۷۰۸۰۲۲
۳ نظر
۵۰۱۱
۳ نظر
۵۰۱۱
پ

تصویب ۲۸ پروژه در سفر روحانی به آذربایجان شرقی

سخنگوی دولت گفت: در سفر رییس‌جمهور به استان آذربایجان‌شرقی، ۲۸ پروژه با اعتبار بالغ بر یک‌هزار و ۹۸۳ میلیارد تومان تصویب شد.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی دولت گفت: در سفر رییس‌جمهور به استان آذربایجان‌شرقی، ۲۸ پروژه با اعتبار بالغ بر یک‌هزار و ۹۸۳ میلیارد تومان تصویب شد.

محمدباقر نوبخت در جلسه‌ شورای اداری استان اظهار کرد: طی سال‌های ۹۲ تا ۹۵ کل اعتبارات عمرانی پرداخت شده به استان آذربایجان‌شرقی سه هزار و ۹۹۷ میلیارد تومان بوده که این اعتبارات در مقایسه با اعتبارات پرداخت شده طی سال‌های ۸۸ تا ۹۱ که برابر با یک هزار و ۹۲۶ میلیارد تومان بود، ۲.۱ برابر رشد داشته است.

وی با بیان این‌که مقدار نفت در چهار سال دولت یازدهم بالغ بر ۱۵۷ میلیارد دلار بود، افزود: درآمد نفتی در دولت دهم ۲۵۰ میلیارد دلار بود که نشان می‌دهد درآمدهایمان به نصف تقلیل پیدا کرده است.

وی افزود: علاوه بر آن در سال ۹۶ بیش از یک هزار و ۵۹۳ میلیارد تومان به استان آذربایجان‌شرقی در قالب اعتبارات ملی و استانی پرداخت شد که این اعتبار نسبت به میانگینی که سالانه در دولت دهم پرداخت می‌شد، ۳.۳ برابر است.

سخنگوی دولت با اشاره به تقلیل منابع دولت و همچنین تلاش‌های دولت در راستای کاهش نرخ بیکاری و مثبت کردن نرخ‌های منفی، افزود: در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ نرخ بیکاری آذربایجان شرقی کاهش یافته است، البته نیاز به تلاش بیشتری داریم.

وی با تشریح تعهدات سفر قبلی رییس‌جمهور به استان گفت: در سفر قبلی رییس‌جمهور به استان، برای ۲۳ پروژه ۹۴۶ میلیارد تومان در شورای اداری استان تصویب شد که تا این لحظه بالغ بر ۱۳۹۴ میلیارد تومان چه به صورت نقد و چه به صورت اوراق مشارکت پرداخت شده است.

نوبخت گفت: البته بیش از آنچه که تصویب شده به استان اعتبار پرداخت شده است، چراکه بنابه دلایلی برخی احجام پروژه‌ها افزایش پیدا کرد و معتقدیم باید ۱۹ میلیارد تومان دیگر به این استان پرداخت کنیم.

وی بیان کرد: از مجموع ۲۳ پروژه تصویب شده طی سفر قبلی، ۱۸ مورد آن به طور کامل تمام شده و پیگیر پنج پروژه‌ باقی مانده هستیم که دارای پیشرفت بالای ۶۰ درصدی‌ هستند.

نوبخت با اشاره به سخنان دکتر پزشکیان گفت: با توجه به منابع، راهی جز اولویت‌بندی کردن پروژه‌ها نداریم و به همین جهت تعداد پروژه‌هایی که انتخاب می‌کنیم بسیار محدود است؛ به عنوان مثال در کنار خط ریلی میانه - بستان‌آباد - تبریز ما چند پروژه دیگر همزمان داشتیم که بهره‌برداری از راه‌آهن کرمانشاه‌ از جمله این پروژه‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه ظرف چند ماه آینده راه‌آهن مراغه به ارومیه با ۵۶۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح خواهد شد، گفت: تلاش می‌کنیم پروژه‌ها را اولویت‌بندی ‌کنیم.

نوبخت افزود: راه‌آهن میانه به بستان‌آباد را نیز در برنامه داریم که امروز کارهای آن انجام شد و پیگیریم تا ظرف چند ماه آینده تا بستان‌آباد تمام شود و سپس این خط ریلی را تا تبریز ادامه دهیم. رییس‌جمهور نیز در این رابطه به سازمان برنامه و بودجه دستور داده‌اند تا منابع لازم جهت سرعت بخشیدن به این خط ریلی تامین شود.

وی در مورد مصوبات دولت طی این سفر استانی نیز افزود: طی این سفر نیز ۲۸ طرح و پروژه با اعتبار بالغ بر یک‌هزار و ۹۸۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که بخشی از آن از طریق اعتبارات خزانه (یک‌هزار و ۱۸۸ میلیارد تومان) و ۷۹۵ میلیارد تومان نیز از محل صندوق توسعه ملی پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: نوع توزیع این اعتبارات که طی سال‌های ۹۷ الی ۹۹ به اتمام می‌رسد، برای بخش کشاورزی دو طرح با ۳۱۰ میلیارد تومان اعتبار و در بخش آب شش طرح و پروژه با ۵۵۷ میلیارد تومان در این بخش درنظر گرفته شده است.

سخنگوی دولت در این راستا متذکر شد: ۱۰ میلیارد تومان برای طرح آموزش و پرورش، در بخش عمران شهری و روستایی نیز دو طرح و پروژه با ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار، در حوزه‌ بهداشت و درمان شش طرح بالغ بر ۳۰۸ میلیارد تومان، برای بخش حمل‌ونقل ۶۲۵ میلیارد تومان اعتبار، در بخش ورزش و جوانان نیز برای دو پروژه ۱۷ میلیارد تومان اعتبار، برای بخش آموزش عالی هشت میلیارد تومان و برای بخش فرهنگ و گردشگری نیز ۲۳ میلیارد تومان طی این سفر مصوب شد که اختصاص یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برای فریب مردم تصویب شد واجرا نمیشود

    • بدون نام

      همش حرف و طرح و کدوم طرحها تموم شده اونو بگو با رویا و تخیل و طرح که نمیشه کاری کرد

    • بدون نام

      برای مردم آذربایجان مایه ننگی.متاسفانه 65 درصد مردم آذربایجان به تو رای دادند ولی امروز پیشمانند که این پشیمانی دیگه سودی نداره.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج