جاباما
۷۰۷۷۴۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

معاون وزیر ارتباطات:

در معرض ضربات ریسک‌های شبکه‌های اجتماعی

نصراله جهانگرد با اشاره به موضوع شبکه‌های اجتماعی در کشور گفت: نبود زیرساخت‌های مناسب و آمادگی فرهنگی و اجتماعی در کشور همگام با تغییرات و تحولات باعث شد در معرض ضربات ریسک‌های آن قرار بگیریم و پیشگامان حوزه ICT جهان با ایجاد شبکه‌های اجتماعی از فرصت‌های موجود در کشور ما به نفع خود استفاده کنند. این موضوع به دلیل شکاف ایجادشده بین ما و تغییر و تحولات فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان است.

خبرگزاری ایسنا: نصراله جهانگرد با اشاره به موضوع شبکه‌های اجتماعی در کشور گفت: نبود زیرساخت‌های مناسب و آمادگی فرهنگی و اجتماعی در کشور همگام با تغییرات و تحولات باعث شد در معرض ضربات ریسک‌های آن قرار بگیریم و پیشگامان حوزه ICT جهان با ایجاد شبکه‌های اجتماعی از فرصت‌های موجود در کشور ما به نفع خود استفاده کنند. این موضوع به دلیل شکاف ایجادشده بین ما و تغییر و تحولات فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات در مراسم افتتاح نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات کیش، با اشاره به تحولات نظام بشری و بروز مظاهر این تحول در بخش‌هایی از کشور گفت: امروزه شاهد ظهور تغییر و تحول در جنبه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و... در جامعه هستیم، درحالی‌که زیرساخت‌ها و بستر لازم برای این تغییرات و تحولات در کشور فراهم نشده است.

جهانگرد ابراز امیدواری کرد که با حمایت مردم و ایجاد اعتماد عمومی از این معضل، ریسک‌ها و خطرات اقتصادی عبور کرده و ضمن استفاده از زوایای مختلف شبکه‌های اجتماعی بر بستر فناوری داخلی که سکوهایی برای بهره‌برداری از فرصت‌های اقتصادی است، از این معضلات به وجود آمده عبور کنیم.

جهانگرد تصریح کرد: سرعت تغییرات در ارتباطات بسیار زیاد است و کشور ما در حال حاضر در موقعیت تحول قرارگرفته است که باید سازوکار، مکانیزم، مقررات حقوقی، مالی و فرهنگی مناسب با این شرایط را نیز مهیا کنیم.

وی با بیان اینکه در تغییرات و تحولات باید هم فرصت‌ها وهم ریسک‌ها دیده شوند، تصریح کرد: لازم است در یک برنامه روشن ملی و با ثبات مدیریت، گام‌هایمان را ببینیم و تأکید دارم همه فعالان این عرصه در این مقطع به اثرات تاریخی تحولات فناوری کشور توجه کنند.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اشتغال‌زایی و درآمدزایی بالای حوزه فناوری اطلاعات و تأثیر آن بر رونق اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: تسهیل فعالیت‌ها، خدمات و فرآیندها در حوزه‌های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی و... بخشی از دستاوردهای تحول فناوری کشور است.

وی علت برگزاری این همایش را در جزیره کیش به دو فرصت موجود در این منطقه مرتبط دانست و عنوان کرد: تغییر پلت فرم کیش و پیاده‌سازی آن به‌عنوان یک جامعه نمونه در بهره‌وری از نهاده‌ها، انرژی و اقتصاد یکی از این دلایل است و دلیل دیگر اهمیت جزیره کیش از جنبه‌های مختلف به‌عنوان فرصتی بزرگ برای سرزمین مادری است. ما در این صنعت باید بین‌المللی شویم و کیش می‌تواند فرصت بین‌المللی شدن در حوزه ICT را فراهم کند.

جهانگرد در پایان ابراز امیدواری کرد با تدابیری که اتخاذ می‌شود بتوانیم از ظرفیت جزیره کیش برای بین‌المللی‌سازی صنعت IT کشور و مبادله فنی، تجاری و اقتصادی در زمینه وارد کردن دانش تکنولوژی و انتقال و فروش آن استفاده کنیم و جزیره کیش در این زمینه به‌عنوان الگویی در کشور معرفی شود.

نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات کیش با حضور معاون وزیر ارتباطات، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، مدیرکل دفتر نوآوری و سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات، عصر دوشنبه ۳ اردیبهشت در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش افتتاح شد.

این نمایشگاه با عنوان کیتکس ۲۰۱۸ در فضایی به وسعت ۷ هزار مترمربع در مرکز بین‌المللی نمایشگاه‌های کیش میزبان علاقه‌مندان است و ۵۷ شرکت‌کننده تا ششم اردیبهشت در حوزه‌های شهر هوشمند، اینترنت اشیاء، هوشمند سازی و امنیت اطلاعات، آخرین توانمندی‌های خود را عرضه می‌کنند. برگزاری رقابت‌های رایانه‌ای و ساخت نرم‌افزارهای کاربردی، حضور استارتاپ ها و برپایی سمینارها و کارگاه‌های تخصصی از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج