۷۰۸۰۳۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

گزینه‌های هفت‌گانه شورایی‌ها برای صندلی نجفی

روزنامه شرق نوشت: اعضای شورای شهر بالاخره هفت گزینه را از میان فهرست ۲۸نفره بیرون کشیدند، درحالی‌که برخی از انتخاب‌شده‌ها اعلام انصراف رسمی کرده بودند و حالا باید در هفته آینده برای شهرداری تهران برنامه ارائه کنند.

روزنامه شرق نوشت: اعضای شورای شهر بالاخره هفت گزینه را از میان فهرست ۲۸نفره بیرون کشیدند، درحالی‌که برخی از انتخاب‌شده‌ها اعلام انصراف رسمی کرده بودند و حالا باید در هفته آینده برای شهرداری تهران برنامه ارائه کنند.

روز گذشته ۲۱ عضو شورای شهر تهران پس از چندساعت جلسه غیرعلنی، در جلسه رسمی خود با رأی‌گیری مخفی، هفت گزینه را برای شهردار تهران انتخاب کردند، درحالی‌که همچنان تنش و اصرار تعدادی از اعضا برای گزینه بودن و ماندن محسن هاشمی تا آخرین لحظات ادامه داشت و به روایتی پنج عضو رأیشان به محسن هاشمی بوده است. در جلسه دیروز صبح، شورایی‌ها، سیدمحمد افشانی، محمدابراهیم انصاری‌لاری، محمود حجتی، سیدمحمود حسینی، سمیع‌الله حسینی‌مکارم، پیروز حناچی و حجت‌الله میرزایی را به‌عنوان گزینه‌هایی که باید برنامه ارائه کنند و از میانشان دو نفر به فینال برسند، انتخاب کردند.

در جریان این رأی‌گیری که با نظارت چهار عضو از جریان‌های مختلف سیاسی اصلاح‌طلب برای شمارش بالای سر منشی و رئیس شورا انجام شد، محسن هاشمی دخالتی نکرد و گفت: چون نام من هم در میان گزینه‌های انتخابی هست، در شمارش دخالتی ندارم تا شائبه‌ای هم نباشد. محسن هاشمی برای خیال‌جمعی همکارانش و در ادامه توافق جلسات قبلی گفت: «من بر آن توافق گروهی پایبندم و کنار همکارانم می‌مانم». بعد از این اظهارنظر بود که حسن رسولی، صلواتی بلند را اعلام کرد و چند عضو دیگر از این روحیه و رفتار هاشمی تقدیر کردند.

او در جمع خبرنگاران اعلام کرد که گزینه کارایی در انتخاب گزینه‌ها تأثیر داشته و افزود: برای ما مهم است که مسئولان نظام نسبت به شهردار نظر منفی نداشته باشند، حالا نظر مثبت‌داشتن حرف دیگری است. شهردار باید کسی باشد که انسجام شورا و شهرداری را حفظ کند و ضمن استفاده از نظرات شورا به کار کارشناسی کمیسیون‌ها نیز اعتماد داشته باشد. او درباره نیامدن یا رأی‌نیاوردن خود به‌عنوان گزینه پیشنهادی هم گفت: از اول هم معلوم بود و نمی‌خواستم جزء کاندیداها باشم، اما برخی اعضا اصرار کردند که نام من در میان کاندیداها باشد تا مردم و خبرنگاران مطمئن باشند که نمی‌توانم بیایم.

سیدمحمدعلی افشانی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی است. او درحال‌حاضر معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور است. خدماتی در آموزش‌وپرورش، استانداری خوزستان و سمنان و کهگیلویه‌وبویراحمد، از او به چشم می‌خورد. افشانی در سال ۱۳۹۴ استاندار فارس شد. محمدابراهیم انصاری‌لاری، با مسئولیت اخیر خود در منطقه آزاد کیش پس از سال‌ها دوباره بر سر زبان‌ها افتاده بود و اتفاقا اظهارنظری داشت که واکنش اجتماعی قابل‌توجهی به‌همراه داشت. انصاری‌لاری در دولت اصلاحات استاندار فارس بوده است. محمود

حجتی وزیر فعلی جهاد کشاورزی که قبلا هم وزیر جهاد کشاورزی، وزیر راه و ترابری و استاندار سیستان‌وبلوچستان بوده. او همانند بسیاری دیگر از مدیران دولتی همواره یکی از گزینه‌های پیشنهادی برای مسئولیت‌های دولتی و شهرداری بوده و هست. سیدمحمود حسینی که سوابق کاری او بيشتر در جهاد دانشگاهي و شركت گاز بوده است در دوره اول دولت اصلاحات استاندار سیستان‌وبلوچستان بوده است و در دور دوم استاندار اصفهان شد و با رويكرد فرهنگي‌ای كه به مسائل دارد بايد منتظر ارائه برنامه‌هاي او در روز ارائه برنامه بود.

پیروز حناچی، به‌عنوان یکی از گزینه‌های پیشنهادی کارگزاران در دوره‌ای که محمدعلی نجفی پیشنهاد شده بود، نه خودش تمایلی به حضور داشت و نه کسی بر حضور او اصرار داشت، اما برای این دوره تمایل و توافقی برای بهشتی‌شدن او از سوی برخی اعضا وجود دارد. او در دولت یازدهم دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران و معاون معماری و شهرسازی وزیر راه بود و سال‌ها با شهردار سابق تهران در تقابل بود. او در چند ماه گذشته به‌جای معاون شهرسازی شهردار تهران، معاون عمرانی او بوده است. حجت‌الله میرزایی یکی دیگر از گزینه‌های انتخابی اعضای شورای شهر تهران است.

او پیش از این معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و پیش از مسئولیت فعلی؛ یعنی معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهردار تهران بودن، معاونت استاندار و معاونت دانشگاه علامه را در كارنامه خود دارد. در میان هفت گزینه مطرح‌شده شاید تنها کسی که از همان ابتدا با چراغی خاموش، اما مستقیم به سمت شهردارشدن پیش رفت، سمیع‌الله حسینی‌مکارم بوده است. او که قبلا مدیر محمدباقر قالیباف بوده، جزء اولین نفراتی بود که با محمدعلی نجفی همکاری کرد و در ادامه معاون مالی او شد. شاید به همین دلیل و اشرافی که روی وضعیت مالی و بدهی‌های شهرداری تهران پیدا کرد، اعضای شورا ترجیح دادند خود او را به‌عنوان سرپرست فعلی شهرداری تهران انتخاب کنند. البته او هم مسئولیت اجرائی در سطوح عالی نداشته است. به‌هرروی هفت گزینه پیشنهادی قرار است در هفته آینده به‌نوبت برنامه‌های خود برای شهرداری تهران را ارائه کنند و اعضا از میان آنها دو نفر را انتخاب و در نهایت ۲۳ اردیبهشت‌ماه شهردار تهران را اعلام کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج