از کمیسیون قضایی مجلس درخواست کردیم تا طرحی را که داشتند مجدد مطرح کنند.

وی گفت: وزارت کشور و وزارت اطلاعات با این طرح مخالف هستند، اما زمانی که اجازه دادیم این افراد به ایران بیایند دیگر برگشت‌شان به کشورشان غیرممکن است. بنابراین باید به فرزندان‌ آنها هویت داده شود چرا که مادران این کودکان ایرانی هستند و چه فرقی دارد مادر ایرانی باشد یا پدر.

عضو فراکسیون زنان مجلس افزود: برخی از این فرزندان در سن ۲۵ یا ۲۶ سالگی هستند اما هیچ برگه هویتی ندارند و حتی نمی‌توانند ازدواج کنند. اگر قرار نیست تابعیت ایرانی به آنها داده شود حداقل برگه هویت به آنها بدهیم.

سیاوشی افزود: مسئولان تا چه زمانی می‌خواهند این افراد را نبینند، حداقل زمانی را اعلام کنند به عنوان مثال بگویند تا ۱۰ سال آینده هیچ برنامه‌ای برای اعطای هویت و تابعیت به این فرزندان نداریم، از سوی دیگر باید توجه کرد بی‌هویتی این افراد ممکن است در آینده برای کشور به بحران تبدیل شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      صدای نیازمندان صدای خدا ست. این درد خیلی بزرگ است.
      بایستی کاری کرد. در ایران دنیا آمدند و از مادر ایرانی باشند ولی ندانند کجایی هستند. خدا برای هیچکسی این درد را نیاورد.

    • حیدر یاسری

      متاسفانه بسیار ظلم به مادران ایرانی و فرزندشان میشود
      و معلوم نیست آینده این فرزندان چه میشود!

    • بدون نام

      اتباع بیگانه=افغانی و عراقی و سوریه ی

      مردن بهتر ازدواج با اینها هست


      اگه ایرانی هستی نمایش بده نظرمو

    • بدون نام

      چه آمار دقیقی!!!

    • بدون نام

      همون تابعیت افغانی بدین چون ازدواج باافغانی۳سال زندان دارقانون سخت بگیرین بزارن برن کشورشون نه آسان بگیرین زیادوزیادتربشن ومةل فلسطین پارمیس ایران بااین بی خیالی شمامسولین به فکروطن وهم وطنان باشین

    • بدون نام

      اخه زنان ایرانی مگر شوهر نبود که با افقانها ازدواج کردید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج