جاباما
۷۰۸۰۵۵
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

لابی با شیخ کویتی برای رویارونشدن با اسراییل

در یک هفته آینده ملاقات مسئولان ورزش ایران با مسئولان بلندپایه در ورزش جهان فرصت بزرگی است تا بتوانیم برخی از خواسته‌های خود را به صورت جدی مطرح و البته جواب مثبت دریافت کنیم.

شهروند: در یک هفته آینده ملاقات مسئولان ورزش ایران با مسئولان بلندپایه در ورزش جهان فرصت بزرگی است تا بتوانیم برخی از خواسته‌های خود را به صورت جدی مطرح و البته جواب مثبت دریافت کنیم.

فرصت لابی برای گذر از تعلیق

رئیس فدراسیون کشتی که در ٢ماه اخیر روزهای پرالتهابی را گذرانده؛ قصد دارد اواخر هفته جاری راهی صربستان شود تا ملاقاتی سرنوشت‌ساز را با رئیس اتحادیه جهانی داشته باشد. به نظر می‌رسید در مدت غیبت خادم در فدراسیون، لالوویچ رابطه چندان صمیمانه‌ای با ایرانی‌ها نداشت و نمونه بارز این اتفاق هم گرفتن میزبانی جام‌جهانی کشتی فرنگی ٢٠١٨ از ایران بود. اتفاقا بازپس‌گیری این میزبانی و البته اخذ چند میزبانی دیگر در رده‌های سنی مختلف جزو اهداف خادم برای سفر به صربستان است. با این حال رئیس فدراسیون کشتی ایران که خودش یکی از اعضای هیأت‌رئیسه اتحادیه جهانی هم به شمار می‌رود، می‌تواند دغدغه‌هایی که در ماه‌های اخیر در داخل ایران مطرح کرده را به نوعی دیگر با لالوویچ هم در میان بگذارد. خادم شدیدا نگران است در مسابقات جهانی ٢٠١٨ کشتی‌گیران ایرانی به خاطر روبه‌رونشدن با نمایندگان اسراییل به محرومیت مواجه شوند. او بار دیگر مجبور است از نفوذ خود استفاده کرده و این‌بار قبل از تکرار اتفاقات ‌سال گذشته پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهد.

شیخ احمد در راه تهران

شیخ احمد الفهد الصباح، رئیس شورای المپیک آسیا (OCA) که با وجود حاشیه‌های سال‌های اخیر همچنان بر مسند قدرت در قاره کهن باقی مانده و نفوذ خوبی هم در IOC دارد، هفته آینده راهی تهران خواهد شد تا با مسئولان ورزش ایران دیدار کند. این شیخ کویتی که قبلا نیز به تهران سفر کرده، قصد دارد در آستانه بازی‌های آسیایی به اکثر کشورهای قاره کهن سفر کرده و از وضع آنها باخبر شود. شیخ احمد بعدازظهر یکشنبه هفته‌ آینده وارد تهران می‌شود و بعدازظهر دوشنبه نیز تهران را ترک می‌کند. او در این فرصت یک‌روزه با صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک و مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش ملاقات خواهد کرد.

چه امتیازی می‌توانیم بگیریم؟

بدون شک سفر رئیس شورای المپیک آسیا فرصت مناسبی برای سران ورزش کشور است تا خواسته‌های خود را در بخش بین‌المللی با او در میان بگذارند و تا حد امکان از این فرصت بهره لازم را ببرند. یکی از این موضوعات، خطر تعلیق کشتی است که رسول خادم بارها در ماه‌های اخیر بابت آن هشدار داده و از مسئولان بلندپایه کشور خواسته تا راه‌حلی بیندیشند. این‌که ورزشکاران ایرانی ممکن است بعد از روبه‌رونشدن با نمایندگان رژیم اشغالگر قدس با محرومیت مواجه شوند، خطری است که نه‌تنها کشتی، بلکه ورزش ایران را تهدید می‌کند. از سوی دیگر، کاهش سهمیه‌های وزنه‌برداری ایران در المپیک ٢٠٢٠ نیز شوک بزرگی را به بدنه ورزش ایران وارد کرده که همواره در این رویداد بزرگ روی مدال‌های وزنه‌برداران حساب ویژه‌ای باز کرده است. حالا این‌که مسئولان ورزش کشور می‌توانند از چه راهی شیخ احمد را مجاب به دفاع از حقوق ایران در نهادهای بین‌المللی کنند، بستگی به تصمیماتی دارد که توسط رئیس کمیته المپیک و وزیر ورزش گرفته خواهد شد.

شهنازی: با شیخ احمد مذاکره می‌کنیم

شاهرخ شهنازی، دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره برنامه‌های ایران در جریان سفر شیخ احمد به تهران توضیحاتی ارایه کرده است: «سفر شیخ احمد به ایران در واقع ملاقات‌های عمومی او از مناطق آسیایی است و به این منظور به ایران سفر نمی‌کند. ما با او در مورد سیاست‌های کلی شورای المپیک آسیا و برنامه‌هایی که برای ‌سال ٢٠١٨ دارد و همچنین بازی‌های آسیایی جاکارتا صحبت می‌کنیم. در خلال آن حتما در مورد مسائلی که داریم نیز، صبحت خواهیم کرد و قطعا با او مذاکراتی خواهیم داشت.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اقا لره

      همیسه دست به دامن عرباییم

    • بدون نام

      خوبه خیلی عالیه التماس کنیم خواهش کنیم تمنا کنیم، آخه چه کاریه این اسراییل روز به روز قوی تر میشه ما هم مثل بچه ها از راه دور فحش میدیم آگه واقعا میخواین نابود شه اسراییل خوب حمله کنید بهش از کره زمین محوش کنید آگه هم الکی فقط میخواین مارو زجر بدین هم مثل خود فلسطینی ها با قدرت مبارزه کنید بخدا نمیفهمم جه کاریه این هیچ توجیهی نداره فقط به خودمون ضربه میزنیم اونا هم از خداشونه بدون مبارزه وهزینه براحتی میرن مرحله بعد وجوان ایرانی نابود میشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج