۷۰۷۵۴۱
۸ نظر
۵۰۰۷
۸ نظر
۵۰۰۷
پ

میرزایی نیکو: دل آقایان با رفع حصر است

روزنامه اعتماد با قاسم ميرزايي‌نيكو، عضو كميته رفع حصر فراكسيون اميد گفتگویی انجام داده است.

روزنامه اعتماد با قاسم ميرزايي‌نيكو، عضو كميته رفع حصر فراكسيون اميد گفتگویی انجام داده است.

باتوجه به اظهارات روز گذشته سخنگوي دولت مبني بر نزديك بودن رفع حصر و فعاليت‌هاي كميته رفع حصر فراكسيون اميد در مجلس، در اين مدت چه روندي طي شده و آخرين وضعيت رفع حصر از چه قرار است؟

فارغ از آن‌چه در اين مدت گذشت، معتقدم باتوجه به نشست اخير سران سه قوه كه نمادي از همدلي و همكاري در كشور بود و همه مقامات عاليرتبه كشور تاكيد داشتند كه مشكلات كشور تنها با همدلي، همراهي و همگامي همه گروه‌ها و طيف‌هاي مختلف مرتفع خواهد شد، به نظر مي‌رسد اجماع خوبي در كشور ايجاد شده است. همچنين باتوجه به تاكيد ويژه خانم سلحشوري بر لزوم رفع حصر در اين جلسه و نگاه مثبتي كه به آن وجود داشت، به نظر مي‌رسد رفع حصر قطعا يكي از اولويت‌هاي كشور است. بنابر اين اگر رفع حصر محقق شود، تاثير اساسي در ايجاد وفاق و همبستگي خواهد داشت. از طرفي بنابر شواهد و قراين آقاي رييس‌جمهور اقداماتي انجام داده كه ظاهرا اين اقدامات در آينده نزديك به نتيجه مي‌رسد.

باوجود پيگيري‌هاي اعضاي كميته رفع حصر و ملاقات با سران قواي مقننه و قضاييه، امكان ديدار با آقاي روحاني به عنوان رييس قوه مجريه و رييس شوراي عالي امنيت ملي محقق نشد. با توجه به آنكه به هرحال روحاني به‌لحاظ سياسي به جريان اصلاحات نزديك‌تر است، چرا اين ديدار انجام نشد؟

قطعا عدم تحقق خواست اعضاي كميته رفع حصر براي ديدار با رييس‌جمهوري ناشي از مخالفت رييس‌جمهور با اين مساله نبوده است. اتفاقا ديدار با روساي قواي مقننه و قضاييه با محوريت بحث حصر، كاري دشوارتر از ديدار با آقاي روحاني بود اما مشغله رييس‌جمهوري در شرايطي كه هر روز مشكلي پيش‌روي دولت بوده و يك روز بحث زلزله و حوادث طبيعي و روز ديگر موضوع مسائل ارزي و مشكلات اقتصادي اوضاع را براي روحاني سخت كرده است. اتفاقا رييس‌جمهوري در همين نشست اخير سران قوا به اين مساله اشاره كرد و گفت كه بايد با انجام برنامه‌ريزي دقيق‌تر، بيش از پيش با نمايندگان تعامل و ديدار داشته باشم تا بتوانيم در موضوعات مختلف تشريك مساعي كنيم. نكته ديگر اين است كه رييس‌جمهوري مي‌دانست كه ما به عنوان اعضاي فراكسيون اميد و اصلاح‌طلبان مجلس، بيش از ساير نمايندگان در اين موضوعات با ايشان همدل و همراه هستيم. نكته حايز اهميت ديگر آنكه ما در اين مدت ديدارهاي متعددي با آقاي جهانگيري معاون اول رييس‌جمهوري داشته و مطالبات خود را از طرق مختلف به اطلاع رييس‌جمهوري مي‌رسانديم. از طرفي نحوه عملكرد ما در كميته حصر هم در اين اتفاق بي‌اثر نبود و حتما اگر همان‌طور كه براي ديدار با رييس قوه قضاييه تلاش كرديم، براي ديدار با رييس‌جمهور هم پافشاري مي‌كرديم، اين ديدار محقق مي‌شد اما به دلايلي كه عرض كردم، ضرورت اين ديدار چندان زياد نبود.

سوال ديگر اينكه درصورت رفع حصر، واكنش اوليه مردم و سياسيون چه خواهد بود؟

معتقدم سياسيون فارغ از گرايش‌ها و جناح‌بندي‌ها از اين مساله استقبال مي‌كنند و همگي خوشحال مي‌شوند. شخصا فكر مي‌كنم ته دل هركدام از آقايان اين است كه حصر برداشته شود و اين يكي از خواسته‌هاي سياسي همه ما است كه هم نسبت به آقاي كروبي كه با اين قدمت سن و خدمات به انقلاب و هم نسبت به مهندس موسوي كه از ابتداي انقلاب همراه و ياور انقلاب بودند، همگي از رفع حصر خوشحال خواهند شد و قطعا در سطح جامعه نيز شاهد سرور و خوشحالي و اميدواري بيشتري خواهيم بود.

درصورت خروج آقايان موسوي و كروبي از حصر، آيا امكان بازگشت به فعاليت سياسي نيز براي‌شان فراهم خواهد بود؟ آيا اساسا بناي بازگشت به سياست دارند؟

اين بزرگان هر آنچه شرط بلاغ بوده، گفته‌اند و فكر مي‌كنم اگر رفت و آمدها انجام شود و دغدغه‌مندان كشور با يكديگر تردد داشته باشند، قطع به يقين همين نگراني‌هايي كه ما داريم را خواهند داشت و آنها نيز با همين نگاه سعي در تعامل و همدلي براي حل مشكلات خواهند كرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برای مردم اصلا مهم نیست این اقایان در حصر باشند یا آزاد.زمان بهشون ثابت کرد که همه اینها با هم یکی هستند...سر و ته یک کرباس

      پاسخ ها

      • بهزاد

        واقعا عالی گفتید چرااز طرف ما حرف مفت میزنند.

    • بدون نام

      نه موسوی نه کروبی به فکر مردم باشید

      پاسخ ها

      • بهزاد

        عالی گفتید.

    • بدون نام

      خواهشا بااین کارتون فتنه وواویلا درست نکنید ازقدیم گفتن توبه گرگ مرگه
      به نظرمن این حصر باید ادامه داشته باشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        .. اگه خودت بجای اونا بودی چیکار میکردی

    • ارد

      من به عنوان یکی از همین مردم اصلا خوشحال نمیشم.باید تو حصر باشن تا پایان عمر.

    • بهزاد

      دل تو شاید ولی بقیه میگن باید این جنایتکاران اعدام شوند ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج