۷۰۸۰۲۴
۱۱ نظر
۵۰۱۲
۱۱ نظر
۵۰۱۲
پ

شرط مکارم برای فیلتر نکردن شبکه‌های اجتماعی

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با تاکید بر این که همه دست به دست هم دهند تا شبکه های مجازی ایرانی پربار و غنی باشد، گفت: اگر تسهیلات و امکانات لازم برای شبکه های بومی فراهم شود شاید نیازی به فیلتر هم نباشد، دسترسی آسان و ارزان باید مورد تاکید مسئولان باشد، اگر شبکه های اجتماعی داخلی زیاد و نیروها پخش شوند شاید نتیجه لازم را در پی نداشته باشد.

خبرگزاری ایرنا: آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با تاکید بر این که همه دست به دست هم دهند تا شبکه های مجازی ایرانی پربار و غنی باشد، گفت: باید دسترسی به این پیام رسان ها آسان باشد و به مردم ثابت شود که حریم خصوصی آن ها اهمیت دارد.

دفتر آیت الله مکارم شیرازی دوشنبه شب اعلام کرد این مرجع تقلید در دیدار جمعی از مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: این موضوع باید تببین شود که شبکه های اجتماعی داخلی باید دسترسی آسان و ارزان داشته باشند و مورد حمایت قرار گیرند.

وی ادامه داد: اگر تسهیلات و امکانات لازم برای شبکه های بومی فراهم شود شاید نیازی به فیلتر هم نباشد، دسترسی آسان و ارزان باید مورد تاکید مسئولان باشد، اگر شبکه های اجتماعی داخلی زیاد و نیروها پخش شوند شاید نتیجه لازم را در پی نداشته باشد.

آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: باید رقابت وجود داشته باشد اما رقابت محدود و این که چندین شبکه راه اندازی و نیروها پخش شود، کار درستی نیست. امیدواریم که مسئولان با عزم جدی به فضای مجازی سروسامان دهند، اگر به این فضا رسیدگی نشود دیگران سوء استفاده خواهند کرد.

وی گفت: درباره فعالیت ها و برنامه ریزی ها هم باید اطلاع رسانی و خبررسانی لازم انجام شود تا مردم در جریان باشند و همراهی کنند.

وی با بیان این که در حال حاضر موضوع فضای مجازی از مسائل درجه نخست جامعه است، اظهار کرد: ما قبلا بارها گفتیم اما خیلی ها گوش نمی دادند، گفته بودیم که این موضوع روزی به مساله تبدیل خواهد شد که عواملی سبب جدی ترگرفتن این فضا شد، خطرات و ضررها سبب گردید حتی کسانی که توجه نداشتند عزم خود را جزم کنند و بدانند که با پیام رسان های خارجی نمی توان کار کرد، چرا که خطر آفرین هستند.

آیت الله مکارم شیرازی با ابراز خرسندی از جدی گرفتن همه مسئولان برای تقویت پیام رسان های داخلی و جایگزینی آن با مدل های خارجی تصریح کرد: این موضوع تبدیل به خواسته عمومی شده و مردم می خواهند که فضای مجازی سالم و پربار در اختیار داشته باشند.

وی گفت: مردم خواستار فضای سالم هستند نه فضایی که دارای بدآموزی، اهانت به مقدسات و برای جاسوسی و ایجاد تفرقه باشد، مردم باور کردند که باید از فضای مجازی خارجی عبور کرد، البته برای هر نفی باید اثبات و جایگزینی وجود داشته باشد والا تاثیری ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اول اینکه دیدین روسیه نتونست فسلنرش ونه از این حرفا میزنین. ....

    • راد

      ایت الله مکارم‌فکر‌کنم بخوبی بیاد دارند که وقتی در‌مورد تلفن‌تصوبری در ایران از ایشان سوال شده بود فرموده بودند که حرام است و بخاطر همین رایتل امکان مکالمه تصویری را ارایه نداد ولی جناب اقای مکارم در‌جریان نبودند که تکنولوژی کاری میکند که ایشان وادار شود شبکه های اجتماعی را که صدها برابر بدتر از تلفن تصویر‌بود را قبول کنند و از انها طرفداری کنند

    • بدون نام

      اگه واقعا حریم خصوصی مردم مهم بو د چیکار تلگرام دارید ک فیلتر بشه .الان راحت پیامهای مردم چک کنید

    • بدون نام

      شرطی من ندیدم

    • حامد

      تنها چیزی که در ایران هیچ ارزشی برای آن قائل نیستند حریم شخصی افراد جامعه است.پس بیخود شعار ندید.

    • بدون نام

      ای کاش درزمینه اختلاس .الودگی اهواز.دریاچه ارومیه.بیکاری.فقر.تورم همچین نظری داشتید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هموطنم ، دیدن این معضلات اجتماعی بصیرت میخواد

      • بدون نام

        ای قربانت

    • بدون نام

      تکبیر!!!! الله و اکبر....الله و اکبر

    • س

      غیر قابل فیلتره شرط نمی خواد بذاری

    • بدون نام

      کاش در زمینه خودرو هم همین شرایط رقابت رو ایجاد میکردین تا مردم بدبخت مجبور نشن پراید 600 کیلویی رو 28 میلیون پول بدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج