جاباما
۷۰۸۰۱۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

دیدارهای امروز ظریف در نیویورک

وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در اجلاس عالی رتبه صلح پایدار به نیویورک سفر کرده است، با وزرای خارجه آلمان، نروژ و همچنین دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفت و گو کرد.

خبرآنلاین: وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در اجلاس عالی رتبه صلح پایدار به نیویورک سفر کرده است، با وزرای خارجه آلمان، نروژ و همچنین دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفت و گو کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در ادامه سفر به نیویورک امروز با همتای نروژی خود دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار، وزرای خارجه ایران و نروژ بر لزوم پايبندي اروپا و آمريكا و حمايت اروپا از برجام و تلاش براي حفظ این موافقت نامه تاکید کردند.

دیدارهای امروز ظریف در نیویورک

طرفین همچنین همكاري همه كشورها براي يافتن راه حل سياسي براي بحران هاي منطقه اي به ويژه سوريه و يمن را ضروری دانستند.‌

موضوعات مربوط به روابط دوجانبه و افزايش همكاري هاي اقتصادي و سرمايه گذاري بين دو كشور از دیگر محورهای گفت و گوهای وزرای خارجه ایران و نروژ بود.

ظریف همچنین با وزیر امور خارجه آلمان دیدار کرد. وزیران خارجه ایران و آلمان در گفت و گوهای خود در خصوص آينده برجام و ضرورت تلاش بيشتر و تعهد كشورهاي اروپايي براي حفظ برجام رایزنی کردند؛ سفر آتي سران اروپايي به آمريكا و تلاش آنها براي حفظ توافق هسته اي و تاكيد بر لزوم تلاش بيشتر آنها به منظور پايبند كردن كامل تمامي اعضا به تعهداتشان نسبت به اين توافق مهم، از دیگر محورهای مهم این دیدار بود.

دیدارهای امروز ظریف در نیویورک

وزیران امور خارجه ایران و آلمان در خصوص اوضاع منطقه ای نیز گفت و گو کردند و تلاش براي برقراري مجدد ثبات از طريق مذاكرات سياسي و رد راه حل نظامي برای حل بحران های خاورمیانه رامورد تاکید قرار دادند. در همین راستا، طرفین موضوع سوريه را با تاكيد بر پروسه آستانه و حل مسالمت آميز و سياسي بحران در این کشور مورد تبادل نظر قرار دادند.

علاوه بر موضوعات بین المللی و منطقه ای، وزیر امور خارجه کشورمان و همتای آلمانی بر ضرورت توسعه روابط دوجانبه و گسترش همكاري های ايران و آلمان در زمینه های مختلف تاکید کردند.

در پایان نیز آنتونیو گوترش در دیدار با محمد جواد ظریف که برای حضور در اجلاس صلح پایدار به نیویورک سفر کرده است، این مطلب را مطرح کرد.

دیدارهای امروز ظریف در نیویورک

دو طرف همچنین اوضاع منطقه و به ویژه سوریه و یمن را مورد گفت و گو قرار داده و بر نقش سازمان ملل در کمک به برای برقراری مجدد صلح و ثبات در این منطقه از طریق مذاکرات سیاسی نه راه حل نظامی تاکید کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج